Gå til innhold

En skremmende opplevelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg satt ved PCen og DOLet og ante fred og ingen fare. Min lille toåring satt på fanget mitt - rolig og greit.

Plutselig så jeg et stort gapende hull i tastaturet, og jeg oppdaget til min store skrekk at min lille datter hadde demontert ø-tasten!

Jeg visste at hun hadde dette som hobby/tidsfordriv på den eldgamle laptopen som grenser til å veie nesten like mye som en stasjonær PC - men hun har aldri prøvd seg på disse jaktmarker før, min nye PC!

Stiv av skrekk tok jeg fra henne ø-tasten mens jeg tenkte på hvor løse og deformerte tasten har blitt på min gamle laptop etter utallige av- og påmonteringer, og med ett ramlet to ørsmå, hvite plastdingser ned på bordet. Det var selvfølgelig ingen _logikk_ i hvor disse hadde sittet fast, så jeg måtte prøve meg frem til jeg fant den rette kombinasjonen av hvite plastdingser, ø-tast og ø-tast-feste.

Jeg trodde egentlig jeg hadde ganske god trening i å feste demonterte taster, men har nå lært at dette ikke nødvendigvis er _helt_ likt fra maskin til maskin...

Uansett ble jeg lettet da jeg hørte det velkjente litte "kneppet" som tydet på at tasten nå igjen var festet til det underlaget det hørte hjemme på.

Så nå må jeg passe _enda_ bedre på min nye PC...

*skjelve enda*

Skrevet

Et nytt tastebrett koster muligens ca 1500 kr + montering.

Alt på laptop'er er svinedyrt.

Skrevet

Et nytt tastebrett koster muligens ca 1500 kr + montering.

Alt på laptop'er er svinedyrt.

Nettopp derfor var jeg litt skjelven før jeg fikk festet ø'en igjen.

Finnes det barnesikring til laptoptaster?

*lure*

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

*lure*

Hva med å montere et beskyttelsestrekk over tastaturet?

Skrevet

Hva med å montere et beskyttelsestrekk over tastaturet?

Jeg kan jo strikke eller hekle et :-)

Men jo, kanskje ikke så dumt!

Skrevet

*lure*

Sett på ungen votter.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Jeg kan jo strikke eller hekle et :-)

Men jo, kanskje ikke så dumt!

Hallo! Du får kjøpt det i gjennomsiktig plast...

*Dåne*

:o)

Gjest a survivor
Skrevet

*lure*

Hva med å lære ungen opp i touch-metoden, den vil kunne bli en rasende effektiv toucher lenge før skoletid :-)

Skrevet

Hallo! Du får kjøpt det i gjennomsiktig plast...

*Dåne*

Jøss, det visste jeg ikke!

*legge vekk hekletøyet*

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Jøss, det visste jeg ikke!

*legge vekk hekletøyet*

Men det blir riktignok _penere_ med litt farger på, så fortsett bare heklingen du. Lager du et til meg med det samme?

;o)

Skrevet

Hva med å lære ungen opp i touch-metoden, den vil kunne bli en rasende effektiv toucher lenge før skoletid :-)

Som toåring tror jeg at jeg kommer til å trene henne opp på den _gamle_ steinalderlaptopen...

Men ja, en god ide!

Skrevet

Men det blir riktignok _penere_ med litt farger på, så fortsett bare heklingen du. Lager du et til meg med det samme?

;o)

Ja, jeg tar i mot bestillinger. Du kan velge mellom hekla, strikka og brodert.

:-)

Skrevet

Sett på ungen votter.

Det eliminerer tastdemonterinsproblemet, men lager et nytt sutre-problem som jeg i utgangspunktet prøver å unngå ved å ha henne på fanget...

Gjest a survivor
Skrevet

Som toåring tror jeg at jeg kommer til å trene henne opp på den _gamle_ steinalderlaptopen...

Men ja, en god ide!

Tja, jeg er vel mer tilhenger i at barna skal ha frihet til å lære seg det de vil selv :-) Men barnet har jo vist interesse da :-) Men det er vel mer for de materielle tastene enn for de mentale bokstavene :-)

Skrevet

Tja, jeg er vel mer tilhenger i at barna skal ha frihet til å lære seg det de vil selv :-) Men barnet har jo vist interesse da :-) Men det er vel mer for de materielle tastene enn for de mentale bokstavene :-)

Et lite hinder for å lære touch-metoden som 2åring er jo at man ikke kan verken skrive, lese eller prate ordentlig enda...

*utsette god ide om touch-opplæring*

Gjest a survivor
Skrevet

Et lite hinder for å lære touch-metoden som 2åring er jo at man ikke kan verken skrive, lese eller prate ordentlig enda...

*utsette god ide om touch-opplæring*

Godt poeng :-)

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Ja, jeg tar i mot bestillinger. Du kan velge mellom hekla, strikka og brodert.

:-)

Åhhh, gjerne brodert! Jeg _elsker korssting, nei vent, _diamantsting_! Kan du det?

Tar du mye pr stk?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror jeg hadde vært MYE mer bekymra for at ungen skulle ha svelget delene. Og blitt lettet for at alle delene var utenfor barnets kropp.....

Skrevet

Åhhh, gjerne brodert! Jeg _elsker korssting, nei vent, _diamantsting_! Kan du det?

Tar du mye pr stk?

Hva med hardangersøm? Det er det siste innen tastaturbeskyttelse nå. Husk bare å vaske det på håndvask og stryke det på vranga.

Jeg tar ikke imot betaling bare i kroner, men også bytting av tjenester jeg har bruk for.

Montering av baderomspanel og lister er en aktuell betaling for tiden. Eller montering av steamdusj.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde vært MYE mer bekymra for at ungen skulle ha svelget delene. Og blitt lettet for at alle delene var utenfor barnets kropp.....

Ungen satt på mitt fang, og det var ingen reell fare for svelging av ø-tast.

Jeg må jo også legge til - hvis ikke du skjønte det - at det var med en viss porsjon useriøsitet dette ble skrevet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...