Gå til innhold

Uutholdelig på jobb

Anbefalte innlegg

Gjest bunnfortvilet
Skrevet

Skriver her i ren desperasjon for å få noen gode råd av dere kloke dolere...

Saken er at jeg har en sjef med et kvinnesyn som ikke er helt sunt. Han er ikke norsk - og har militær bakgrunn fra hjemlandet sitt.

Jeg har flere ganger fått beskyldninger som ikke stemmer. For et par mnd siden beskyldte han meg for å ha ringt for 11.000,- på mobilen. Og dette var på 1,5 mnd. Og jeg hadde ferie 3 av disse ukene det gjaldt. Jeg ble kjempefortvilet og ba ham finne ut av dette. Da jeg så nærmere på regninga hadde jeg ringt for 21kr og 24 øre! Hva alt det andre var vet jeg ikke. Han beklaget ikke beskyldningen - og har heller ikke fortalt meg hvorfor regningen var så høy.

dette er bare en av mange falske beskyldninger og kjeft jeg har fått. Jeg er i slutten av 30-årene og ble plassert her da min forrige jobb ble nedlagt. Jeg jobber kommunalt, så jeg ble ikke arbeidsledig.

Nå sitter jeg på jobb og gråter - og greier ikke se noen løsning på dette. Jeg har fått time hos HMS på onsdag - må jo si fra om dette, men tror ikke de kan gjøre noe.

Skrevet

Forferdelig stygt gjort av han! Hvorfor er han slik da? Er du så flink på det du gjør at han må gjøre noe som sårer og trykker deg ned? HMS, hva er det? Jeg synes du kan ta en tlf nå jeg. Dette er ikke første gangen han knekker deg?

Gjest Persille
Skrevet

Forferdelig stygt gjort av han! Hvorfor er han slik da? Er du så flink på det du gjør at han må gjøre noe som sårer og trykker deg ned? HMS, hva er det? Jeg synes du kan ta en tlf nå jeg. Dette er ikke første gangen han knekker deg?

Helse, Miljø og Sikkerhet - det er gjerne de som har verneombud og slikt :)

Skrevet

Helse, Miljø og Sikkerhet - det er gjerne de som har verneombud og slikt :)

Takk for info. Det er så mange forkortelser ute å går. :)

Skrevet

Det er HMS, verneombud og tillitsvalgt du bør kontakte i slike saker. Husk ingen har lov til å si deg opp fordi du klager. Lykke til!

Gjest Sjefsmobber'n
Skrevet

Minn deg selv på alle fakta i saken:

- Du har gjordt en upåklagelig jobb inntil den nye sjefen kom.

- Den nye sjefen aksepterer ikke likestilte kvinnelige medarbeidere.

- Du har fungert godt i miljøet i flere år.

- Den nye sjefen er ikke norsk og har dermed et større problem enn deg dersom han ønsker å gli inn i miljøet.

- Du har sikkert venner som står på din side dersom du er åpen om problemene.

- Du er et selvstendig, verdifullt individ som ikke lar noe enkeltmenneske få bestemme hva du skal føle, mene eller gjøre.

- Forklar verneombudet at det går godt an å være en drittsekk og en ubrukelig leder selv om man er utlending.

- Du trenger heller ikke være rasist selv om du føler litt forakt for kjønnsdiskriminerende mannssjåvinister.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...