Gå til innhold

Ambassadebiler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor slipper ambassadebiler å betale piggdekkgebyr i Oslo?

Noen som ser noen egentlig sammenheng med det?

Er det fordi de ikke har gjennomgått glattkjøring eller er det kanskje fordi de har for fine dresser til å dytte bilen hvis den setter seg fast ;o)

Skrevet

Gjensidige avtaler, så slipper norge å betale piggdekkavgift i utlandet f.eks i Afrika.

:-)

Skrevet

Gjensidige avtaler, så slipper norge å betale piggdekkavgift i utlandet f.eks i Afrika.

:-)

Aha, det synes jeg var en god forklaring ;o)

Skrevet

Ja, de skal jo ha fordeler på alt. Lømler!

Ja, men denne var liksom helt uforståelig for meg. Jeg vet de har lov å kjøre i fylla og feilparkere så mye de vil så det er vel i samme gate da.

Skrevet

Ja, men denne var liksom helt uforståelig for meg. Jeg vet de har lov å kjøre i fylla og feilparkere så mye de vil så det er vel i samme gate da.

Hvorfor har de lov til å fyllekjøre? Jeg har ikke satt meg inn i dette. Blir kvalm av at sånne viktigperer skal tute og kjøre frem som det passer dem, mens vi andre må betale i dyre dommer og godta samfunnets sanksjoner.

Skrevet

De har ikke lov å kjøre i fylla, men de kan ikke straffeforfølges for det. Slikt ender ofte med at de blir eklært uønskat og blir repatriert.

Det er passe naivt å tro at ikke norsk ambassadepersonell kjører i påvirket tilstand i utlandet. Det har jeg selv vært vitne til mere enn 1 gang.

Skrevet

Hvorfor har de lov til å fyllekjøre? Jeg har ikke satt meg inn i dette. Blir kvalm av at sånne viktigperer skal tute og kjøre frem som det passer dem, mens vi andre må betale i dyre dommer og godta samfunnets sanksjoner.

De kan bryte norske lover så mye de vil. Men jeg vet ikke om de kan bryte alle.

Skrevet

De har ikke lov å kjøre i fylla, men de kan ikke straffeforfølges for det. Slikt ender ofte med at de blir eklært uønskat og blir repatriert.

Det er passe naivt å tro at ikke norsk ambassadepersonell kjører i påvirket tilstand i utlandet. Det har jeg selv vært vitne til mere enn 1 gang.

Men hvorfor kan de ikke bli straffet for det?

Skrevet

Skrevet

De kan bryte norske lover så mye de vil. Men jeg vet ikke om de kan bryte alle.

Men hvorfor?

Skrevet

Det tviler jeg ikke på et øyeblikk at norskt ambassadepersonell bryter lover de også.

Skrevet

Dette er basert på internasjonale konvensjoner som skal beskytte personell som diplomatisk imunitet. Om 2 land ryker uklar med hverandre er det viktig å ha stedlige representanter, og at ikke disse blir tauet inn og fengslet.

Alle land retter seg etter dette mer eller mindre.

Skrevet

Men hvorfor?

Diplomatisk immunitet.

Men egentlig skjønner jeg ikke hvorfor de slipper piggdekkavgiften likevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...