Gå til innhold

gi pengegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har vi hatt "gi en blomst" aksjon her på dol :)

Nå har jeg lyst til å høre hvem dere ville gitt penger til dersom dere hadde i overflod. Eller ville du beholdt hver krone? Evt hvorfor?

Hører vi noen gang om at rike kjendiser gir bort penger, eller er det bare de supre bryllupene, klærne og smykkene vi hører om?

Jeg ville støttet Norske foreninger som f.eks foreningen for hjerte og lungesyke, kreftforeningen og mange flere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville gitt til en eller annen organisasjon som hjelper narkomane og uteliggere.

Skrevet

Jeg ville gitt til en eller annen organisasjon som hjelper narkomane og uteliggere.

Det er snilt gjort. De har jammen ikke fått for mye hjelp nei! Som oftest så er det jo en grunn for at de sliter og har havnet opp med det. Kunne de bare fått litt støtte, istedenfor så ser vi ofte på dem med nedlatende blikk. Det er synd på mange av dem.

Gjest ikke nick i dag
Skrevet

Jeg ville gitt penger til skolene rundt meg for nå synes jeg det er på tide med litt oppdatering av lærestoff.

Det er så lite inspirerende det som er fra 1950 tallet.

Skrevet

Jeg ville gitt penger til skolene rundt meg for nå synes jeg det er på tide med litt oppdatering av lærestoff.

Det er så lite inspirerende det som er fra 1950 tallet.

Skolene har tapt seg ja. De får jo ikke skrivebøker omtrent! Bare enkle ark limes inn i lekseboka...

Skrevet

Skolene har tapt seg ja. De får jo ikke skrivebøker omtrent! Bare enkle ark limes inn i lekseboka...

Det stemmer ikke hos oss! Poden har så mange skrivebøker at sekken er full og jeg klarer ikke å holde styr på hvilken bok som er til penskrift, hvilken som er til diktaten eller hvilken som er til "ukas ord"-øvelser.

Skrevet

Foreningen for hjertesyke barn, Den norske kreftforening og Blindeforbundet.

Gjest ville gitt mye
Skrevet

Det er flere organisasjoner jeg ville gitt til.

Kjendiser gir, f.eks. Angelina Jolie og Brad Pitt har gitt mye og A J gjør veldedigt arbeid.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt penger til noen organisasjoner.

Men dratt ned til Afrika selv og organisert et hjelpe arbeid med mat så langt det rakk.

Skrevet

Det stemmer ikke hos oss! Poden har så mange skrivebøker at sekken er full og jeg klarer ikke å holde styr på hvilken bok som er til penskrift, hvilken som er til diktaten eller hvilken som er til "ukas ord"-øvelser.

Det var jo godt å høre at det ikke er likt overalt. Den ene skriveboken min jente har skal presses fra perm til perm. Har de mattelekser så limer de inn et ruteark....

Skrevet

Gitt mer penger til vår kontakt i Kongo. Så kan han kjøpe flere moskitonett for å forhindre malaria.

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt penger til noen organisasjoner.

Men dratt ned til Afrika selv og organisert et hjelpe arbeid med mat så langt det rakk.

Bare av nysgjerrighet: Hvordan ville du organisert det? Har du erfaring med sånt? Og hvor i Afrika ville du dratt?

Skrevet

Jeg gir allerede penger fast ttil Unicef og Plan, og sporadisk til Kirkens Bymisjon og Leger uten grenser.

Så jeg ville nok gitt en del ekstra til dem. Og en god slump til CARE.

Skrevet

Bare av nysgjerrighet: Hvordan ville du organisert det? Har du erfaring med sånt? Og hvor i Afrika ville du dratt?

Nei det vet jeg ikke. Men jeg ville organisert det på en måte hvor pengene ikke forsvant på veien via korrupsjon og griske ledere.

Sikkert lettere sagt enn gjort såklart.

Skrevet

Uten å ha lest innleggene.

Jeg ville delt mine rikdommer med de som er fattigere enn meg!

Hater fra før av materialister og de som må ha det siste av alt...

Tenker alltid på de som er verre stilt, derfor blir min handel mindre. Jeg kan klare meg med det jeg har...

Men jeg kommer fra en rik familie, som vet å respektere andre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...