Gå til innhold

Fordeler/ulemper ved å være singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så da har det gått noen måneder etter bruddet og jeg har kommet over sjokket nok til å ta en liten oppsummering over før og nå.

Nå er det ikke slik at jeg våknet opp brått en dag og var singel. Det var det eksen som gjorde. Selv hadde jeg nøye vurdert fordeler og ulemper ved partilværelsen i motsetning til å være enslig, men det var allikevel noen små detaljer jeg ikke var fullstendig forberedt på.

Det første jeg var glad for var at jeg endelig kunne ha det akkurat så ryddig som jeg ønsker. Det hadde vært et savn i fire år og endelig kunne jeg få en organisert tilværelse. Jeg ryddet og ryddet all den tid vi var sammen, mens irritasjonen bare vokste. Riktignok øste jeg ikke denne irritasjonen utover eksen, noe som i ettertid virker som en veldig smart avgjørelse, for det viser seg at det meste av rotet kom fra meg selv. Jeg rydder faktisk enda mer enn hva jeg gjorde før, noe som bare kan bety at eksen ryddet mer enn sitt eget rot og at en majoritet av rotet faktisk kom fra meg. Det som irriterer med mest er at han sikkert også har innsett dette innen nå.

Sexen var det neste som slo meg. Noen liker den gode og regelmessige sexen i et parforhold, men siden sexen verken var god eller regelmessig de siste årene, så kunne det jo i grunnen bare bli bedre når jeg ble singel. "Nå kan jeg ha sex med hvem jeg vil", tenkte jeg lykkelig, “Det er i hvert fall slik det er på tv!”. Jeg har nå innsett at tv-programmene løy til meg. Riktignok kan jeg i teorien ha masse sex, men det er faktisk utrolig sjeldent sex bare skjer sånn helt uten videre. Det er faktisk ganske mye strev for å komme til det punktet at man har sex med noen. Jeg som til og med syntes de romantiske middagene med eksen var litt slitsomme, må nå tilbringe dagevis med potensielle før det kanskje ender med litt action. Her kommer også min lykke over å ha blitt kvitt fotballsnakket inn. Jeg jublet over å slippe å forholde meg til VIFs gjøren og laden lenger. Der tok jeg skammelig feil. I hvert fall hadde jeg trent han slik at han ikke forventet noe svar på rallingen sin om diverse mål og kamper og spillere, men med potensielle sexpartnere så må jeg faktisk høre etter og attpå til svare noe noenlunde fornuftig.

På grunn av alt dette styret, så er det utrolig sjelden man har sex i praksis. Muligheten og håpet er riktignok der, men det er jo grenser for hvor spennende det er etter at man forstår at sjansene for å møte Mr. Right Now på Rema 1000 er forsvinnende små.

En annen ting jeg har innsett er at tilgang på dårlig sex er undervurdert i lykkeøyemed. Dårlig sex har faktisk en viss sjarm. Den er aldri helt tilfredstillende, slik at man ganske raskt blir kåt nok til å gi den et nytt forsøk. Slik holder man det gående.

Sist men ikke minst, har jeg forstått hvorfor mennesker danner par når de skal ha barn. Det er faktisk ikke mulig å få to handleposer, en vogn og en ettåring som nekter å sitte i vogn med seg hjem fra Rema 1000.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

13

• tula

5

• ShitDiddelyDo

4

• hidi

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Glimrende skrevet. Du finner dem forresten ikke på Kiwi eller Prix heller...

Jeg har vært singel i over to år nå, og er ganske fornøyd med tingenes tilstand, Selvsagt kan det bli kjedelig av og til å bare prate med katter og chinchinaller, men de lytter i det minste oppmerksomt.

Sex, har det vært elendig med, men det man ikke har, savner man visst ikke heller. Vurderte å gå i kloster en stund, men har slått den tanken i fra meg. Kanskje dukker den rette opp en dag....

Ungene mine er store så det går greit, de er til og med til hjelp på butikken...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når det gjelder sexen har jo singellivet den gleden at du i hvert fall har muligheten til å møte noen du vil ha sex med - og faktisk ha det. Det har du ikke hvis du er opptatt. Og tankene rundt den muligheten må aldri undervurderes. :)

Selv om heller ikke jeg har sex i nærheten av så ofte jeg gjerne hadde sett det, men det hadde jeg sannsynligvis ikke hatt i et forhold heller - all den tid jeg godt kan pule 24 timer i døgnet.

Det viktige er at den sexen man i ny og ne har er kvalitetssex. Har jeg muligheten til det trenger jeg ikke sex så ofte.

Og jo: Dårlig sex er oppskrytt! :)

Skrevet

Når det gjelder sexen har jo singellivet den gleden at du i hvert fall har muligheten til å møte noen du vil ha sex med - og faktisk ha det. Det har du ikke hvis du er opptatt. Og tankene rundt den muligheten må aldri undervurderes. :)

Selv om heller ikke jeg har sex i nærheten av så ofte jeg gjerne hadde sett det, men det hadde jeg sannsynligvis ikke hatt i et forhold heller - all den tid jeg godt kan pule 24 timer i døgnet.

Det viktige er at den sexen man i ny og ne har er kvalitetssex. Har jeg muligheten til det trenger jeg ikke sex så ofte.

Du skjønte at jeg kødda litt, ikke sant? ;)

Skrevet

Glimrende skrevet. Du finner dem forresten ikke på Kiwi eller Prix heller...

Jeg har vært singel i over to år nå, og er ganske fornøyd med tingenes tilstand, Selvsagt kan det bli kjedelig av og til å bare prate med katter og chinchinaller, men de lytter i det minste oppmerksomt.

Sex, har det vært elendig med, men det man ikke har, savner man visst ikke heller. Vurderte å gå i kloster en stund, men har slått den tanken i fra meg. Kanskje dukker den rette opp en dag....

Ungene mine er store så det går greit, de er til og med til hjelp på butikken...

"Sex, har det vært elendig med, men det man ikke har, savner man visst ikke heller."

Det er nå vel det man savner mest, skulle jeg tro ;)

Takk for komplimentet forøvrig :)

Skrevet

Svaret ditt traff meg litt her!

Satt akurat og leste et annet innlegg der jeg var tvungen til å se i øynene at jeg faktisk er singel nå.

Men bare tanken på å prøve å finne en livsledsager byr meg litt imot akkurat nå.

Da slo tanken meg! Jeg kan faktisk gå ut, treffe en mann og ha det moro for en dag, eller natt;) Ingen å stå til rette for!

Det må da vel være lov vel?

Plutselig ser ikke denne singeltilværelsen så mørk ut allikevel;)

Og alle hjerter gleder seg!

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Først vil jeg rose deg for en svært god tekst. Du har talent for dette!

Og jeg sier meg enig i dette savnet etter deilig sex...*sukk*

Skrevet

"Sex, har det vært elendig med, men det man ikke har, savner man visst ikke heller."

Det er nå vel det man savner mest, skulle jeg tro ;)

Takk for komplimentet forøvrig :)

He, he bare vent et par år, du, så skjønner du hva jeg prater om...

*smiler sadistisk*

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

*smiler sadistisk*

Du har rett i det der; sex er faktisk noe man venner seg på, og av, med. Det gjelder begge kjønn etter det jeg har hørt. Med unntak, selvfølgelig.

:o)

Skrevet

*smiler sadistisk*

Hehe, spørs det, ja ;)

Skrevet

Først vil jeg rose deg for en svært god tekst. Du har talent for dette!

Og jeg sier meg enig i dette savnet etter deilig sex...*sukk*

Takk for det :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Satt akurat og leste et annet innlegg der jeg var tvungen til å se i øynene at jeg faktisk er singel nå.

Men bare tanken på å prøve å finne en livsledsager byr meg litt imot akkurat nå.

Da slo tanken meg! Jeg kan faktisk gå ut, treffe en mann og ha det moro for en dag, eller natt;) Ingen å stå til rette for!

Det er klart det er lov. Du er singel og har som du skriver ingen å stå til rette for.

Ha det gøy! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du skjønte at jeg kødda litt, ikke sant? ;)

Ja, jeg er ikke så treig som jeg ser ut. :)

Skrevet

Ikke la innlegget mitt få singellivet til å høres dystert ut, jeg prøvde bare å være litt morsom :)

Det _er_ deilig å være singel og kunne gjøre som man vil. Både angående det ene og det andre :)

Skrevet

Hehe, livets realiteter er ikke alltid like morsomt å se:-)

Forresten hadde du sluppet å snakke fotball med meg, jeg orker ikke å se to sekunder på en fotballkamp en gang og snakke om det er enda værre.

De hoier, skriker og bærer seg og kaller opp motpartens tilhenger, helst skal de banke dem gule og blå, så er det krav om trenerens avgang at han må gå på dagen osv. Vi stammer nok fra apene, tror ikke det er så mange generasjoner siden heller:-)

Skrevet

Hehe... vurdert å sende denne til en avis eller et blad for å spe på inntekten? Dette var morsom lesningn om singellivets realiteter. :-)

Men ps: det finnes også menn som ikke interesserer seg for fotball. Jeg kjenner noen få, men min kjære er desverre ikke en av dem. Til gjengjeld liker han ikke TV-spill.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...