Gå til innhold

får ikke brukt klokken min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er litt rart er at jeg klør mest på undersiden av håndleddet, altså ikke oppå der selve skiven på klokken er. Klokken er av lær så det er rart at jeg reagerer så sterkt som jeg gjør.

Da er det nok spenna på reima du reagerer på. Bytt spenne.

Skrevet

Samme problemet her. Titan er tingen for meg. Aner ikke hva som kan gjøres annet enn å skifte klokke, noe som naturligvis er råkjipt når du har fått den i gave.

Kjøpte en gang briller som skulle være helt allergisikre, tåler ellers bare briller med stenger av plast. Husker ikke om det var titan eller noe annet i de stengene. Gikk i alle fall ikke mange dagene før jeg hadde sår på begge sider der brillestanga ligger inntil huden.

Da jeg gikk tilbake og klagde sa damen at det ikke var metallet jeg reagerte på, men at de lå for tett inntil huden. Bare piss selvfølgelig, da skulle jeg jo reagert på stengene i plast også! Hun ble snurt og fornærmet da jeg påpekte det...

Skrevet

Aner ikke hva som er i spennen men jeg ville trodd at det var det samme i spennen som i skiven. Skal prøve å ha den på feil vei idag jeg og se hva som skjer..

Det trenger absolutt ikke være samme type metall i spennen som på baksiden av selve klokken.

Og til noe du spør om lenger ned, man kan dessverre bli allergisk når som helst i livet, så at du ikke har hatt trøbbel med nikkel er ganske uvesentlig.

Gjest Persille
Skrevet

Du kan klistre på lapper bakpå som de andre sier - men du kan også lakke den.

Jeg har mange pene klokker jeg bare bruker innimellom, og gir dem et lite strøk med blank neglelakk kvelden i forveien.

Det er ikke så holdbart om du vil bruke den hele tiden da - men da kan du kanskje bruke klarlakk på sprayboks?

Alternativet er å kjøpe ny klokke selvfølgelig, nikkelallergi er noe drit...

Skrevet

Du kan klistre på lapper bakpå som de andre sier - men du kan også lakke den.

Jeg har mange pene klokker jeg bare bruker innimellom, og gir dem et lite strøk med blank neglelakk kvelden i forveien.

Det er ikke så holdbart om du vil bruke den hele tiden da - men da kan du kanskje bruke klarlakk på sprayboks?

Alternativet er å kjøpe ny klokke selvfølgelig, nikkelallergi er noe drit...

Kan såklart bare kjøpe en ny klokke men når dette er en såpass fin klokke og atpåtil var gave så synes jeg det er veldig leit å ikke bruke den.

Du sier at jeg kan kjøpe spraylakk, har du prøvd det og vet du hvor jeg kan få kjøpt det?

Skrevet

Da er det nok spenna på reima du reagerer på. Bytt spenne.

Går det ann å bytte spenne på alle klokker? Jeg vet det går ann å bytte reim på denne klokken så da regner jeg med at det går? Jeg får ta turen innom en urmaker og høre litt tror jeg.

Det er litt kjipt å bytte spenne for på denne spennen er logoen på klokkemerke - vil kanskje se ut som klokken er fake. Men det er vel ingen som studerer en spenne når jeg tenker meg om.

Skrevet

Klar neglelakk på spennen kan hjelpe, min søster hadde samme problemet og lakking hjalp for henne.

Skrevet

Klar neglelakk på spennen kan hjelpe, min søster hadde samme problemet og lakking hjalp for henne.

Prøver det nå :)

Gjest Persille
Skrevet

Kan såklart bare kjøpe en ny klokke men når dette er en såpass fin klokke og atpåtil var gave så synes jeg det er veldig leit å ikke bruke den.

Du sier at jeg kan kjøpe spraylakk, har du prøvd det og vet du hvor jeg kan få kjøpt det?

Jeg har gjort det på enkelte av mine penklokker - biltema f.eks.

Men du må spraye forsiktig, så det blir pent...

Skrevet

Går det ann å bytte spenne på alle klokker? Jeg vet det går ann å bytte reim på denne klokken så da regner jeg med at det går? Jeg får ta turen innom en urmaker og høre litt tror jeg.

Det er litt kjipt å bytte spenne for på denne spennen er logoen på klokkemerke - vil kanskje se ut som klokken er fake. Men det er vel ingen som studerer en spenne når jeg tenker meg om.

Ja, man kan bytte spenne på alle reimer. Be om å få en spenne i titan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...