Gå til innhold

fotoboks

Anbefalte innlegg

Gjest huffsann
Skrevet

Hei,

Ble fotografert i helgen, og lurer på hvor lang tid det tar før boten kommer, eller eventuelt onkel politi kommer og henter førerkortet mitt?

Er det sant at noen ganger kommer boten aldri?

Gjest Flystripa
Skrevet

Boten kommer stort sett bestandig. Du har den innen tre uker.

Skrevet

Det kan godt ta noen uker før du får brevet hvor du skal bekrefte hvem sjåføren var.

Skrevet

Jeg fikk brev med varsel om forelegg etter ca en uke. Kjenner flere som ikke har fått tilsendt "boten" etter fotografering. (Heldiggrisene! ;) )

Gjest fuffsann
Skrevet

Det kan godt ta noen uker før du får brevet hvor du skal bekrefte hvem sjåføren var.

hva skjer om det ikke blir bekreftet hvem sjåføren var, det var ikke min bil?

Gjest Vært der ja.
Skrevet

Hvis en bil blir tatt i å kjøre for fort, blir eieren av bilen innkalt til politiet etter ca.3 uker. Han/hun må bekrefte om det er eieren av bilen som er avbildet.

Hos oss var det ikke eieren så han sa bare at nei det er ikke meg, og de så jo også at det ikke var han. Så spurte de om han visste hvem det var og han sa nei. Deretter ble han kalt inn til rettsmøte hvor han ikke hadde krav (i følge advokat han rådførte seg med) til å si hvem det var så lenge det er en i familien har man ikke krav til å "tyste" på familiemedlemmer. Etter det hørte vi ingen ting. Mest sannsynelig er "saken" henlagt. Dette skjedde for et år siden.

Skrevet

Så går regningen vel til bileieren, men dere blir neppe gode venner igjen hvis du nekter for at det var deg.

Skrevet

Hvis en bil blir tatt i å kjøre for fort, blir eieren av bilen innkalt til politiet etter ca.3 uker. Han/hun må bekrefte om det er eieren av bilen som er avbildet.

Hos oss var det ikke eieren så han sa bare at nei det er ikke meg, og de så jo også at det ikke var han. Så spurte de om han visste hvem det var og han sa nei. Deretter ble han kalt inn til rettsmøte hvor han ikke hadde krav (i følge advokat han rådførte seg med) til å si hvem det var så lenge det er en i familien har man ikke krav til å "tyste" på familiemedlemmer. Etter det hørte vi ingen ting. Mest sannsynelig er "saken" henlagt. Dette skjedde for et år siden.

Næsjda. Jeg vet for et faktum at man ikke nødvendigvis blir inkalt til politiet. Faktisk har jeg aldri hørt om at bileieren har blitt innkalt til politiet med mindre vedkommende har nektet på at det var ham/henne som kjørte bilen.

".........................................."

Skrevet

Næsjda. Jeg vet for et faktum at man ikke nødvendigvis blir inkalt til politiet. Faktisk har jeg aldri hørt om at bileieren har blitt innkalt til politiet med mindre vedkommende har nektet på at det var ham/henne som kjørte bilen.

".........................................."

"Jeg vet for et faktum at man"

Jeg vet for et faktum - kan man si det!? Det høres helt feil ut i mine ører. "Det er et faktum at man" eller "Jeg vet med sikkerhet at man" blir vel riktigere vel?

Skrevet

"Jeg vet for et faktum at man"

Jeg vet for et faktum - kan man si det!? Det høres helt feil ut i mine ører. "Det er et faktum at man" eller "Jeg vet med sikkerhet at man" blir vel riktigere vel?

Jeg skriver mer engelsk enn norsk, for det meste. "I know for a fact". Så du får bare se gjennom fingrene med det :-)

"........................................."

Skrevet

Jeg skriver mer engelsk enn norsk, for det meste. "I know for a fact". Så du får bare se gjennom fingrene med det :-)

"........................................."

Det er jaggu bare såvidt - du vet hvordan det er med meg og slike skrivefeil! :o) Sjefen min ler seg halvt ihjel av meg av og til.

Gjest huffsann
Skrevet

Så går regningen vel til bileieren, men dere blir neppe gode venner igjen hvis du nekter for at det var deg.

skal ikke nekte for at det er meg hvis det kommer frem, men hva om bileieren sier at han ikke vet fordi han var full for eksempel?

Skrevet

skal ikke nekte for at det er meg hvis det kommer frem, men hva om bileieren sier at han ikke vet fordi han var full for eksempel?

Bileier er ansvarlig for hvem han låner bilen til! Bilen må være stjålet og anmeldt stjålet for at han blir totalt uten ansvar...

Du kan ikke låne bilen bort til en uten lappen uten å stå ansvarlig for det f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...