Gå til innhold

Gameboy eller Nintendo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår fyller 6 år og han skal få enten Gameboy eller Nintendo.. Hva er foskjellene og hvem er de er best?? Når det gjelder spill så er det kanskje hipp som happ???

Gjest Super mario bros
Skrevet

Det kommer vel an på behovet. Hvis dere liker å ha TV tilgjengelig så er det greit med gameboy. Hvis han vil ha den med seg på reiser osv så må han ha gameboy. Men ellers er det moro å spille sammen med Nintendo. Bedre med stor skjerm

Gjest november-mørke
Skrevet

jeg ville ha valgt nintendo. det liker hvertfall jeg best. jeg har begge tingene. gameboy kan du spille over alt. jeg ville valgt nintendo. men det er jo egentlig opp til hver enkel hva en velger, men det ville jeg, selv om han er 6 år.

Skrevet

Det kommer vel an på behovet. Hvis dere liker å ha TV tilgjengelig så er det greit med gameboy. Hvis han vil ha den med seg på reiser osv så må han ha gameboy. Men ellers er det moro å spille sammen med Nintendo. Bedre med stor skjerm

I utgangspunktet så skal vi ha det fordi da kan ha ha det med seg på reiser osv. Vi har playstation 2 så vi trenger ikke noe som skal kobles opp mot tv..

Så da er det Nintendo som er best?? Hva ligger de på i pris ifht hverandre?? og koster spillen det samme om du kjøper gameboy eller nintendo?

Skrevet

Gameboy er et Nintendo-produkt, men om du tenker på håndholdt vs. stasjonær spillmaskin... antagelig stasjonær. Men da heller Xbox eller playstation 2 enn Nintendo.

Om du er ute etter en håndholdt spillmaskin, er Nintendo DS veldig bra og rimelig spillvennlig for barn (i forhold til f.eks playstation portable). Gameboy er eldre, og det vil nok komme flere spill til Nintendo DS - man kan dessuten spille gamle game boy advanced-spill på Nintendo DS.

Skrevet

I utgangspunktet så skal vi ha det fordi da kan ha ha det med seg på reiser osv. Vi har playstation 2 så vi trenger ikke noe som skal kobles opp mot tv..

Så da er det Nintendo som er best?? Hva ligger de på i pris ifht hverandre?? og koster spillen det samme om du kjøper gameboy eller nintendo?

Nintendo DS får du kjøpt ny for rundt 1200, en gameboy advanced for rundt 900. Se ellers svaret mitt ovenfor.

Gjest Super mario bros
Skrevet

blir litt forvirra.. Gameboy er nintendo. Du snakker stasjonær eller bærbar. Er du i utgangspungtet ute etter bærbar så blir det gameboy da.

Skrevet

Nintendo DS får du kjøpt ny for rundt 1200, en gameboy advanced for rundt 900. Se ellers svaret mitt ovenfor.

Og altså: Nintendo DS tar spill laget til Gameboy Advanced. Gameboy Advanced tar ikke spill laget til DS. Og det er morsommere å spille på en DS =)

Så jeg ville chippet ut de trehundre kronene ekstra.

Skrevet

Nintendo DS Lite er den nyeste håmdholdte til Nintendo.

Anbefales absolutt. Har sett den til 99,- på Elkjøp.

Jeg hadde aldri i verden kjøpt GameBoy nå...

På Nintendo DS Lite kan man spille både "gammeldagse " GameBoy-spill og de nye fysisk mindre DS-spillene.

http://www.nintendo.com/channel/ds

Skrevet

Og altså: Nintendo DS tar spill laget til Gameboy Advanced. Gameboy Advanced tar ikke spill laget til DS. Og det er morsommere å spille på en DS =)

DS koster 995 på Elkjøp

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=oyCz6oZK.LxSR0EjcIZBwx1e0000hVnLYJpr?ProductID=FH_D4QFHJVAAAAEOtHpCGhzm&CatalogCategoryID=mMfD4QFHoKsAAAEOOFwcHzyT

Skrevet

Og jeg glemte helt at DS også var kommet i lite-versjon, støtter GA - gå for den =)

Rundt en tusing.

Skrevet

Det var billig men jeg vil ikke ha den i hvit

Den finnes i rosa også, heldigvis ;-)

(og svart...)

Skrevet

Nintendo DS Lite er den nyeste håmdholdte til Nintendo.

Anbefales absolutt. Har sett den til 99,- på Elkjøp.

Jeg hadde aldri i verden kjøpt GameBoy nå...

På Nintendo DS Lite kan man spille både "gammeldagse " GameBoy-spill og de nye fysisk mindre DS-spillene.

http://www.nintendo.com/channel/ds

kjempefin info.. :-)

Vi går for Nintendo..

Skrevet

kjempefin info.. :-)

Vi går for Nintendo..

Liiiiten trykkfeil der mht pris...

Skal være 995,-

Skrevet

Liiiiten trykkfeil der mht pris...

Skal være 995,-

Jeg skjønte det var noe feil. Spiller ingen trille.,. regner med å få noe avslag på pris da mannen min jobbr i Elbutikk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...