Gå til innhold

får ikke brukt klokken min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake fikk jeg ny klokke av foreldrene mine. Dette er en veldig dyr klokke som jeg gjerne vil bruke. Men problemet er at jeg har blitt så allergisk til den. Har jeg hatt den på i noen timer begynner jeg å klø noe vannvittig, og det fortsetter i flere dager etterpå. Jeg hovner opp og etterhvert klør jeg meg til blods.

Hva kan jeg gjøre med dette? Finnes det noe salver mot sånn type allergi? Andre tips?

Skrevet

Arnica-salve kan kanskje hjelpe?

http://www.mellisa.dk/arnicasalve.htm

http://www.dinpris.no/prices/cid_27_gid_270_sid_1293_pid_61853

Tror de selger den på de fleste helsekostforretninger!

Det er ihvertfall verdt et forsøk. Nå sitter jeg med et håndledd som er helt vablete og hovent og det klør og klør og klør.. :( Jeg brukte nemlig klokken igår kveld..

Takk for tips, skal kjøpe salven imrg :)

Skrevet

Det er ihvertfall verdt et forsøk. Nå sitter jeg med et håndledd som er helt vablete og hovent og det klør og klør og klør.. :( Jeg brukte nemlig klokken igår kveld..

Du kan få kjøpt en slags lakk (ligner klar neglelakk) som kan påføres på baksiden av klokken. Er bare ikke sikker på hvor slikt selges, kanskje på Vita, HM, parfymerier eller noe sånt...

Gjest nikkelallergi
Skrevet

Er det nikkelallergi, ikke bruk den! Desto mer du eksponeres for nikkel etter at du har blitt allergisk, desto værre blir det.

Til slutt kan du ikke holde i en rimelig gaffel på en cafe, uten at du får store sår.

Langt mindre bruke en vanlig bh, jeans, holde mynter i hånden osv osv

Da er en fin klokke en bagatell.

Ta en nikkeltest hos legen.

Og ønsk deg en klokke av titan.

Skrevet

Hvis det bare er baksiden på selve klokka du reagerer på så har urmakeren forskjellige lapper å feste bakpå. Er det lenke på den og du får utslett helt rundt må du bytte til lærreim. Hjelper ikke med salver, så fort du tar klokka på igjen vil du reagere på nytt.

Jeg tåler vanligvis ingen klokker, men nå har jeg en klokke til 600,-, med metallenke og jeg tåler den helt utmerket! Må være den første tingen jeg har i metall som er helt uten nikkel eller kobolt. :o)

Skrevet

Du er som meg du ja.. Jeg bruker nå bare mobil-klokken. Jeg har også en klokke i kjede, det går fint. Kanskje du kan lime fast et lite stykke tøy på baksiden? Og for å dempe kløen din nå så ville jeg brukt aloe vera, helst rett fra plante. Good luck!

Skrevet

Som det blir sagt tidligere har urmakere slike klistrelapper å lime bak klokkene for de som allergi.

Pass på at den ikke sitter for stramt.jeg opplever det samme hvis klokka sitter stramt. Da må jeg ta den av et par dager og så er det i orden igjen.

Skrevet

Du kan få kjøpt en slags lakk (ligner klar neglelakk) som kan påføres på baksiden av klokken. Er bare ikke sikker på hvor slikt selges, kanskje på Vita, HM, parfymerier eller noe sånt...

Den lakken har jeg hørt om men jeg aner ikke hvor jeg kan få tak i den, jeg får høre litt rundt :)

Skrevet

Er det nikkelallergi, ikke bruk den! Desto mer du eksponeres for nikkel etter at du har blitt allergisk, desto værre blir det.

Til slutt kan du ikke holde i en rimelig gaffel på en cafe, uten at du får store sår.

Langt mindre bruke en vanlig bh, jeans, holde mynter i hånden osv osv

Da er en fin klokke en bagatell.

Ta en nikkeltest hos legen.

Og ønsk deg en klokke av titan.

Uff ikke si sånt :( Dette er en klokke til mange tusen kroner så det er utrolig kjedelig hvis jeg aldri kan få brukt den. Det som er rart er at jeg bestandig har brukt klokke og jeg har aldri reagert slik jeg gjør med denne. Det er forøvrig lær-rem på klokken.

Jeg tror aldri jeg har reagert på nikkel før, kan man plutselig bli allergisk til nikkel?

Skrevet

Hvis det bare er baksiden på selve klokka du reagerer på så har urmakeren forskjellige lapper å feste bakpå. Er det lenke på den og du får utslett helt rundt må du bytte til lærreim. Hjelper ikke med salver, så fort du tar klokka på igjen vil du reagere på nytt.

Jeg tåler vanligvis ingen klokker, men nå har jeg en klokke til 600,-, med metallenke og jeg tåler den helt utmerket! Må være den første tingen jeg har i metall som er helt uten nikkel eller kobolt. :o)

Det som er litt rart er at jeg klør mest på undersiden av håndleddet, altså ikke oppå der selve skiven på klokken er. Klokken er av lær så det er rart at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør.

Skrevet

Du er som meg du ja.. Jeg bruker nå bare mobil-klokken. Jeg har også en klokke i kjede, det går fint. Kanskje du kan lime fast et lite stykke tøy på baksiden? Og for å dempe kløen din nå så ville jeg brukt aloe vera, helst rett fra plante. Good luck!

Det som er litt rart er at jeg klør mest på undersiden av håndleddet, altså ikke oppå der selve skiven på klokken er. Klokken er av lær så det er rart at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør.

Aloe vera har jeg prøvd men det hjelper desverre ikke.

Skrevet

Som det blir sagt tidligere har urmakere slike klistrelapper å lime bak klokkene for de som allergi.

Pass på at den ikke sitter for stramt.jeg opplever det samme hvis klokka sitter stramt. Da må jeg ta den av et par dager og så er det i orden igjen.

Den sitter overhodet ikke stramt så det er nok ikke der problemet ligger desverre:(

Skrevet

Da er det vel spennen, da?

Skrevet

Kanskje du kan kjøpe ny, allergisikker reim? Eventuelt i titan?

Jeg reagerer veldig på klokker, men har nå fått et ur i titan, og den går bare fint å bruke.

Skrevet

Hva er det i spennen, da?

Forsøk å ha den feil vei en kort stund (altså med spennen på oversiden). Hvis problemene da flytter seg, må du nok få tak i en annen type spenne (og evt. rem).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Samme problemet her. Titan er tingen for meg. Aner ikke hva som kan gjøres annet enn å skifte klokke, noe som naturligvis er råkjipt når du har fått den i gave.

Skrevet

Kanskje du kan kjøpe ny, allergisikker reim? Eventuelt i titan?

Jeg reagerer veldig på klokker, men har nå fått et ur i titan, og den går bare fint å bruke.

Hmm ja jeg kan jo undersøke om merket fører allergisikre reimer.. det var lurt :)

Skrevet

Hva er det i spennen, da?

Forsøk å ha den feil vei en kort stund (altså med spennen på oversiden). Hvis problemene da flytter seg, må du nok få tak i en annen type spenne (og evt. rem).

Aner ikke hva som er i spennen men jeg ville trodd at det var det samme i spennen som i skiven. Skal prøve å ha den på feil vei idag jeg og se hva som skjer..

Skrevet

Samme problemet her. Titan er tingen for meg. Aner ikke hva som kan gjøres annet enn å skifte klokke, noe som naturligvis er råkjipt når du har fått den i gave.

Jeg det er drit kjipt hvis jeg faktisk må bytte ut klokken:(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...