Ma3 Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg er ei jente på 28 år som har drevet med håndball på toppnivå i flere år. Har nå trappet ned og spiller i lavere div. Har plutselig fått problemer med å trene pga en intens stikkende smerte i venstre legg. Den er sentrert til maks en cm i diameter, midt bak på leggmuskelen. Akkurat som få strøm (har fått behandling hos fysio med strømførende nåler i muskler tidligere). Smerten sprer seg ikke. Prøver å tøye, hjelper litt men må avbryte treningen. Det er skikkelig vondt. Smerten kommer etter ca 20-25 min med trening/løping. Har også kommet et par ganger på kvelden, når jeg har slappet av. Noen som vet hva dette kan skyldes eller har opplevd noe lignende? Har ingen sykdommer eller plager ellers. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Vanligvis når man får smerter i leggen, så kommer det plutselig og skyldes en avrivning av muskelfibre. Du beskriver det ikke slik så det det er vel noe annet. En nerveskade evt. et slag mot muskelen som har forårsaket en liten blødning kan også gi slike symptomer. Vedvarer dette bør du klart oppsøke lege.Er det tvil, bør en ultralyd undersøkelse på en rtg. avd. også gjøres. Når du nå trener, prøv ikke å belaste det det vonde området. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.