H@yley Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Er lærervikar i kunst og håndverk for 8. og 10. trinn. Hittil har de tegnet og malt div. temaer som høst, rommet sitt, laget cd-cover, fritidsaktiviteter etc. Har nå begynt å bli tom for idéer og noen årsplan har jeg ikke fått ennå. Noen som kan hjelpe meg med noen idéer som slår an i denne aldersgruppen. Har dessverre kun mulighet til å tegne og male. 0 Siter
Sofline Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Jeg er rimelig sikker på at det står i læreplanen at de skal gjennom mer enn bare male og tegne. Sjekk læreplanen og ta det opp med overordnede. Det er begrenset hvor mye det koster å kjøpe inn garn så hver elev f.eks. kan strikke seg en lue. Hvordan fikk du forresten jobb som kunst og håndverksvikar? 0 Siter
H@yley Skrevet 7. november 2006 Forfatter Skrevet 7. november 2006 Jeg er rimelig sikker på at det står i læreplanen at de skal gjennom mer enn bare male og tegne. Sjekk læreplanen og ta det opp med overordnede. Det er begrenset hvor mye det koster å kjøpe inn garn så hver elev f.eks. kan strikke seg en lue. Hvordan fikk du forresten jobb som kunst og håndverksvikar? Jeg sendte en e-mail ved skolestart og meldte min interesse til skolene i kommunene i nærheten. Har ingen bakgrunn som lærer, men det er stort behov for vikar i skolen i området her. Har hatt mange forskjellige fag og klassetrinn. 0 Siter
Gjest kunstinteressert doler Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Ta med skisseblokk ut- la de finne sitt eget motiv å skissere på skisseblokken. Siden kan denne skissen brukes videre ved å male motivet på lerret el.l. (Gråpapir er utmerket å male på også. Grunn med acryl veggmaling(billig), mal med acryl el.l.) Hvilken maling har du tilgang på? Skyggelegging med valører der de bruker blyanter i forskjellige mykhets og hardhedsgrader, kan være interessant. Motiv: feks skulptur, vase, menneske. Objektet bør være godt belyst. Gå på kunstutstilling med elevene for å hente inspirasjon. 0 Siter
Gjest kunstinteressert doler Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Lån bøker på biblioteket om emnet, så du kan hente flere ideer. 0 Siter
Sofline Skrevet 7. november 2006 Skrevet 7. november 2006 Jeg sendte en e-mail ved skolestart og meldte min interesse til skolene i kommunene i nærheten. Har ingen bakgrunn som lærer, men det er stort behov for vikar i skolen i området her. Har hatt mange forskjellige fag og klassetrinn. Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.