Gå til innhold

videreutdanning i voksen alder

Anbefalte innlegg

Gjest tør jeg tro?
Skrevet

Jeg er snart 40 år og har lyst til å studere på høyskole.

Har kun gymnas fra før.

Hvordan stiller det seg med inntak for meg? Teller årene med arbeid når man regner ut poeng? Kan jeg risikere og ikke bli tatt opp fordi jeg er for gammel og yngre blir foretrukket?

Noen her inne som vet litt?

Skrevet

Du blir tatt opp på lik linje med andre. Arbeidserfaring kan telle ved opptak til enkelte studier. Du får alderspoeng i tillegg til karakterpoengene.

Skrevet

Det er for tiden veldig mange studenter som er over 40 år. Ikke fortvil, det er ingen som synes det er mereklig.

Skrevet

Det er for tiden veldig mange studenter som er over 40 år. Ikke fortvil, det er ingen som synes det er mereklig.

Skrevet

Halloen!

Det synes jeg absolutt du skal gjøre hvis du har muligheten, jeg er selv 38 og begynte på et tre-årig Bachelor studie i fjor høst, og det er kjempegøy.

Når det gjelder inntak så spørs det vel hva du har tenkt på, på noen studier holder det med generell studiekompetanse, mens på andre så må du ha noe matte og fysikk,men det finnes jo forkurs man kan ta i dette da.

Gjør det!!

Mvh

Skrevet

Jeg kjenner flere som tar/tok utdanning etter 40 eller 50. Tror de stort sett kommer inn. Har man riktig gammelt viyne, blir karakterene ganget litt opp, mener jeg å ha lest! Du er sikkert for ung. Jeg vet ikke om du har samme typen karakterer som de i dag.

Skrevet

synes du burde gjøre det hvis du har lyst!!! jeg begynte på en bachelor nå i høst og det er _mange_ i klassen min som er godt over 40, så du er overhode ikke alene!

synes du er tøff hvis du gjør det!!! lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...