Gå til innhold

FORT! kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Gjest gi en medisin?
Skrevet

Jeg sitter med et sykt barn og ingen telefon (tror en gjest jeg hadde fikk den med seg ved en feiltakelse).

Barnet har vannkopper og klør så mye at hun gråter kontinuerlig. Har tatt hvitvask på utslettene.

Eneste antihistamin jeg har i huset er Zyrtec tabletter. Slår jeg opp på Felleskatalogen.no, står det om Zyrtec hvilken dosering man skal gi til barn - men dette står kun om dråper eller mistur. Tablettene står det man kan gi barn over 12 en halv tablett.

Kan jeg da gi min 3-åring en kvart tablett Zyrtec??

Hadde tenkt å ringe Jernbanetorgets apotek å spørre for de har døgnåpent. Men oppdaget som sagt at jeg er uten telefone....

Fortsetter under...

Gjest gi en medisin?
Skrevet

Jeg kan ringe for deg, jeg. Vent litt.

Tusen takk!!! Jeg venter.

Skrevet

De sa: Zyrtec vil ikke hjelpe, da vannkopper ikke er en allergisk reaksjon.

Gjest gi en medisin?
Skrevet

TUSEN TAKK for at du tok deg bryet med å hjelpe! Jeg er kjempetakknemlig!

Men rart de sa akkurat det, for jeg har hørt at nettopp antihistamin likevel skal hjelpe på kløen ved vannkopper...

Er veldig fristet til å prøve det likevel, men er usikker på dosen...

Gjest gi en medisin?
Skrevet

Du hadde ikke giddet å ringe en gang til vel, og spørre hvilken dosering av Zyrtec tabletter man trygt kan gi en 3-åring? Hvis man altså likevel vil forsøke dette...?

Annonse

Skrevet

TUSEN TAKK for at du tok deg bryet med å hjelpe! Jeg er kjempetakknemlig!

Men rart de sa akkurat det, for jeg har hørt at nettopp antihistamin likevel skal hjelpe på kløen ved vannkopper...

Er veldig fristet til å prøve det likevel, men er usikker på dosen...

Ikke noe problem i det hele tatt, tok meg to minutter :)

Men jeg tror nok de har rett, antihistaminer er jo for å motvirke histaminer som dannes ved allergi.

Tok et søk og kom opp med disse rådene mot kløe (om du ikke har annet i hus):

- Natron eller bakepulver i badevannet.

- Solksikkeolje i badevannet.

- Aloe vera.

Jeg ser noen nevner allergitabletter, men det var kun en person og ingen lege- eller helsesider har gått god for dette rådet.

Skrevet

Du hadde ikke giddet å ringe en gang til vel, og spørre hvilken dosering av Zyrtec tabletter man trygt kan gi en 3-åring? Hvis man altså likevel vil forsøke dette...?

Hun sa at en kvart tablett går greit. Så du kan alltids forsøke :)

Gjest gi en medisin?
Skrevet

Hun sa at en kvart tablett går greit. Så du kan alltids forsøke :)

Hjertelig tusen millioner takk! Hva skulle jeg gjort uten deg?!!!

*stor klem*

Skrevet

Hjertelig tusen millioner takk! Hva skulle jeg gjort uten deg?!!!

*stor klem*

Du har jo overlevd fint uten meg opp til nå, men vi får jo se hvordan det går etter i kveld ;)

Gjest gi en medisin
Skrevet

Du har jo overlevd fint uten meg opp til nå, men vi får jo se hvordan det går etter i kveld ;)

He he :-)))

Gjest gi en medisin
Skrevet

Jeg ga 1/4 tabelett Zyrtec. Kløen ga seg ikke på flere timer, men så ga det seg på morgenkvisten. Vet ikke om det skyldes Zyrtec'en.

Jeg ringte legen i dag, og fikk vite at man kan få resept på noe som sheter Fenamin. Jeg spurte da om jeg kunne gi Zyrtec, legen sa først at hun var for liten til det, men så spurte jeg om jeg kunne gi 1/4 tablett, og han sa da at ja det kunne jeg (men ikke mer pr.døgn).

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...