Gå til innhold

julegave

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lite kontakt med pappa pga ting han har sagt og gjort.... for å gjøre forskjell på meg og småsøskenene mine (vi har felles foreldre hele gjengen) så kjøper han gaver som kan koste opp i 1000 pr stk, men på meg bruker han max 200. dette med pengene har ikke så allverdens betydning for meg, men at han gjør det foran småsøskenene mine. på 18 års dagen min ringte han og sa at jeg fikk anse barnetrygdene jeg har fått som gave nok, for noe mer ville vært unormalt (Merk: han betalte ikke selv heller).

det store spørsmålet er nå... skal jeg kjøpe noe til han til jul? og evt hva? 3 par sokker? =P fristende!!

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Gi han en sparegris, som du henter gratis i en bank. Så kan han sylte ned pengene sine, gjerrigknarken!

;o)

Skrevet

hadde nok ikke kjøpt så mye mer nei...

eller skal jeg droppe det helt? m

ener det at å gi sokker til en som han signaliserer mer enn nok at jeg ikke har giddet å bruke energi på å finne noe som han kanskje liker... i fjor fikk han og eks-forloveden hans konfekt (hun fikk no mer i tillegg). men det var som takk til henne for at hun gjorde alt mye hyggeligere og lettere for søskenene mine da de var der.

Skrevet

Gi han en sparegris, som du henter gratis i en bank. Så kan han sylte ned pengene sine, gjerrigknarken!

;o)

haha!! genialt :-D

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Og forhåpentligvis blir han flinkere til å spare, og det blir mer å arve, når den tid kommer. (Jeg bruker ikke å tenke slik, men.)

;o)

Skrevet

Og forhåpentligvis blir han flinkere til å spare, og det blir mer å arve, når den tid kommer. (Jeg bruker ikke å tenke slik, men.)

;o)

det er en morsom tanke :) kanskje jeg henter en sparegris ja!

han har en del penger nå og.. er ikke bare meg som håper på å få arven snart. slemt sagt, men sant

Skrevet

eller skal jeg droppe det helt? m

ener det at å gi sokker til en som han signaliserer mer enn nok at jeg ikke har giddet å bruke energi på å finne noe som han kanskje liker... i fjor fikk han og eks-forloveden hans konfekt (hun fikk no mer i tillegg). men det var som takk til henne for at hun gjorde alt mye hyggeligere og lettere for søskenene mine da de var der.

tror jeg heller hadde droppa det da :P

Skrevet

;o)

han har vært drittsekk mot oss i 19 år.. mamma og han var gift i 17 av dem.. er lei av å aldri få fred :P derfor kommentaren ang arven!

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Det siste (under) var spøk. Men han fortjener ikke at du bruker mye penger på en gave til han, nei.

Forstår ikke at det går an å forskjellsbehandle barna sine slik.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

han har vært drittsekk mot oss i 19 år.. mamma og han var gift i 17 av dem.. er lei av å aldri få fred :P derfor kommentaren ang arven!

Å, så han har vært drittsekk på flere måter. Da var ikke tanken min så slem, allikevel. Bra at din mor gikk fra han.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

det er en morsom tanke :) kanskje jeg henter en sparegris ja!

han har en del penger nå og.. er ikke bare meg som håper på å få arven snart. slemt sagt, men sant

Får håpe at han blir _riktig_ sparsom, da. Så det blir mye å arve.

Trist å høre at dere levde så lenge sammen han, og at han ikke gir dere fred. Er det din mor han maser på?

Skrevet

Trist å høre at dere levde så lenge sammen han, og at han ikke gir dere fred. Er det din mor han maser på?

ble lenge å leve sånn, men modern turte å dra til slutt.. han hadde dytta inn i hodet vårt i flere år at vi ikke kom til å klare oss uten han..

han maser både på meg og mamma.. han er blid og hyggelig mot henne, samtidig som han kommer med skjulte trusler.. meg er truslene mer direkte rettet mot. forklaringen jeg fikk av rettspsykologen vår var:

av søskenene er jeg den som ligner mest på mamma, og er eldst. han er fortsatt opphengt i henne på en syk måte, og fordi at han ikke klarer å skade/såre henne direkte med handling/ord, så gjør han det via meg.. slenger dritt osv... det sårer foreldre å se at barna har det vondt... og det koser han seg sinnsykt med!

som du sikkert skjønner er dette en vanskelig situasjon.. og de få gangene jeg snakker med han er det for at det holder han rolig noen uker sånn at jeg får hvilt meg...

Skrevet

men så sies det at den som graver en grav for andre faller i den selv... og han har gravd leeeeenge nå!

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

ble lenge å leve sånn, men modern turte å dra til slutt.. han hadde dytta inn i hodet vårt i flere år at vi ikke kom til å klare oss uten han..

han maser både på meg og mamma.. han er blid og hyggelig mot henne, samtidig som han kommer med skjulte trusler.. meg er truslene mer direkte rettet mot. forklaringen jeg fikk av rettspsykologen vår var:

av søskenene er jeg den som ligner mest på mamma, og er eldst. han er fortsatt opphengt i henne på en syk måte, og fordi at han ikke klarer å skade/såre henne direkte med handling/ord, så gjør han det via meg.. slenger dritt osv... det sårer foreldre å se at barna har det vondt... og det koser han seg sinnsykt med!

som du sikkert skjønner er dette en vanskelig situasjon.. og de få gangene jeg snakker med han er det for at det holder han rolig noen uker sånn at jeg får hvilt meg...

Huff, så fryktelig. Dere burde ha sluppet å hatt noe med han å gjøre. Men det lar seg sikkert ikke gjøre, i og med at han sikkert har besøksrett med småsøsknene dine? Er det i situasjoner der han treffer dem at han maser på deg og din mor? Han høres ut som en psykopat.

Skrevet

Huff, så fryktelig. Dere burde ha sluppet å hatt noe med han å gjøre. Men det lar seg sikkert ikke gjøre, i og med at han sikkert har besøksrett med småsøsknene dine? Er det i situasjoner der han treffer dem at han maser på deg og din mor? Han høres ut som en psykopat.

han har vanlig samvær... han syntes selv dette var for lite og anket.. ny rettsak ble satt opp dato for, men han trakk seg 7 dager før pga at han skjønte at han kom til å få mindre samvær.

treffer han i forbindelse med henting/levering, og må snakke med han når han ringer ang dem (og klarer alltid å få sagt no dritt i samme slengen).

Fyren må være psykopat! ingen som er normale i hodet oppfører seg sånn!

skrev et innlegg her inne 4.11. under overskriften "lei meg".. der står det mer.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

han har vanlig samvær... han syntes selv dette var for lite og anket.. ny rettsak ble satt opp dato for, men han trakk seg 7 dager før pga at han skjønte at han kom til å få mindre samvær.

treffer han i forbindelse med henting/levering, og må snakke med han når han ringer ang dem (og klarer alltid å få sagt no dritt i samme slengen).

skrev et innlegg her inne 4.11. under overskriften "lei meg".. der står det mer.

Jeg synes at du burde slippe å både se han og snakke med han. For å unngå å snakke i tlf med han, kan det avtales at han kun ringer din mor på hennes mobiltlf. f.eks. Håper dere finner en løsning.

Jeg vil også lese den tråden du forteller om.

Skrevet

Jeg synes at du burde slippe å både se han og snakke med han. For å unngå å snakke i tlf med han, kan det avtales at han kun ringer din mor på hennes mobiltlf. f.eks. Håper dere finner en løsning.

Jeg vil også lese den tråden du forteller om.

hehe :) takk for gode svar!! håper på å finne en løsning selv, og at det ikke går for lang tid! men.. nå skal jeg sove.. natta :) sove godt!

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Kjære deg. Du har _ingen_ grunn til å ha dårlig samvittighet for at han har det vondt. Dette spillet han spiller er typisk for psykopater; de vil ha medlidenhet fra andre.

Tenk på deg selv. Jeg råder deg til å holde deg totalt unna din far. Ikke la han ødelegg mer enn han allerede har gjort.

Forstår at du har det svært vondt. Snakker du med din mor om hvordan du har det?

*Klem* fra meg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...