Gå til innhold

Rehabiliteringspenger ved sydenopphold

Anbefalte innlegg

Gjest Lengter til sol og varme
Skrevet

Jeg går på rehabiliteringspenger og har tenkt å reise til syden om 14 dager. Må jeg søke trygdekontoret spesielt om det?

Gjest Lengter etter sol og varme
Skrevet

På NAV se denn linken:

http://www.nav.no/page?id=1073742962

Her står det:

"Kort om Rehabiliteringspenger - Utland

I utgangspunktet har du ikke rett til rehabiliteringspenger mens du oppholder deg utenfor Norge."

Hilsen

I utgangspunktet har du ikke rett til rehabiliteringspenger mens du oppholder deg utenfor Norge."

Akkurat dette så jeg også, men hadde vært interesant hva som har blitt praktisert hos andre i samme situasjon.

Det står videre at legen kan skrive en erklæring om at utenlandsoppholdet ikke gjør helsa mi verre. I mitt tilfelle vil en sydentur være positivt for helsa mi, men legen er dessverre syk for tiden, og jeg får ikke time på lang tid for annet enn øyeblikkelig hjelp.

Skrevet

Akkurat dette så jeg også, men hadde vært interesant hva som har blitt praktisert hos andre i samme situasjon.

Det står videre at legen kan skrive en erklæring om at utenlandsoppholdet ikke gjør helsa mi verre. I mitt tilfelle vil en sydentur være positivt for helsa mi, men legen er dessverre syk for tiden, og jeg får ikke time på lang tid for annet enn øyeblikkelig hjelp.

Du har vel rett til fem ukers ferie som alle andre selv om du er på rehabiliteringspenger.

Skrevet

Man får lov å reise. Men man må snakke med trygdekontoret og si fra at man reiser. De sier ja. Men hvis man IKKE sier ifra og trygdekontoret oppdager det så kan de lage bråk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...