Gå til innhold

Bra norske filmer på DVD?

Anbefalte innlegg

Gjest norskpånorsk
Skrevet

Jeg skal kjøpe en norsk film som har kommet ut på DVD i løpet av det siste eller halvannet siste året.

Det er til et vennepar som bor utenlands og derfor ikke får sett nye norske filmer. Har sett få norske filmer selv, så jeg vet ikke hvilke som er bra.

Noen forslag til bra filmer?

Skrevet

Gode norske filmer vi har sett det siste året er:

Gymnaslærer Pedersen

Hawaii, Oslo

Den som frykter ulven...

Johnny Vang

Alle de er kjempegode - etter vår smak :-)

fuji1365380447
Skrevet

Gymnaslærer Pedersen

Elling filmene

Heftig og begeistret

Skrevet

Gymnaslærer Pedersen

Elling filmene

Heftig og begeistret

Tenk at jeg glemte Elling-filmene!

Skrevet

Himmelfall:) Råbra film:)

Terkel i Knipe

Fri Jimmy

ShitDiddelyDo
Skrevet

Himmelfall:) Råbra film:)

Terkel i Knipe

Fri Jimmy

Terkel i Knibe er ikke norsk, men dansk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hawaii Oslo er god. Uno er god. Izzat er grei.

Det er vel sånn omtrent det som er verdt å se av nyere norske filmer.

Skrevet

Hawaii Oslo er god. Uno er god. Izzat er grei.

Det er vel sånn omtrent det som er verdt å se av nyere norske filmer.

Har du sett "Svidd neger"? Den er den sykeste filmen jeg noen gang har sett og jeg har til og med sett den to ganger...

"Salmer fra kjøkkenet" er herlig da! Eggs gadd vi ikke se ferdig. Har sett "Hawaii. Oslo." og "Izzat" av de du nevner og likte definitivt Izzat best.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har du sett "Svidd neger"? Den er den sykeste filmen jeg noen gang har sett og jeg har til og med sett den to ganger...

"Salmer fra kjøkkenet" er herlig da! Eggs gadd vi ikke se ferdig. Har sett "Hawaii. Oslo." og "Izzat" av de du nevner og likte definitivt Izzat best.

Ja, Salmer fra Kjøkkenet er ikke så verst.

Men stort sett er norsk film forferdelig dårlig, med elendig skuespill og dialog så lite troverdig at jeg vemmes.

Skrevet

Svidd neger? ?

Den har jeg visst ikke hørt om. Hva slags film er det?

Skrevet

Svidd neger? ?

Den har jeg visst ikke hørt om. Hva slags film er det?

Den er så syk at du egentlig bør være på halvfylla for å se den. :o)

Handler om en negergutt som blir funnet liggende i fjæra av noen samer - ergo tror han at han er sjøsame. ;o) Nå husker jeg ikke handlingen helt nøyaktig, men det er med ei gal middelaldrende kjerring, ei sexy ungjente, en same, negergutten og en gal gamling - i det hele tatt. Klin sprø!

Skrevet

Den er så syk at du egentlig bør være på halvfylla for å se den. :o)

Handler om en negergutt som blir funnet liggende i fjæra av noen samer - ergo tror han at han er sjøsame. ;o) Nå husker jeg ikke handlingen helt nøyaktig, men det er med ei gal middelaldrende kjerring, ei sexy ungjente, en same, negergutten og en gal gamling - i det hele tatt. Klin sprø!

Å herregud! Det høres virkelig sprøtt ut ja. Må jo omtrent være dopa for å like en sånn film vel. Neger og sjøsamer i samme film?

*ler og ler*

Skrevet

Den ER bra. Legg merke til fryseskapet som ligger på plena som blir hugget med øks. Det er fra mitt barndomshjem. Har hentet mang en is fra det fryseskapet :o)

Kjempefilm som bør sees flere ganger :o)

Skrevet

Gymnaslærer Pedersen.

Mulig jeg var i elendig form når jeg så den, men det er den desidert værste norske filmen jeg har sett...

Skrevet

Terkel i Knibe er ikke norsk, men dansk.

Aha... er det bare Aksel som har alle stemmene da, på den norske?

Kan ikke gå rundt å huske alt heller:P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aha... er det bare Aksel som har alle stemmene da, på den norske?

Kan ikke gå rundt å huske alt heller:P

Det stemmer. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...