Gå til innhold

Hva synes du om USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt min sønn i ørene om "hva som egentlig skjedde 9/11!

Han har sett en film som "beviser " at de styrende i USA gjorde dette selv, for å få amerikanerne til å gå med på krig mot i Irak..

Min sønn (16 år) var meget opphisset etter denne filmen! Og hater selvfølgelig USA, noe jeg har gjort hemmelig i alle år...

Hva mener dere?

Skrevet

To sjeler en tanke, nesten?

Takk, min trøblete venn!

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Takk, min trøblete venn!

Jeg er glad for å få lov til å være din venn. Takk, snille du!

*Klem*

:o)

Skrevet

De som har laget denne filmen har selvsagt vinklet den så seerne skal tro på deres overbevisning, og nevner ikke noe som kan tyde på at de ikke har rett.

Jeg har svært vanskelig for å tro at selv Bush kunne være så dum....

Skrevet

De som har laget denne filmen har selvsagt vinklet den så seerne skal tro på deres overbevisning, og nevner ikke noe som kan tyde på at de ikke har rett.

Jeg har svært vanskelig for å tro at selv Bush kunne være så dum....

Det var mitt argument til sønnen min! Faller USA så er det ikke bare USA som faller...

Men han var helt "i en annen verden" etter denne filmen. Jeg har aldri likt USA, men ble totalt tatt på senga over hva han mente. Har aldri nevnt mitt USA hat til han, og frem til den filmen var han ganske pro-amerikaner..

Snakk om å snu på en femøre!

Skrevet

Har ikke noe verre/bedre forhold til USA, enn jeg har til alle andre land.

Skrevet

Det var mitt argument til sønnen min! Faller USA så er det ikke bare USA som faller...

Men han var helt "i en annen verden" etter denne filmen. Jeg har aldri likt USA, men ble totalt tatt på senga over hva han mente. Har aldri nevnt mitt USA hat til han, og frem til den filmen var han ganske pro-amerikaner..

Prøv og finn noen artikler eller lignende som har andre meninger. Og prent inn i ham at filmskapere ikke er annet enn mennesker de også. De vet ikke alt! :-)

Skrevet

Prøv og finn noen artikler eller lignende som har andre meninger. Og prent inn i ham at filmskapere ikke er annet enn mennesker de også. De vet ikke alt! :-)

Vet akkurat hva jeg skal si, men det vet han òg...

Vi skal se filmen sammen i morgen, og jeg er på en måte glad for at min sønn har en mening og står for den!

Det er viktig når du er ung, bare 16 år, men viktige år for han! Så jeg respekterer hans mening og vi skal se filmen sammen i morgen! Gleder meg!

Skrevet

Vi skal se filmen sammen i morgen, og jeg er på en måte glad for at min sønn har en mening og står for den!

Det er viktig når du er ung, bare 16 år, men viktige år for han! Så jeg respekterer hans mening og vi skal se filmen sammen i morgen! Gleder meg!

Du får argumentere så godt du kan... :-)

Gjest poltergeist
Skrevet

Sorry, jeg klarer ikke å la være.

Er det bare dårlige valg av ord du gjør her? Jeg sikter til "USA-hat".. Ja, jeg er også meget kritisk til både innenriks- og utenrikspolitikken, men det gjør meg ikke til en "anti-amerikaner"... Jeg er antirasist, antifascist, og antiimperialist for den saks skyld, men er da ikke mot en hel nasjon. Både fordi det i seg selv er absurd å "hate" innbyggerne i en stat, men også fordi USA har flere jævlig gode sider. Men disse gjenspeiles ikke akkurat i deres aggressive og geofascistiske utenrikspolitikk.

Vi bør ikke bruke slike innsnevrende ord som "USA-hat" osv. Det virker fordummende, snevrer inn våre forståelseshorisonter og sementerer de mangelfulle premissene for en allerede altfor polarisert debatt.

Skrevet

Bush er et nek og må gå! Men selv ikke han er så dum at han har stelt i stand dette med vilje. Dog han var nok med å tirre opp til det.

amerikafareren
Skrevet

Den filmen er antageligvis laget av amerikanere. Det er en sterk kritikk i USA mot Bush og utenrikspolitikken. Hvis filmen om John Lennon er kommet til Norge bør dere se den også.

Å hate amerikanere pga. krigen i Irak er like dumt som å hate alle muslimer pga. 9/11. Så enkelt er det ikke.

USA er alt mulig, alle kulturer møtes her. Jeg er veldig glad i New York og synes byen er en av de mest spennende av alle byer, og jeg har reist mye. Jeg synes ofte at mange nordmenn har et snevert syn på amerikanere og dømmer alle etter noen tv-serier. De som aldri har kommet til USA kan umulig forstå mye av amerikansk kultur, like lite som de som aldri har vært i Norge har små forutsetninger til å uttale seg om norsk kultur som er veldig særegen.

For all del jeg er meget imot Bush og hans politikk. Jeg håper virkelig at demokraterne får et bra valg i dag.

Skrevet

Jeg tror overhodet ikke på sånne konspirasjonsteorier. Det der er selvsagt bare tull.

Skrevet

ellers er det ikke dumt med bøker, aviser og tidsskrifter heller :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg er ikke glad i politikken de fører.

Men jeg er glad i amerikanere, og trives kjempegodt i USA!

Og konspirasjonsteorier som i denne filmen tror jeg ikke på et øyeblikk. Slike teorier kommer alltid, men jeg har ennå ikke hørt om en som holder vann.

Skrevet

Jeg mener det er trist at enkelte lar seg lure så lett at de hater et helt land etter kun å ha sett en film.

Det er mennesker som så lett lar seg overbevise og som ikke skjønner at alle saker har minst to sider som brukes av ekstremister på begge sider for å lage bråk.

Håper dette kun er forbigående og at han snart får flere impulser og skjønner at filmen var svært ensidig.

Skrevet

USA er dobbeltmoralens høyborg. Amerikanere er utrolig naive og selvsikre, og tror de er best i hele verden.

Jeg har bodd i USA, og jeg har mange venner der, men jeg var mer positiv til USA før jeg flyttet dit...

Gjest Elextra
Skrevet

Litt provoserende overskrift.

Jeg liker godt USA og liker også godt svært mange amerikanere.

Jeg har imidlertid ikke særlig sans for den amerikanske administrasjonens politikk generelt eller høyrevridde republikanere spesielt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...