Gjest hattori Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Hei, Jeg har i flere år hatt en skulder som har forårsaket meg mye problemer. Jeg trener en del styrketrening, og med en gang jeg benytter vekter som begynner å bli tunge (6-8 reps) kommer smertene. Noen ganger er det så vondt at jeg ikke klarer å løfte armen ordentlig ut til siden eller fremover. Er mest den venstre skulder, men har også hatt litt trøbbel med den høyre Jeg tok MR for noen år tilbake uten at de fant noe galt på de bildene. Jeg bare lurer på om du har noen tips til hvordan jeg skal gå frem for å få dette bedre? Jeg har ikke forsøkt kortison, rett og slett fordi jeg er skeptisk til det. Ellers har jeg forsøkt å hvile muskulaturen, trene lettere etc etc. Trener jeg lettere får jeg ikke de samme smerter, men jeg føler også at jeg ikke får like mye igjen for treningen da, siden det blir begrenset hvor mange repetisjoner jeg kan kjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Det høres ut til at det er sene som kommer i beknip under "taket" i skulder leddet. En såkalt supraspinatus skade bør vurderes av en ortoped evt. etter en ny MR-rtg. Det er evt., hvis en slik skade påvises, gode resultater av operativ behandling. I mellomtiden bør du trene uten å provosere skulder, selv om kanskje treningsgevinsten blir dårligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.