Gå til innhold

kilopris fersk champignon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betalte 27 kr for 280 g champignon idag, en kilopris på 99. Syns det var dyrt. Mener jeg pleier å betale mye mindre. Noen som vet normal prisen pr. kg. er?

Gjest Theresew
Skrevet

Jeg kjøpte champignon i dag faktisk. Kostet 29,90 kiloen. Dette var i en på et grønnsakstorg/innvandrerbutikk. Vanllig pris pleier vel å ligge på 49,90 i butikk...

Skrevet

På nærbutikken min som er en Mega, så varierer prisen mellom 29 og 49 kroner pluss noen øre. Dette er i løs vekt, tror de er dyrere i beger.

Skrevet

Det er svindyrt. Sist jeg hørte en pris på det tror jeg den var på ca. 40 kr/kg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er svindyrt. Sist jeg hørte en pris på det tror jeg den var på ca. 40 kr/kg.

Men så jævla dyrt er det vel egentlig ikke, for det er tross alt grenser for hvor mye champignon du trenger.

Og 1 kilo champignoner til 40 kroner er jævla mange champignoner. :)

Skrevet

Men så jævla dyrt er det vel egentlig ikke, for det er tross alt grenser for hvor mye champignon du trenger.

Og 1 kilo champignoner til 40 kroner er jævla mange champignoner. :)

Det var 99 kr/kg jeg mente var svindyrt, ikke 40 kr/kg. Ellers kan jeg dytte i meg ganske mange champignoner. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var 99 kr/kg jeg mente var svindyrt, ikke 40 kr/kg. Ellers kan jeg dytte i meg ganske mange champignoner. :-)

Jeg også. Elsker champignoner.

Men en kilo blir i overkant selv for meg. :)

Skrevet

Jeg også. Elsker champignoner.

Men en kilo blir i overkant selv for meg. :)

På en dag ja, men ikke på en uke... hvis jeg er i champignonhumør. :-)

Skrevet

Ja da er det ikke meg det var noe galt med. Enda jeg krangla med kassadama fordi det sto "aromasopp" på kvitteringa. Og jeg sa at det var mye dyrere enn det pleier andre steder. Hun bare spurte hva jeg skulle bruke dem til istedet. Og hun mente at aromasopp er det samme. Hun må ha visst bedre, kanskje hun prøvde å lure meg. Utrolig.

Skrevet

Nesten så jeg har lyst til å klage på det, men har jo ingen bevis annet enn at det står "aromasopp" på kvitteringa da. Og da tror de sikkert at det er det jeg har kjøpt. Nå virker jeg sikkert skikkelig smålig, men dette er bare av rent prinsipp. At kassadama kan være så ufaglært enda jeg sa ifra. Var forresten en coop mega butikk.

Skrevet

Nesten så jeg har lyst til å klage på det, men har jo ingen bevis annet enn at det står "aromasopp" på kvitteringa da. Og da tror de sikkert at det er det jeg har kjøpt. Nå virker jeg sikkert skikkelig smålig, men dette er bare av rent prinsipp. At kassadama kan være så ufaglært enda jeg sa ifra. Var forresten en coop mega butikk.

Det er rimelig spesielt å ikke vite forskjell på aromasopp og champignon. Hvis dama i tillegg er påståelig i sin uvitenhet burde jo butikkledelsen absolutt få vite om dette. Ikke smålig å klage synes jeg. Dette er veldig vanlige matvarer også.

Jeg har faktisk opplevd å bli spurt, "Er dette clementiner?" om en kurv nektariner midt på sommeren. Damen bak meg i køen begynte å le.

:-)

Skrevet

Det er rimelig spesielt å ikke vite forskjell på aromasopp og champignon. Hvis dama i tillegg er påståelig i sin uvitenhet burde jo butikkledelsen absolutt få vite om dette. Ikke smålig å klage synes jeg. Dette er veldig vanlige matvarer også.

Jeg har faktisk opplevd å bli spurt, "Er dette clementiner?" om en kurv nektariner midt på sommeren. Damen bak meg i køen begynte å le.

:-)

Har sendt en "klagemail" til ledelsen så får se hva de sier.

Skrevet

Synes prisen pleier å ligge på mellom 29 og 49 pr. kilo. 99 er kjempedyrt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...