Gå til innhold

Er det nok penger? (budsjett)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver og setter opp budsjett for å få litt mer styr på sparingen vår.

Høres det for lite ut med:

1000 kr til klær/sko per måned.

1000 kr til andre ting, som bøker, interiørting, hobby (hovedsaklig mitt håndarbeide), DVDer ++ per måned.

1000 kr til "uforutsette" utgifter (f.eks. en kinotur (*kremt*) eller hvis vi skulle trenge ekstra til klær e.lign.) per måned. (Vi har en selvsagt anre penger å ta av hvis vaskemaskinen går i stykker.)?

Jeg legger for ordens skyld til at vi er to personer og ingen av oss har har dyre hobbyer. Forbruket vårt av CDer, klær mv. er ekstremt lavt.

Skrevet

Gå gjennom kontoutskrifter etc for de siste månedene, da ser du hvilket forbruk dere har nå. Deretter kan du vurdere om beløpene du nevner er mye eller lite for DERE.

Skrevet

Burde holde i laaaaange baner. Jeg er overholde ikke i nærheten av å bruke 3000,- på klær/sko/interiør/dvd o.l. i mnd. Og jeg har to unger også...

Gjest ja de peenga! ja de peenga!
Skrevet

tror jeg bruker sånn 4-5000 på det samme pr måned, uten at jeg sløser mye, eller har dyr hobby. Men dere klarer dere sikkert.

Skrevet

tror jeg bruker sånn 4-5000 på det samme pr måned, uten at jeg sløser mye, eller har dyr hobby. Men dere klarer dere sikkert.

Jøsses da, hva i all verden bruker du penger på? Mye på byen, café eller lignende? Eller abonnerer du på 10-15 blader?

Skrevet

Gå gjennom kontoutskrifter etc for de siste månedene, da ser du hvilket forbruk dere har nå. Deretter kan du vurdere om beløpene du nevner er mye eller lite for DERE.

Jeg har gjort det, og det burde være mer enn nok, for forbruket vårt nå er på minstemål. Men jeg går med en hemmelig drøm om å komme opp på "normalt nivå" og at herremannen skal kutte ut reklame-t-skjortene sine.

Skrevet

I utgangspunktet skulle det være nok, men etter å ha vært en snartur i Norge og betalt ca 250 kr for et par pølser i brød og noe annet smårask, så begynner jeg faktisk å lure.

Skrevet

Burde holde i laaaaange baner. Jeg er overholde ikke i nærheten av å bruke 3000,- på klær/sko/interiør/dvd o.l. i mnd. Og jeg har to unger også...

Også hvis du regner med en tur på byen (les: café, kino eller lignende) i ny og ne?

Jeg glemte å nevne at det også skal rekke til gaver til familie (ikke dyrt) og en og annen hjem-til-familien-tur på meg 5-7 ganger i året (ca. 700 kr tur retur).

Skrevet

I utgangspunktet skulle det være nok, men etter å ha vært en snartur i Norge og betalt ca 250 kr for et par pølser i brød og noe annet smårask, så begynner jeg faktisk å lure.

Pølser og annet smårask bruker jeg sjelden penger på. :-)

Skrevet

Pølser og annet smårask bruker jeg sjelden penger på. :-)

Det var helst kostnadsnivået jeg tenkte på. Vi skal sannsynligvis tilbake til Norge til neste år, og jeg ser ikke frem til det.

Blir deppa av bare tanken.

Skrevet

Det var helst kostnadsnivået jeg tenkte på. Vi skal sannsynligvis tilbake til Norge til neste år, og jeg ser ikke frem til det.

Blir deppa av bare tanken.

Tja, lønnsnivået følger jo med...

Skrevet

Hvis det er for to personer synes jeg det hørtes lite ut men sålenge dere ikke kjøper dere klær/sko osv så går det sikkert fint.

Budsjettet deres bør også inneholde hva dere har tenkt å bruke på mat.

Skrevet

Hvis det er for to personer synes jeg det hørtes lite ut men sålenge dere ikke kjøper dere klær/sko osv så går det sikkert fint.

Budsjettet deres bør også inneholde hva dere har tenkt å bruke på mat.

Vi kjøper selvsagt klær/sko, men ikke dyrt, og ikke mer enn nødvendig.

Matpengene har jeg allerede oversikt over. :-)

Skrevet

Det kommer helt ann på viljen. Ved å handle på salg, loppemarked og fretex så burde det vel gå?

Skrevet

Vi kjøper selvsagt klær/sko, men ikke dyrt, og ikke mer enn nødvendig.

Matpengene har jeg allerede oversikt over. :-)

Da så :-)

Flinke dere er til å ha et lavt forbruk *imponert*

Skrevet

Da så :-)

Flinke dere er til å ha et lavt forbruk *imponert*

Gammel vane vond å vende. :-)

Skrevet

Det kommer helt ann på viljen. Ved å handle på salg, loppemarked og fretex så burde det vel gå?

Nå overdriver du kanskje litt her...

Skrevet

Også hvis du regner med en tur på byen (les: café, kino eller lignende) i ny og ne?

Jeg glemte å nevne at det også skal rekke til gaver til familie (ikke dyrt) og en og annen hjem-til-familien-tur på meg 5-7 ganger i året (ca. 700 kr tur retur).

Jeg er aldri på byen som i festing og det er sjeldent jeg er på kafe også. Er jeg ute så er det med kjæresten min og da betaler han. ;o)

Som travel skolebarnsmor som pendler til kjæresten sin og jobber 80% (kortere dager) så har jeg rett og slett ikke tid til å gå på kafe jeg. Skulle gjerne gjort det litt oftere med venninner, men tiden strekker ikke til.

Skrevet

Jeg er aldri på byen som i festing og det er sjeldent jeg er på kafe også. Er jeg ute så er det med kjæresten min og da betaler han. ;o)

Som travel skolebarnsmor som pendler til kjæresten sin og jobber 80% (kortere dager) så har jeg rett og slett ikke tid til å gå på kafe jeg. Skulle gjerne gjort det litt oftere med venninner, men tiden strekker ikke til.

Jeg bruker heller ikke så mye penger på det. :-)

Jeg tror jeg vil regne med de 3000 kr er nok, især hvis du klarer deg med det med to barn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...