Gå til innhold

Begynnerlønn for utdannede førskolelærere..

Anbefalte innlegg

Gjest Lønning
Skrevet

Noen som vet hva begynnerlønnen ligger på nå?

Gjest Persille
Skrevet

270' uten personalansvar, 290' om du er ped.leder med personalansvar.

Skrevet

Jobber du som førskolelærer i skolen får du lærerlønn, vet ikke hvor mye det er, men sjekk tabellene. Er kanskje barnehagejobb du er ute etter.

Skrevet

Ped.leder får 270 000, førskolelærere noe mindre.

(Kommunal tariff)

Skrevet

270' uten personalansvar, 290' om du er ped.leder med personalansvar.

En digresjon - men vet du om man får samme lønn om man er ped.leder på dispensasjon, utdannet f.eks barnevernspedagog?

Gjest Persille
Skrevet

En digresjon - men vet du om man får samme lønn om man er ped.leder på dispensasjon, utdannet f.eks barnevernspedagog?

Vel - egentlig er det jo sånn at du skal ha betalt for den jobben du gjør, ikke den du er utdannet til.

Det vil si at om du er utdannet pedagog men jobber som assistent, så får du assistentlønn, og er du utdannet noe annet og jobber som ped.leder - så skal du ha ped.leder lønn.

Mener jeg da! Men om det er lov(tariff)bestemt vet jeg ikke...

Jeg kan tenke meg at dersom man er fagarbeider, og så jobber på disp i påvente av noe annet, så blir man kompensert ifht den ekstra innsatsen man gjør, spesielt om man overtar personalansvaret. Men om man får full ped.leder lønn vet jeg ikke...

Jeg tror jeg ville lønnet en assistent som fagarbeider, og en fagarbeider som førskolelærer, en førskolelærer som ped.leder - altså ett trinn opp på stigen.

Skrevet

Vel - egentlig er det jo sånn at du skal ha betalt for den jobben du gjør, ikke den du er utdannet til.

Det vil si at om du er utdannet pedagog men jobber som assistent, så får du assistentlønn, og er du utdannet noe annet og jobber som ped.leder - så skal du ha ped.leder lønn.

Mener jeg da! Men om det er lov(tariff)bestemt vet jeg ikke...

Jeg kan tenke meg at dersom man er fagarbeider, og så jobber på disp i påvente av noe annet, så blir man kompensert ifht den ekstra innsatsen man gjør, spesielt om man overtar personalansvaret. Men om man får full ped.leder lønn vet jeg ikke...

Jeg tror jeg ville lønnet en assistent som fagarbeider, og en fagarbeider som førskolelærer, en førskolelærer som ped.leder - altså ett trinn opp på stigen.

Hmm på jobbsøker kurset som skolen arrangerte for oss avgangselever, sa de at dersom en førskolelærer gikk inn i en assistent stilling, så ville denne personen får en noe høyere lønn enn en vanlig assistent.

Gjest Persille
Skrevet

Hmm på jobbsøker kurset som skolen arrangerte for oss avgangselever, sa de at dersom en førskolelærer gikk inn i en assistent stilling, så ville denne personen får en noe høyere lønn enn en vanlig assistent.

Det kan godt hende det...

Jeg vet ikke, jeg bare tror jeg ville gjort det som skrevet over.

Skrevet

Det kan godt hende det...

Jeg vet ikke, jeg bare tror jeg ville gjort det som skrevet over.

Så du syntes ikke at utdannelse vrs ingen utdannelse, uansett stilling har noe å si?

Gjest Persille
Skrevet

Så du syntes ikke at utdannelse vrs ingen utdannelse, uansett stilling har noe å si?

Jo - men det kommer litt an på situasjonen.

Om du er utdannet førskolelærer men søker en assistentstilling fordi du ikke får jobb (i en annen verden :) ) - så synes jeg egentlig ikke man kan forvente førskolelærerlønn. Hadde bhg trengt flere førskolelærere så hadde de jo søkt etter det, og det er kanskje ikke penger til mer.

Det samme om man jobber i en bransje man ikke har utdanning eller erfaring fra - så mener jeg ikke at man nødvendigvis skal lønnes høyere selv om man har utdanning fra et annet felt.

Så - det kommer litt an på.

Er utdanningen relevant - så bør man lønnes etter det. Er den ikke det, eller man søker seg ned - så bør man ikke lønnes høyere, eller ihvertfall ikke kreve det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...