Gå til innhold

den giftige frukten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også spist noen epler i dag, pluss både pære og clementiner. Det tenker jeg å fortsette med :)

Skrevet

Les hva som er sunt/usunt og bli gal! Spis det du ønsker selv og behold din mentale helse...

Det gjør jeg. Og jeg er vel ikke gal, er jeg?

Skrevet

Les hva som er sunt/usunt og bli gal! Spis det du ønsker selv og behold din mentale helse...

Hehe, gal er jeg sikkert fra før. Men blir matt av alt som liksom skal være bra, at det ikke er det likevel....

Skrevet

Jeg har også spist noen epler i dag, pluss både pære og clementiner. Det tenker jeg å fortsette med :)

Jaha, vel jeg kommer til å utforske nederst på listen en stund, men jada, jeg kommer over dette også :)

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Er så enig med deg. En svært sunn innstilling!

:o)

Skrevet

Vet du hva? Gi f***. Det er noe usunt og galt med absolutt alt, det går ikke _an_ å ta hensyn til det. Avisene overdriver noe alvorlig også. Unngå det som "alle" sier er usunt og som har vært kjent lenge, og så overhører du sånt dusteri som det der.

Skrevet

Er så enig med deg. En svært sunn innstilling!

:o)

Er et fornuftig menneske, vet du ;-)

Skrevet

Vi får håpe på at EU og EØS ikke tillater like mye sprøydemidler som USA. De er jo litt mer liberale på sånt der.

Skrevet

Vet du hva? Gi f***. Det er noe usunt og galt med absolutt alt, det går ikke _an_ å ta hensyn til det. Avisene overdriver noe alvorlig også. Unngå det som "alle" sier er usunt og som har vært kjent lenge, og så overhører du sånt dusteri som det der.

Skal slutte å grave i nyhetene jeg :(

*Glemme, glemme*

Skrevet

Vi får håpe på at EU og EØS ikke tillater like mye sprøydemidler som USA. De er jo litt mer liberale på sånt der.

Ja sant det. Vet du, økologiske frukt og grønnsaker sprøytes også! (hørt av gårdbrukere)

Skrevet

Skal slutte å grave i nyhetene jeg :(

*Glemme, glemme*

Flink jente =)

Skrevet

Ja sant det. Vet du, økologiske frukt og grønnsaker sprøytes også! (hørt av gårdbrukere)

Isåfall gjør de det ulovlig. Enkelte tilsetningsstoffer (og spørytemidler?) er dog tillatt også i økologien, men de skal være relativt "ufarlige". Ifølge en økologisk bonde svigerinna mi kjenner, får de ikke lov til å sprøyte gårdsplassen mot ugress engang.

Skrevet

"Vet du hva? Gi f***. Det er noe usunt og galt med absolutt alt, det går ikke _an_ å ta hensyn til det."

Tull. Det er null problem å bruke innsiden av hodet litt. Er det noe som er bevist veldig usundt, så spiser man ikke mye av det. Så enkelt er det. Det er ikke noe fanatisme i det - fanatismen måtte i såfall være de som sprøyter og på annen måte besudler maten med gift.

"Avisene overdriver noe alvorlig også."

Å ja? Med konkrete tall? I dette tilfellet? Dette er Aftenposten, ikke VG eller Dagbladet.

"og så overhører du sånt dusteri som det der."

Før jeg går med på at det er "dusteri", vil jeg selvsagt se tall på hvor mye sprøytemidler frukten og grønnsakene inneholder. Bare fordi man har spist epler i alle tider, så betyr ikke det at det ikke kan være voldsomt mye gift i dem i nyere tid.

"........................................."

Skrevet

Jeg har heldigvis fått både usprøyta poteter og epler av pappan til minstemann men det var skummelt å høre når de fortalte om hvor ofte og hvor mye gårdbrukerne rundt, sprøytet potetene.

Skrevet

"Vet du hva? Gi f***. Det er noe usunt og galt med absolutt alt, det går ikke _an_ å ta hensyn til det."

Tull. Det er null problem å bruke innsiden av hodet litt. Er det noe som er bevist veldig usundt, så spiser man ikke mye av det. Så enkelt er det. Det er ikke noe fanatisme i det - fanatismen måtte i såfall være de som sprøyter og på annen måte besudler maten med gift.

"Avisene overdriver noe alvorlig også."

Å ja? Med konkrete tall? I dette tilfellet? Dette er Aftenposten, ikke VG eller Dagbladet.

"og så overhører du sånt dusteri som det der."

Før jeg går med på at det er "dusteri", vil jeg selvsagt se tall på hvor mye sprøytemidler frukten og grønnsakene inneholder. Bare fordi man har spist epler i alle tider, så betyr ikke det at det ikke kan være voldsomt mye gift i dem i nyere tid.

"........................................."

Selvfølgelig har jeg ingen tall eller papirer på temaet eplesprøyting i nyere tid.

Jeg sier bare at det ikke er hjelp i å bekymre seg for alt det nye de sier om all slags mat i tide og utide. Jeg tror ikke den norske befolkningen kommer til å stryke med som fluer av å spise epler.

Skrevet

Jeg har heldigvis fått både usprøyta poteter og epler av pappan til minstemann men det var skummelt å høre når de fortalte om hvor ofte og hvor mye gårdbrukerne rundt, sprøytet potetene.

Skummelt ja. Det er ikke mye som får vokse i fred lengre..

Skrevet

Selvfølgelig har jeg ingen tall eller papirer på temaet eplesprøyting i nyere tid.

Jeg sier bare at det ikke er hjelp i å bekymre seg for alt det nye de sier om all slags mat i tide og utide. Jeg tror ikke den norske befolkningen kommer til å stryke med som fluer av å spise epler.

Nå er ikke akkurat sprøytemidler noe _nytt_, da...:-)

Men nei - vi kommer neppe til å stryke med. Men det er imponerende hvor mange lidelser, sykdommer og annet snacks man, mange år etter, oppdager at skyldes giftstoffer som ble sett på som ubetydlige den gang det gjalt.

"....................................."

Skrevet

Nå er ikke akkurat sprøytemidler noe _nytt_, da...:-)

Men nei - vi kommer neppe til å stryke med. Men det er imponerende hvor mange lidelser, sykdommer og annet snacks man, mange år etter, oppdager at skyldes giftstoffer som ble sett på som ubetydlige den gang det gjalt.

"....................................."

Men poenget mitt er bare at man, litt på spisen, blir syk av alt. Så da får man heller bare spise det man har mest lyst på av det man blir syk av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...