Gå til innhold

Varm på øret av mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min oppfatning er at batteriet blir varmt når du snakker, fordi det tappes mye strøm av det. Jo lenger vekk fra basestasjonen. Jo dårligere forbindelse, jo mer som tappes, og jo mer varme. Derfor holder også batteriet kortere ved dårlig forbindelse.

Det er ikke øret som blir varmt, men batteriet.

Når vi får brenselceller i dem, da blir de enda varmere.

Det er en kjemisk reaksjon, ikke elektrisk.

Men radiosenderen sender ut opptil 1 watt, den varmer opp alt rundt seg som ineholder vann. Men det er så lite som 0,1 grad på 10 cm avstand.

Ved å bruke handsfree minker strålingen ved hodet til 0,1w.

Det er ikke dokunetert at så lite stråling som 1 watt er skadelig. Men effekter på 1000w kan muligens påvirke noe over lenger tid på nært hold.

Sant?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Mye sant --- lurte du på om ALT var sant? Uansett blir øret også varmt, når du holder den inntil en varm greie. Ubehagelig.

Langt fra basen osv., er riktig.

Skrevet

Mye sant --- lurte du på om ALT var sant? Uansett blir øret også varmt, når du holder den inntil en varm greie. Ubehagelig.

Langt fra basen osv., er riktig.

Jeg tenkte å få noe korrigeringer på feil oppfatning evt eller viktig supplering.

Nylig har jeg skaffet en høyttalende blåtann-greie og et blåtann hodesett for mobilen. Så snart jeg har vennet meg til dette, så håper jeg å slippe å holde telefonen på øret lenger.

Men noen kverulanter lurer på hvorfor, og da er det godt å ha noen troverdige svar.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg tenkte å få noe korrigeringer på feil oppfatning evt eller viktig supplering.

Nylig har jeg skaffet en høyttalende blåtann-greie og et blåtann hodesett for mobilen. Så snart jeg har vennet meg til dette, så håper jeg å slippe å holde telefonen på øret lenger.

Men noen kverulanter lurer på hvorfor, og da er det godt å ha noen troverdige svar.

Hjernen har jo ikke godt av den oppvarmingen den får av mobilen. Hvis du har lengre samtaler.

dessuten er det ubehaglig, veldig ubehagelig. OG det blir verre jo lengre vekk fra basestasjonen eller hva det heter.

Gjest min kropp er mitt ansvar
Skrevet

Så du ikke den undersøkelsen for en tid tilbake, som viste at dersom man setter to mobiltelefoner (med påslått forbindelse) på hver sin side av et egg, så blir egget hardkokt i løpet av...tror det var 30 minutter.

Det sier nok. Jeg har for lengst sluttet å snakke i mobilen uten handsfree-sett.

Skrevet

Så du ikke den undersøkelsen for en tid tilbake, som viste at dersom man setter to mobiltelefoner (med påslått forbindelse) på hver sin side av et egg, så blir egget hardkokt i løpet av...tror det var 30 minutter.

Det sier nok. Jeg har for lengst sluttet å snakke i mobilen uten handsfree-sett.

At egget blir kokt, anser jeg ikke for noe tegn på at telefonenes stråling er farlig.

Varme er ikke automatisk farlig. Jeg kan koke egg med en speilparabol og vanlig solstråling. Infrarødt som kommer fra sola er også stråling.

Skrevet

At egget blir kokt, anser jeg ikke for noe tegn på at telefonenes stråling er farlig.

Varme er ikke automatisk farlig. Jeg kan koke egg med en speilparabol og vanlig solstråling. Infrarødt som kommer fra sola er også stråling.

Det spiller vel egentlig liten rolle om det er strålingen eller varmen fra batteriene som gjør at egget blir kokt.

Men kan et egg koke av sånt, så kan selvsagt ting inni hodet gjøre det også.

Konklusjonen er uansett at dette må være skadelig på en eller annen måte.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det spiller vel egentlig liten rolle om det er strålingen eller varmen fra batteriene som gjør at egget blir kokt.

Men kan et egg koke av sånt, så kan selvsagt ting inni hodet gjøre det også.

Konklusjonen er uansett at dette må være skadelig på en eller annen måte.

Kanskje det ikke gjør noen forskjell på hjernen til keinstein om den er kokt eller ikke? Siden han ikke syntes det var et godt argument, liksom?

Skrevet

Kanskje det ikke gjør noen forskjell på hjernen til keinstein om den er kokt eller ikke? Siden han ikke syntes det var et godt argument, liksom?

Fins det noen dokumentasjon på at en tempraturøkning på 0,2 grader påvirker hjernen?

På fredag hadde jeg feber på 37,8. Tror du det er skadelig?

En kompis har en normal kroppstempratur på 36,2. er det skadelig?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Fins det noen dokumentasjon på at en tempraturøkning på 0,2 grader påvirker hjernen?

På fredag hadde jeg feber på 37,8. Tror du det er skadelig?

En kompis har en normal kroppstempratur på 36,2. er det skadelig?

Hjernen har best arbeidtemp. på lavere enn det vi normalt omgir oss med - dette var bevist for mange år siden, vet ikke om forskerne har ombestemt seg. +18 var optimalt.

Jeg vet bare at jeg får vondt i hue av oppvarmingen fra mobilen hvis jeg prater lenge, og det holder for meg. Du har også selv oppgitt mange gode argumenter.

Hva vi VET om 10 år, er mindre intr. enn hva man kan ANTA pr. i dag. Man får holde seg til det vurderingsgrunnlaget som er tilgjengelig. Søk på nettsider om forskning hvis du trenger mer.

Skrevet

Er dere klar over at å snakke i trådløs hustelefon gir deg 10 ganger mer stråling enn mobiltelefon?!?!

Skrevet

Hjernen har best arbeidtemp. på lavere enn det vi normalt omgir oss med - dette var bevist for mange år siden, vet ikke om forskerne har ombestemt seg. +18 var optimalt.

Jeg vet bare at jeg får vondt i hue av oppvarmingen fra mobilen hvis jeg prater lenge, og det holder for meg. Du har også selv oppgitt mange gode argumenter.

Hva vi VET om 10 år, er mindre intr. enn hva man kan ANTA pr. i dag. Man får holde seg til det vurderingsgrunnlaget som er tilgjengelig. Søk på nettsider om forskning hvis du trenger mer.

Jeg vil bare yte logikken og vitenskapen en skjerv, ikke blande sammen kriterier.

Det jeg har lest viser at de ikke fins noen grunner til å tro at mobilstråling er farlig.

Vi har ingen grunn til å tro at varmen som evt skapes er farlig.

Vi har ingen grunn til å tro at noen får hodepine av disse to kriteriene.

Men at du kan få spenningshodepine av å holde armen slik lenge er meget trolig. Sjøl får jeg vondt inni albuen.

Skrevet

he he det var godt sagt!

Skrevet

Er dere klar over at å snakke i trådløs hustelefon gir deg 10 ganger mer stråling enn mobiltelefon?!?!

Derfor snakker jeg aldri i trådløs hustelefon heller. Jeg holder meg til ledninger, takk.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg vil bare yte logikken og vitenskapen en skjerv, ikke blande sammen kriterier.

Det jeg har lest viser at de ikke fins noen grunner til å tro at mobilstråling er farlig.

Vi har ingen grunn til å tro at varmen som evt skapes er farlig.

Vi har ingen grunn til å tro at noen får hodepine av disse to kriteriene.

Men at du kan få spenningshodepine av å holde armen slik lenge er meget trolig. Sjøl får jeg vondt inni albuen.

*LOL* ... kranglefant *SSS*

Gjest heffalumpen
Skrevet

Jeg snakker i timevis i trådløs hustelefon. Og får ikke vondt i hue av det. Da er det greit for meg.

Forresten... symaskiner er farlig - så det kanskje bra at folk har sluttet å ha symaskin. Sterke elektromagnetisk felt. Som å bo under enhøyspentledning, minst..

Skrevet

*LOL* ... kranglefant *SSS*

Det var ikke et godt innlegg.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Det var ikke et godt innlegg.

Joda, mye bedre enn om jeg skulle tatt opp krangelen. Har da humoristisk sans :D

lykke til med blåtann

Skrevet

Ehhh....

En standard trådløs hustelefon med 100 m rekkevidde yter 10 milliwatt, aldri mer.

En mobiltelefon kan yte 1000 MW.

Skrevet

Joda, mye bedre enn om jeg skulle tatt opp krangelen. Har da humoristisk sans :D

lykke til med blåtann

Ironi: takk for respekten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...