keinstein Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Hvis vi ser på bare selve den rå kjøttslumsa de selger på Mc Donalds som mat, uten alt det andre tilbehøret, hvor mye fett er det i den? Tipper det ikke er renskåret biff uten fett eller brusk og annet slakteavfall? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 8. november 2006 Del Skrevet 8. november 2006 Tror ikke noen hamburgere er uten fett! Da alle blir laget av kjøttdeig og ikke karbonadedeig... Karbonadedeig ville være litt tørrt i forhold til kjøttdeig. Kjøttdeig i Norge tillater så og så mange prosent med fett. Husker ikke hvor mye og den skal ikke tilsettes vann, noe som gjør den tyngre på vekta og spruter fælt når den stekes... Hvor MacDonalds får sitt kjøtt fra, vet jeg ikke heller, men spiser aldri mat derfra selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Mener jeg har leste at selve burgeren er helt OK. Det er dressingene + selvsakt chipsen som er den store synderen. Har lett litt på hjemmesiden deres, men der oppgir de bare totalt fettinnhold på hele burker eller hele menyer, og det er jo ikke noe godt svar for deg. I tillegg er det jo lite næring ettersom det er lite grønnsaker og grovt brød da. Men det tror jeg du kan mye bedre enn meg:-) Uansett kan du i hvertfall studere litt mer på Mcdonalds.no og gå inn på matvaretabellene der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Nå var jeg akkurat inne på McDonalds nettsider og jeg er faktisk positivt overrasket over antall kcal i menyen jeg pleier å spise. Synes ikke 600kcal var så ille.. Og bare 210kcal i gulrotkaken var sletts ikke verst! Men til spørsmålet ditt- det står hvor mye fett det er i en hamburger men da er det inkl brød og dressing. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Mener jeg har leste at selve burgeren er helt OK. Det er dressingene + selvsakt chipsen som er den store synderen. Har lett litt på hjemmesiden deres, men der oppgir de bare totalt fettinnhold på hele burker eller hele menyer, og det er jo ikke noe godt svar for deg. I tillegg er det jo lite næring ettersom det er lite grønnsaker og grovt brød da. Men det tror jeg du kan mye bedre enn meg:-) Uansett kan du i hvertfall studere litt mer på Mcdonalds.no og gå inn på matvaretabellene der. Har sett på det, men det står ikke noe om selve burgern. Rent oksekjøtt betyr ikke renskåret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Nå var jeg akkurat inne på McDonalds nettsider og jeg er faktisk positivt overrasket over antall kcal i menyen jeg pleier å spise. Synes ikke 600kcal var så ille.. Og bare 210kcal i gulrotkaken var sletts ikke verst! Men til spørsmålet ditt- det står hvor mye fett det er i en hamburger men da er det inkl brød og dressing. Jeg syns den virker ganske klissete i rå tilstand, så det må være en del fett og slintrer. Men det er i fettet smaken sitter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Jeg syns den virker ganske klissete i rå tilstand, så det må være en del fett og slintrer. Men det er i fettet smaken sitter. Det er helt sikkert en del fett i burgerene men jeg tror en del av kcaloriene sitter i brødet og dressingene. Jeg spiser bare hamburger uten noe på (plain), det er like godt for det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Brødet er usunt. Dressingen er usunn. Burgeren er stekt i usunt fett. Osten er usunn. Burgeren er ganske sikkert svært billig - ergo snakker vi ikke akkurat om rent storfekjøtt her. Sylteagurken er for øvrig grei nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Det er helt sikkert en del fett i burgerene men jeg tror en del av kcaloriene sitter i brødet og dressingene. Jeg spiser bare hamburger uten noe på (plain), det er like godt for det:) Med litt chiliketsjup. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Brødet er usunt. Dressingen er usunn. Burgeren er stekt i usunt fett. Osten er usunn. Burgeren er ganske sikkert svært billig - ergo snakker vi ikke akkurat om rent storfekjøtt her. Sylteagurken er for øvrig grei nok. Kanskje salatbladet? Jeg tar sjansen. *trekker ut salatbladet og skyller det, tygger ivrig, men blir ikke mett* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Har sett på det, men det står ikke noe om selve burgern. Rent oksekjøtt betyr ikke renskåret. Nei, det gjør jo ikke det. Men for maaaange år siden jobbet jeg i et gatekjøkken, og da leste jeg på pakka for burgere. Husker ikke nøyaktig, men husker at dette var bra greier. (Var opptatt av det da ettersom jeg måtte litt ned i vekt for å komme i riktig vektklasse...) Du får skrive en mail til McDonalds og spørre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Har sett på det, men det står ikke noe om selve burgern. Rent oksekjøtt betyr ikke renskåret. Tror jeg skulle invitert deg hjem på ordentlig hamburger jeg. Hjemmelaget av karbonadedeig. Den blir også HØY i motsetning til McDonalds + masse smak. DET er smaskens:-) Chips i ovnen er jo også et mye bedre alternativ. En stund siden jeg lagde det....men fikk kjempelyst på det. Blir sikkert middagen i morgen *slafs* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Tror jeg skulle invitert deg hjem på ordentlig hamburger jeg. Hjemmelaget av karbonadedeig. Den blir også HØY i motsetning til McDonalds + masse smak. DET er smaskens:-) Chips i ovnen er jo også et mye bedre alternativ. En stund siden jeg lagde det....men fikk kjempelyst på det. Blir sikkert middagen i morgen *slafs* Rent kjøtt er sunnere enn fett, men kaloriinnholdet er ikke så veldig mye lavere. Fett inneholder ca 9 kcal pr g, mens protein inneholder 7 kgcal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Tror jeg skulle invitert deg hjem på ordentlig hamburger jeg. Hjemmelaget av karbonadedeig. Den blir også HØY i motsetning til McDonalds + masse smak. DET er smaskens:-) Chips i ovnen er jo også et mye bedre alternativ. En stund siden jeg lagde det....men fikk kjempelyst på det. Blir sikkert middagen i morgen *slafs* hjemmelaget hamburger er godt men man får liksom ikke den samme deilige fastfood smaken 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Rent kjøtt er sunnere enn fett, men kaloriinnholdet er ikke så veldig mye lavere. Fett inneholder ca 9 kcal pr g, mens protein inneholder 7 kgcal. Protein og karb inneholder 4 kcal. Fett helt korrekt 9. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 hjemmelaget hamburger er godt men man får liksom ikke den samme deilige fastfood smaken Nei, heldigvis. Men jeg lager den ikke tør, kjedelig og smakløs. Masse smak og alt det gode jeg vil ha på:-) I tillegg til at den er relativt godt krydret. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Rent kjøtt er sunnere enn fett, men kaloriinnholdet er ikke så veldig mye lavere. Fett inneholder ca 9 kcal pr g, mens protein inneholder 7 kgcal. Mente fett hadde ca. dobbelt så mange kalorier som proteiner og karbohydrater jeg.... Og i tillegg forbruker kroppen ca. 25% av proteinene når man forbrenner dem. Det tallet er mye lavere for fett og karbohydrater. (Dvs. at dersom du spiser 100 kalorier med proteiner forbruker kroppen 25 av disse ved forbrenningen slik at man tilfører kroppen netto 75 kalorier.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keinstein Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 Protein og karb inneholder 4 kcal. Fett helt korrekt 9. Da sa helsedama på TV feil også. Jeg trodde det var 7. Mener du da rent protein, eller et proteinprodukt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Da sa helsedama på TV feil også. Jeg trodde det var 7. Mener du da rent protein, eller et proteinprodukt? Rent protein, og dama på tv har sagt feil. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Vet bare at etter en eller annen test fant de ut at kjøttet hos macDonalds var mye renere og med mindre fett enn hos Burger king. Også er det jo betydelig mindre dressing også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.