Gå til innhold

Ferdig attført.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke rett forum, men jeg tenker at det er mange "kloke hoder" her som kan svare meg;)

Fikk brev fra nav i dag om at jeg hadde fått avslag på attføring...????

Jeg har vært på attføring en stund, og har blitt utredet i "hue og ræva". Det er konkludert med at jeg ikke har noe i arb.livet å gjøre nå. Så det vil bli søkt om tidsbegrenset ufør.

Men hva gjør jeg nå? Skal jeg fylle ut søknad om uføretrygd selv også nå?

Hvilke penger får jeg i mellomtiden til jeg får trygden?

Takknemlig for svar!

Skrevet

Er så glad for at du er blitt undersøkt i hue og ræva, men ikke på samme tid, håper jeg.

Du må søke selv ja. Trodde du at staten ville gjøre det for deg, fordi det var enklerer, fordi de har alle opplysningene de trenger om deg...Nei, de trenger mer å gjøre for å ansette flere, så du må søke selv.

Likte overskriften din "ferdig attført", jeg er etter 13 år i systemet snart ferdig kisteklar...

Du har ikke krav på noe som helst i perioden når du søker uføre og til du får svar... Kjekt!

Men her må du spørre og grave på trygdekontoret og helst legge til tårer og smerter fra helvetes ild, så kanskje de setter deg på rehabilitering...

Lykke til!

Skrevet

det er meningen du skal leve på luft og kjærlighet frem til du får full eller midlertidig uføre.

Skrevet

Er så glad for at du er blitt undersøkt i hue og ræva, men ikke på samme tid, håper jeg.

Du må søke selv ja. Trodde du at staten ville gjøre det for deg, fordi det var enklerer, fordi de har alle opplysningene de trenger om deg...Nei, de trenger mer å gjøre for å ansette flere, så du må søke selv.

Likte overskriften din "ferdig attført", jeg er etter 13 år i systemet snart ferdig kisteklar...

Du har ikke krav på noe som helst i perioden når du søker uføre og til du får svar... Kjekt!

Men her må du spørre og grave på trygdekontoret og helst legge til tårer og smerter fra helvetes ild, så kanskje de setter deg på rehabilitering...

Lykke til!

Neppe rehabilitering. Det får ein berre om ein er i behandling med utsikt til betring, ved søknad om uføre så ligg det jo til grunn at det ikkje er betringspotensiale akkurat her og no. Forøvrig er det jo behandlingstid for rehab.pengar også!

Da det vart stopp i mi attføring, risikerte eg jo å måtte gå i månadsvis utan noko å leve av, men eg fikk saka mi behandla raskt. Fikk ta med meg attføringspengar i ventetid men det kunne glatt gått over den tida. Saka mi var visst ganske enkel å behandle også, så eg var heldig sånn sett, men ellers så er det vel i utgangspunktet berre "lykke til" :-S

Skrevet

Da du skreiv "ferdig attført" trudde eg du hadde gått gjennom attføring med suksess og skulle ut i ordinær jobb for første gong. Jaja... det går ikkje alltid slik for oss.

Får du heller ikkje med deg attføringspengar i ventetid medan Nav trygd får behandla søknaden din? (Ja, du må sette fram krav sjølv.) Mitt attføringstiltak vart stoppa undervegs og saka tilbakesendt til trygdekontoret (dette var i fjor, før samanslåinga, eg veit ikkje om det funkar nøyaktig likt no), men eg fikk i alle fall det. Men det kan likevel glatt gå over den tida som du har ytelser, fordi behandlingstida for midlertidig ufør er lang. Eg fikk saka behandla raskt, og var heldig sånn sett. Alternativet for deg er å søke sosialhjelp mens du er mellom attføring og trygd og ikkje har noko å leve av. Ingen kan leve av ingenting.

Lykke til med søknaden din.

fei1365380229
Skrevet

Lykke til!

Man får da attføringspenger i ventetiden, men det må selvfølgelig søkes om midlertidig ufør umiddelbart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...