Gå til innhold

Begynnerlønn for utdannede førskolelærere..

Anbefalte innlegg

Gjest Lønning
Skrevet

Noen som vet hva begynnerlønnen ligger på nå?

Gjest Persille
Skrevet

270' uten personalansvar, 290' om du er ped.leder med personalansvar.

Skrevet

Jobber du som førskolelærer i skolen får du lærerlønn, vet ikke hvor mye det er, men sjekk tabellene. Er kanskje barnehagejobb du er ute etter.

Skrevet

Ped.leder får 270 000, førskolelærere noe mindre.

(Kommunal tariff)

Skrevet

270' uten personalansvar, 290' om du er ped.leder med personalansvar.

En digresjon - men vet du om man får samme lønn om man er ped.leder på dispensasjon, utdannet f.eks barnevernspedagog?

Gjest Persille
Skrevet

En digresjon - men vet du om man får samme lønn om man er ped.leder på dispensasjon, utdannet f.eks barnevernspedagog?

Vel - egentlig er det jo sånn at du skal ha betalt for den jobben du gjør, ikke den du er utdannet til.

Det vil si at om du er utdannet pedagog men jobber som assistent, så får du assistentlønn, og er du utdannet noe annet og jobber som ped.leder - så skal du ha ped.leder lønn.

Mener jeg da! Men om det er lov(tariff)bestemt vet jeg ikke...

Jeg kan tenke meg at dersom man er fagarbeider, og så jobber på disp i påvente av noe annet, så blir man kompensert ifht den ekstra innsatsen man gjør, spesielt om man overtar personalansvaret. Men om man får full ped.leder lønn vet jeg ikke...

Jeg tror jeg ville lønnet en assistent som fagarbeider, og en fagarbeider som førskolelærer, en førskolelærer som ped.leder - altså ett trinn opp på stigen.

Skrevet

Vel - egentlig er det jo sånn at du skal ha betalt for den jobben du gjør, ikke den du er utdannet til.

Det vil si at om du er utdannet pedagog men jobber som assistent, så får du assistentlønn, og er du utdannet noe annet og jobber som ped.leder - så skal du ha ped.leder lønn.

Mener jeg da! Men om det er lov(tariff)bestemt vet jeg ikke...