Gå til innhold

Er du gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du tre sønner siden du kaller deg kjerring? :)

har du erfaring? ;-)

• Svar 177
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Glimtipper

12

• Gyda

11

• musikeren

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

har du erfaring? ;-)

Nei, men det ble nesten sånn! :) Guttene var livredd for at jeg skulle bli kjerring. De trodde visst det var noe helt forferdelig!! ;)

Skrevet

Hmmmmm... jeg visste ikke at det faktisk var en plausible forklaring på Saras 90 år! ;-)

Jeg har vel bare syntes at den har føyd seg inn i rekka av mange av de andre historiene...

Det finnes plausible forklaringer på forbløffende mange av historiene i GT. Noen av dem er basert på tvetydigheter i oversettelsene, noen på samfunnsmessige og kulturelle forhold og så videre og så videre.

:o)

Skrevet

Det finnes plausible forklaringer på forbløffende mange av historiene i GT. Noen av dem er basert på tvetydigheter i oversettelsene, noen på samfunnsmessige og kulturelle forhold og så videre og så videre.

phu... da skjønner jeg hvorfor Noa var 900 år gammel:)

Endelig:)

Skrevet

Nei, men det ble nesten sånn! :) Guttene var livredd for at jeg skulle bli kjerring. De trodde visst det var noe helt forferdelig!! ;)

he he...

Trodde kanskje du siktet til det at enkelte gutter ikke vil bruke ordet "mamma" når de kommer til en viss alder, og så blir man kalt alt mulig annet istedet.

Skrevet

phu... da skjønner jeg hvorfor Noa var 900 år gammel:)

Endelig:)

Verre da med Jesus som var cirka 30 - han var jo da egentlig et usedvanlig skjeggete barn!

Skrevet

he he...

Trodde kanskje du siktet til det at enkelte gutter ikke vil bruke ordet "mamma" når de kommer til en viss alder, og så blir man kalt alt mulig annet istedet.

:) Huffda, nei ordet byr meg imot. Som et skjellsord nesten. Egentlig står det vel for kjær ring, eller?

Skrevet

:) Huffda, nei ordet byr meg imot. Som et skjellsord nesten. Egentlig står det vel for kjær ring, eller?

ja, opprinnelig gjør det det. Og jeg er forsåvidt vant med begge betydningene fra "landet": Både som skjellsord og som en alminnelig måte å si "kone" på.

Skrevet

Verre da med Jesus som var cirka 30 - han var jo da egentlig et usedvanlig skjeggete barn!

haha, for noen replikker du har! Du tenker fort ja :)

Skrevet

Hehe, det var kanskje en hormonforstyrrelse?

Men seriøst: Det er forskjellig hvordan man betegnet år og alder, og husk at det er veldig, veldig laaang tid mellom når de forskjellige delene i bibelen ble skrevet.

Skrevet

Tusen takk for kveldens mest hjertelige latter, morsan! :-D

Gjest Enkemann
Skrevet

Jeg er jente på 24 år :o)

Seriøst? Har alltid sett for meg deg som en 34-åring eller noe sånt.

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

Er her ikke så mye for tiden, men jeg er altså gutt, til min store frustrasjon iblandt..

og 24 - men ser nok ut som 18-20 ... hvis det går ann og se en forskjell på de åra :)

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Er her ikke så mye for tiden, men jeg er altså gutt, til min store frustrasjon iblandt..

og 24 - men ser nok ut som 18-20 ... hvis det går ann og se en forskjell på de åra :)

Våken så tidlig(?)! En morgenklem til deg!

Gjest streker paa veggen..!
Skrevet

Våken så tidlig(?)! En morgenklem til deg!

Ja, ble tidlig dette... *støl og trøtt.. vil sove mere.. men...brrr.. :)

Mmm.. takk, den klemmen var god og få idag :)

Skrevet

he he...

Men hvis du vil ha Monty Python ut av hodet, kan du jo bare ta en titt pp denne, og jeg lover deg at du får noe annet på hjernen! :-)

http://www.youtube.com/watch?v=7wMHcpMmV9g

HJÆÆÆÆLP! For en start på dagen. Takk ;-)

Nå er det vel på tide å komme seg ut i trøndertrafikken. Ha en finfin dag :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Et par måneder siden? oisann ;)

Navnet tok jeg fra noe vi har hatt, vrient å forklare. Tenkte vel i begynnelsen at navnet ikke betydde noe. Ante lite da at det ble så mye koselig prat her :)

Det er mye positivt på dol, det er nok derfor så mange blir hengende her.

Du får vurdere om det betyr noe eller ikke at noen tror du er mann.

Som morsan antyder, så hadde jeg før nicket lurulf. Jeg valgte det fordi jeg ønsket et kjønnsnøytralt nick. Men det viste seg at de fleste tok det for å være mann i starten.

Det var derfor jeg skiftet nick.

Frøken Pekka eller Fru Pekka kan være et alternativ? Eller at du fortsetter som pekka, selvsagt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du har vært her for lite i det siste, siden Glimtipper ikke vet hvem du er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...