Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lærervikar i kunst og håndverk for 8. og 10. trinn. Hittil har de tegnet og malt div. temaer som høst, rommet sitt, laget cd-cover, fritidsaktiviteter etc.

Har nå begynt å bli tom for idéer og noen årsplan har jeg ikke fått ennå.

Noen som kan hjelpe meg med noen idéer som slår an i denne aldersgruppen. Har dessverre kun mulighet til å tegne og male.

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det står i læreplanen at de skal gjennom mer enn bare male og tegne. Sjekk læreplanen og ta det opp med overordnede. Det er begrenset hvor mye det koster å kjøpe inn garn så hver elev f.eks. kan strikke seg en lue.

Hvordan fikk du forresten jobb som kunst og håndverksvikar?

Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det står i læreplanen at de skal gjennom mer enn bare male og tegne. Sjekk læreplanen og ta det opp med overordnede. Det er begrenset hvor mye det koster å kjøpe inn garn så hver elev f.eks. kan strikke seg en lue.

Hvordan fikk du forresten jobb som kunst og håndverksvikar?

Jeg sendte en e-mail ved skolestart og meldte min interesse til skolene i kommunene i nærheten. Har ingen bakgrunn som lærer, men det er stort behov for vikar i skolen i området her. Har hatt mange forskjellige fag og klassetrinn.

Gjest kunstinteressert doler
Skrevet

Ta med skisseblokk ut- la de finne sitt eget motiv å skissere på skisseblokken. Siden kan denne skissen brukes videre ved å male motivet på lerret el.l. (Gråpapir er utmerket å male på også. Grunn med acryl veggmaling(billig), mal med acryl el.l.)

Hvilken maling har du tilgang på?

Skyggelegging med valører der de bruker blyanter i forskjellige mykhets og hardhedsgrader, kan være interessant. Motiv: feks skulptur, vase, menneske. Objektet bør være godt belyst.

Gå på kunstutstilling med elevene for å hente inspirasjon.

Gjest kunstinteressert doler
Skrevet

Lån bøker på biblioteket om emnet, så du kan hente flere ideer.

Skrevet

Jeg sendte en e-mail ved skolestart og meldte min interesse til skolene i kommunene i nærheten. Har ingen bakgrunn som lærer, men det er stort behov for vikar i skolen i området her. Har hatt mange forskjellige fag og klassetrinn.

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...