Gå til innhold

En forfrossen liten pusekatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor ikke i Bergen og her jeg bor så kryr det av kattunger i avisene titt og ofte.

Bilder av de skjønneste nøster i alle butikkers oppslagstavler.

Det er så mye katter at det ikke finnes potensielle eiere nok slik jeg ser det.

Slik du ser det? Unnskyld meg - er du dum? Du kan ikke "se" noe slikt - du må forholde deg til eksisterende tall og størrelser før du kommer med påstander. Kattunger er veldig lett å omplassere fra dyrebeskyttelsen, punktum.

"......................................"

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

14

• Moraki

7

• Mary Poppins

4

• Piraye

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest mener jeg i dag
Skrevet

Har du sagt fra til dem da?

Som jeg skrev i hovedinnlegget så var det de som ringte oss og ba oss ta oss av den halvdøde kattungen.

Skrevet

ja, når jeg har tatt den avgjørelsen så har det jo vært det.

Mine meninger og tanker om emnet kommer godt frem i hovedinnlegget, gidder ikke forsvare det i hytt og gevær.

Da får du ganske enkelt holde kjeft, og ikke legge opp til diskusjon når du er så kunnskapsløs og har slike tilbakestående holdninger. Enkelt og greit.

".........................................."

Gjest mener jeg i dag
Skrevet

Slik du ser det? Unnskyld meg - er du dum? Du kan ikke "se" noe slikt - du må forholde deg til eksisterende tall og størrelser før du kommer med påstander. Kattunger er veldig lett å omplassere fra dyrebeskyttelsen, punktum.

Gidder ikke dikkedere med deg. Du vet åpentbart "alt" så kan jo ikke jeg "triumfere" gjennom mine meninger alikavel.

Dum jeg, ja mulig det, har du vurdert deg selv i det siste?

Skrevet

*skriver under på den*

Skrevet

Jeg har tatt mange kattunger og det er svært kjappt og humant.

Kan ikke si det er videre koselig men kattungene lider ikke, det kan jeg love deg.

Mannen min hadde selvsakt gått med på å beholde knøttet om jeg hadde villet, men vi kan da ikke ta vare på en så liten kattunge som er borte store deler av dagen, sånn er det bare.

Sist gang jeg hadde en tre uker gammel kattunge så matet jeg den hver annen time og passet på og styrte som verst. Det har vi ingen mulighet til nå.

Pusen går det veldig bra med, akkurat nå så sover den. Den har akkurat fått litt mat igjen.

Den er tillitsfull og kjelen, den blir nok en sjarmerende og god hjemmekatt.

Man kan ikke bare "ta" dem da, kjære vene, er du laget av is?

Skrevet

Gidder ikke dikkedere med deg. Du vet åpentbart "alt" så kan jo ikke jeg "triumfere" gjennom mine meninger alikavel.

Dum jeg, ja mulig det, har du vurdert deg selv i det siste?

Ja, når det gjelder dette så vet jeg hva jeg snakker om. Jeg trenger heller ikke argumentere mot deg, da dette er helt åpenbart for alle som har noe mellom ørene.

"........................................."

Gjest mener jeg i dag
Skrevet

Da får du ganske enkelt holde kjeft, og ikke legge opp til diskusjon når du er så kunnskapsløs og har slike tilbakestående holdninger. Enkelt og greit.

".........................................."

Og du burde også lære deg å holde litt kjeft selv og ikke presse deg inn i enhver diskusjon her inne og fremstå som den mest kloke av alle hoder her.

Om du synes ditt eller datt så har faktisk andre her inne lov å ha egne meninger også.

Skrevet

Sånt gidder jeg ikke styre med helt enkelt.

Jeg rister oppgitt over annonsene i avisene spesiellt hver vår og høst, kattunger, kattunger, kattunger.

Og dyrebeskyttelsen som annonserer "hjelp en hjemløs katt" gang på gang.

Da får de heller få hjelp de som ikke klarer å "rydde" selv. Det er så mange katteliv det er snakk om så det hadde nok blitt enklere om de som kunne hadde ordnet opp selv.

Men det er mitt syn på saken, og slik jeg gjør det.

"Sånt gidder jeg ikke styre med helt enkelt"

Det er for mye jobb for deg å ta en telefon til dyrebeskyttelsen?

Jeg håper virkelig dette er tull. En person under her sier at du er et godt menneske men jeg må virkelig si meg sterkt uenig i det!!!

Skrevet

ja, når jeg har tatt den avgjørelsen så har det jo vært det.

Mine meninger og tanker om emnet kommer godt frem i hovedinnlegget, gidder ikke forsvare det i hytt og gevær.

Neivel, men du forstår sikkert at mange reagerer kraftig på det du forteller. Det er ikke humant, som du sier, å ta livet til disse kattungene.

Det er for mange sultne barn i verden også, hva skal vi med dem da?

Skrevet

Og du burde også lære deg å holde litt kjeft selv og ikke presse deg inn i enhver diskusjon her inne og fremstå som den mest kloke av alle hoder her.

Om du synes ditt eller datt så har faktisk andre her inne lov å ha egne meninger også.

Det er ikke snakk om meninger her. Du gidder ikke si i fra til dyrebeskyttelsen, som mest sannsynlig vil kunne omplassere katten. Du velger å avlive - altså helt unødvendig. Og ja - du er neppe spesiellt smart når du ikke ser dette, så da får du bare finne deg i at noen påpeker det.

Skrevet

Men akkurat slike meninger blir sjelden godt mottatt. Det forstår du sikkert. Det er liv vi snakker om, om det så er et menneske eller et dyr.

Skrevet

Jeg bor ikke i Bergen og her jeg bor så kryr det av kattunger i avisene titt og ofte.

Det er så mye katter at det ikke finnes potensielle eiere nok slik jeg ser det.

Enig, har hatt katter mange år og de er et mareritt å gi bort.Så nå taes nesten alle umiddelbart.

Gjest mener jeg i dag
Skrevet

Enig, har hatt katter mange år og de er et mareritt å gi bort.Så nå taes nesten alle umiddelbart.

Ah, så det finnes flere som ser ting som meg her inne, det er nå ennå bra.

Fatter ikke at det skal være så vanskelig å skjønne at det ikke er bare, bare å gi bort en katt.

Er det ingen som ser "finn"s "gi bort" spalte?

Bor alle langt unna her jeg bor eller?

For her omkring er det nesten på grensen til naivt å tro at en skal klare å få gitt bort en katt. Da må den være svært spesiell i utseende eller noe for at en skal få "fortrinn".

Nå blir jo denne krabaten gitt bort da, men det kaller jeg svær flaks, siden det er et vennepar med kattehjerte og muligheter.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan du har fått et så stort ego at du tror at du kan alt - vet alt.

Hvis "Mener jeg i dag" opplever at kattunger er vanskelig å skaffe nye hjem til, så for du vel for svarte ha respekt for at DET er hennes opplevelse av saken. Det er også mitt inntrykk her jeg bor, at det er vanskelig.

*rister på hodet av Prozak -"allviteren"*

Skrevet

Jeg fatter ikke hvordan du har fått et så stort ego at du tror at du kan alt - vet alt.

Hvis "Mener jeg i dag" opplever at kattunger er vanskelig å skaffe nye hjem til, så for du vel for svarte ha respekt for at DET er hennes opplevelse av saken. Det er også mitt inntrykk her jeg bor, at det er vanskelig.

*rister på hodet av Prozak -"allviteren"*

Nei. Det vedkommende sier er at h*n ikke gidder å ta en telefon til dyrebeskyttelsen, som har en god sjanse for å få omplassert kattunger, fordi h*n av en eller annen grunn mener at de _ikke_ får omplassert den. Uten å vite noe om det. DET er selvfølgelig ikke noe hverken jeg eller andre bør respektere. Det er ikke en _mening_, det er en handling.

"...................................."

Skrevet

Fatter ikke at det skal være så vanskelig å skjønne at det ikke er bare, bare å gi bort en katt.

For her omkring er det nesten på grensen til naivt å tro at en skal klare å få gitt bort en katt. Da må den være svært spesiell i utseende eller noe for at en skal få "fortrinn".

Nå blir jo denne krabaten gitt bort da, men det kaller jeg svær flaks, siden det er et vennepar med kattehjerte og muligheter.

Poenget er at du velger å IKKE ta 30 sekunder for å gi de en sjanse, som faktisk er reell. DET er hele poenget her.

Skrevet

Nei. Det vedkommende sier er at h*n ikke gidder å ta en telefon til dyrebeskyttelsen, som har en god sjanse for å få omplassert kattunger, fordi h*n av en eller annen grunn mener at de _ikke_ får omplassert den. Uten å vite noe om det. DET er selvfølgelig ikke noe hverken jeg eller andre bør respektere. Det er ikke en _mening_, det er en handling.

"...................................."

I det innlegget du svarte under sier hun :

"Jeg bor ikke i Bergen og her jeg bor så kryr det av kattunger i avisene titt og ofte.

Det er så mye katter at det ikke finnes potensielle eiere nok slik jeg ser det. "

Sitat slutt.

Derfor hevder jeg at DU ikke kan påstå at det IKKE er vanskelig å gi bort kattunger. Det var utsagnet ditt om nettopp dette jeg reagerte på.

Skrevet

-------------------------------

Tror du nesten må ha prøvd å gi bort noen kattekull selv før du faktisk skjønner at det er nesten umulig, og man blir sittenede igjen med noen kattunger selv som bare IKKE får gitt bort. Tror nok dyrebeskyttelsen hadde vært blid på oss om vi ,dengang "produksjonen" var på det høyeste her, hadde lempa ungene dit hver gang vi ikke fikk gitt bort.

Denne personifiseringen av katter er et urbant fenomen. Dra ut på landet og der er fremdeles en katt et dyr. Ikke at vi ikke skal ta vare på de og være snill og sånn, men det ER et dyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...