Gå til innhold

Kaffe til mageregulering - noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere brukt kaffe for å komme skikkelig i gang med magen om morgenen. Nå har jeg bestemt meg for å slutte med kaffe fordi jeg omtrent får angst og blir kjempenervøs i hele kroppen av det. Fikk ikke det før, men de tre siste gangene jeg har drukket kaffe har jeg blitt helt fra meg, nesten fått paranoia. Skal ikke drikke kaffe på veeeeldig lenge i såfall.

Hva kan man drikke isteden for kaffe som har samme effekt på magen?

Hva med grapefruktjuice? Vil det ha samme virkining? Vet det hjelper å drikke masse vann, men jeg kan ikke drikke to liter vann på styrten før jeg skal på jobb. Svisker vet jeg også hjelper, men jeg blir for det meste bare oppblåst i magen av det.

Forslag til drikker som gir samme effekt på magen som kaffe?

Gjest Elextra
Skrevet

Hva med Biola yougurt eller lignende produkter (Aktivia fr Danone?)? Har neppe umiddelbar virkning, men virker over tid.

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe idoform? De er kjempe effektive for å balansere magen.

Skrevet

Hva med Biola yougurt eller lignende produkter (Aktivia fr Danone?)? Har neppe umiddelbar virkning, men virker over tid.

Nei, jeg trenger ikke matvarer, det har jeg masse av. Jeg mener kun drikke. Kaffe får jo mange folk til å gå raskt på do.

Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe idoform? De er kjempe effektive for å balansere magen.

Mener kun drikke :-)

Gjest a cup of tea
Skrevet

Nei, jeg trenger ikke matvarer, det har jeg masse av. Jeg mener kun drikke. Kaffe får jo mange folk til å gå raskt på do.

Hvorfor det?

Jeg kunne i så fall trengt kaffe, men jeg liker det ikke.... ;-)

Skrevet

Forstoppelse - fruktsalt

Publisert 15.12.2000 14:46

Treg mage forsvant etter å ha fulgt rådet om å blande fruktsalt i kokende vann.

For fire år siden hørte en kvinne om dette kjerringrådet, og prøvde det ut med hell. Det gikk ut på å blande to korker fruktsalt i en kopp kokende vann og drikke på fastende hjerte. Tidligere hadde hun måttet ta 6-7 avføringstabletter daglig, men etter at hun tok i bruk kjerringrådet, har tablettene blitt overflødige.

Erdet bedre?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er nok koffeinen du reagerer på.

Hva med å prøve koffeinfri kaffe? Selv om det sannsynligvis blir litt som å drikke alkohol uten alkohol ...

Skrevet

Kjenner veldig godt igjen de reaksjonene der, kan av samme grunn ikke drikke særlig mye kaffe.

Men for å regulere magen spiser jeg alltid en fiberrik frokost. Den består av havregryn, All Bran, mandler og skummet surmelk. Drysser også kanel på, og synes det er så vanvittig godt at jeg gjerne tar en tallerken til kveldsmat også :o)

Jeg er gravid nå, men har ingen problemer med magen. Det er ingen tvil om at det er takket være kostholdet, siden jeg ikke rører altfor mye på meg om dagen.

Ellers skal kiwi virke avførende, jeg kan ikke spise mer enn 2 om dagen...

Skrevet

Hm, om du kun vil ha regulerende drikke så hva med å prøve disse Actimel? Eller Cultura? Melkesyrebakterier er jo mageregulerende.

Skrevet

Hvorfor det?

Jeg kunne i så fall trengt kaffe, men jeg liker det ikke.... ;-)

Jeg vet ikke hvorfor. Tror det er på grunn av koffein og varme?

Skrevet

Det er nok koffeinen du reagerer på.

Hva med å prøve koffeinfri kaffe? Selv om det sannsynligvis blir litt som å drikke alkohol uten alkohol ...

Hvis koffeinfri kaffe har samme funksjon på magen, skal jeg gå over til det og se hvordan jeg blir. Ja, det er koffeinen jeg reagerer på. Jeg drikker kaffe på grunn av smaken, samt hva det gjør med magen min. Skal prøve koffeinfri. Er jeg heldig, har det samme effekt.

Skrevet

Røyker du?

I så fall kan det hjelpe med tre sigaretter på rappen. Dårlig men virksomt råd :o)

Skrevet

Forstoppelse - fruktsalt

Publisert 15.12.2000 14:46

Treg mage forsvant etter å ha fulgt rådet om å blande fruktsalt i kokende vann.

For fire år siden hørte en kvinne om dette kjerringrådet, og prøvde det ut med hell. Det gikk ut på å blande to korker fruktsalt i en kopp kokende vann og drikke på fastende hjerte. Tidligere hadde hun måttet ta 6-7 avføringstabletter daglig, men etter at hun tok i bruk kjerringrådet, har tablettene blitt overflødige.

Erdet bedre?

Ja, kanskje jeg skal prøve en kopp fruktsalt om morgenen.

Skrevet

Røyker du?

I så fall kan det hjelpe med tre sigaretter på rappen. Dårlig men virksomt råd :o)

Jeg røyker ikke, men det hender jeg tar en sigarett i ny og ne hvis jeg ikke kommer på do. Det funker kjempebra, jeg vet :-) Men jeg vil ikke røyke hvis jeg ikke må.

Hender jeg tar en røyk på fest da, men veldig sjelden fler. En sigarett for meg er som en tipakining for de som røyker fast.

Røyk fungerer som sovemedisin for meg av og til også. Blir svimmel hvis jeg røyker en sigarett på styrten.

Skrevet

Hm, om du kun vil ha regulerende drikke så hva med å prøve disse Actimel? Eller Cultura? Melkesyrebakterier er jo mageregulerende.

Jeg blir hard i magen av melk :-(

Jeg drikker kun melk til kaffen av den grunn.

Skrevet

Jeg blir hard i magen av melk :-(

Jeg drikker kun melk til kaffen av den grunn.

Syrnet melk også?

Skrevet

Syrnet melk også?

Vet ikke? Kanskje jeg burde bruke syrnet melk. Jeg har ikke tenkt over forskjellene egentlig.

Skrevet

Jeg røyker ikke, men det hender jeg tar en sigarett i ny og ne hvis jeg ikke kommer på do. Det funker kjempebra, jeg vet :-) Men jeg vil ikke røyke hvis jeg ikke må.

Hender jeg tar en røyk på fest da, men veldig sjelden fler. En sigarett for meg er som en tipakining for de som røyker fast.

Røyk fungerer som sovemedisin for meg av og til også. Blir svimmel hvis jeg røyker en sigarett på styrten.

Nei, hvis du ikke røyker noe mer enn det så hadde jeg ikke brukt den metoden :o)

Skrevet

Har en tante som har vært forstoppet i mange år, men etter at hun begynte å drikke en actimel hver morgen med en gang hun våkner, går hun på do hver morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...