Gå til innhold

Er du gutt eller jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deg har jeg vært i tvil om :) Ikke spør meg hvorfor. Aner ikke.

Sikkert fordi jeg av og til hiver meg ut i en del politiske diskusjoner med gutta her inne. :)

• Svar 177
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Glimtipper

12

• Gyda

11

• musikeren

10

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er i høyeste grad situasjonsbestemt.

Av og til føler jeg meg som ei (tøysete) jente.

Innimellom føler jeg meg absolutt som Kvinne.

Og innimellom er jeg ei gretten kjerring.

Gjest Vanlig månemåler
Skrevet

Egentlig var jeg dame før.

Det gjør ingenting. *Klem*

:o)

Skrevet

Det er mye positivt på dol, det er nok derfor så mange blir hengende her.

Du får vurdere om det betyr noe eller ikke at noen tror du er mann.

Som morsan antyder, så hadde jeg før nicket lurulf. Jeg valgte det fordi jeg ønsket et kjønnsnøytralt nick. Men det viste seg at de fleste tok det for å være mann i starten.

Det var derfor jeg skiftet nick.

Frøken Pekka eller Fru Pekka kan være et alternativ? Eller at du fortsetter som pekka, selvsagt.

Var du bevisst på at det skulle være kjønnsnøytralt altså?

Det gikk heldigvis ikke så veldig lang tid før du bestemte deg for å stå fram som kvinne.

Hermafroditter kan kanskje være litt vanskelige å forholde seg til noen ganger. Jeg synes i alle fall at det er fint å vite om det er en han eller hun jeg kommuniserer med. :-)

Skrevet

Er quinde - 35 år - har jobb, hus, mann, tre barn, to biler og er litt rotete av meg :-)

Pekka er forøvrig kvinne hun og!

Ja, du er også blant de kjønnsnøytrale nickene. Men jeg har jo visst at du er hunnkjønn, da.

Skrevet

Hunkjønn på 25.

At jeg kunne ha tatt feil så lenge. Er ikke du en gutt fra Odalen, da? Det har jeg alltid trodd. ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Var du bevisst på at det skulle være kjønnsnøytralt altså?

Det gikk heldigvis ikke så veldig lang tid før du bestemte deg for å stå fram som kvinne.

Hermafroditter kan kanskje være litt vanskelige å forholde seg til noen ganger. Jeg synes i alle fall at det er fint å vite om det er en han eller hun jeg kommuniserer med. :-)

"Var du bevisst på at det skulle være kjønnsnøytralt altså?"

Ja, det var jeg. Da jeg valgte nick, så trodde jeg at jeg bare skulle komme med holdningene og meningene mine, uten å fortelle noe som helst om meg selv.

Jeg hadde et annet nick her, helt i starten som var tydelig kvinne. Da havnet jeg i en del diskusjoner der jeg følte at jeg ble tillagt meninger bare pga kjønn.

Men som du vet, så fungerte det dårlig å skulle være kjønnsnøytral, ikke minst fordi jeg ble sett på som mann. Jeg trives mye bedre som kvinne enn som mann, har jeg erfart ;-)

Skrevet

Hehe, vel der bomma du, men fortvil ikke, jeg forstår det. Pekka er liksom ikke et kvinnenavn :) Jeg har født tre barn og er gift,fylte just 40år... Tillater meg å være litt barnslig innimellom, så alderen blåser jeg i :))

Flere som trodde jeg var mann? :)

Pekka gir jo tydelige mannsassosiasjoner for meg, men det var ikke så mange skriftene fra deg før det var liten tvil om hvilken side du hørte til. :)

Skrevet

Pekka gir jo tydelige mannsassosiasjoner for meg, men det var ikke så mange skriftene fra deg før det var liten tvil om hvilken side du hørte til. :)

:) Fin tråd dette, mye blir oppklart :)

Skrevet

"Var du bevisst på at det skulle være kjønnsnøytralt altså?"

Ja, det var jeg. Da jeg valgte nick, så trodde jeg at jeg bare skulle komme med holdningene og meningene mine, uten å fortelle noe som helst om meg selv.

Jeg hadde et annet nick her, helt i starten som var tydelig kvinne. Da havnet jeg i en del diskusjoner der jeg følte at jeg ble tillagt meninger bare pga kjønn.

Men som du vet, så fungerte det dårlig å skulle være kjønnsnøytral, ikke minst fordi jeg ble sett på som mann. Jeg trives mye bedre som kvinne enn som mann, har jeg erfart ;-)

Ja, det ville jo bare ha blitt tulliball om du skulle holdt på Lurulf-navnet.

En Bond-pike eller en nonne med et sånt navn ville ha tryna for lenge siden! ;)

Skrevet

:) Fin tråd dette, mye blir oppklart :)

Ja, det kan du si, pekkaline. ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, det ville jo bare ha blitt tulliball om du skulle holdt på Lurulf-navnet.

En Bond-pike eller en nonne med et sånt navn ville ha tryna for lenge siden! ;)

Du kan si det sånn at navneskiftet åpnet for noen hyggelige muligheter jeg ikke ville vært foruten :-)

Skrevet

Det er mye positivt på dol, det er nok derfor så mange blir hengende her.

Du får vurdere om det betyr noe eller ikke at noen tror du er mann.

Som morsan antyder, så hadde jeg før nicket lurulf. Jeg valgte det fordi jeg ønsket et kjønnsnøytralt nick. Men det viste seg at de fleste tok det for å være mann i starten.

Det var derfor jeg skiftet nick.

Frøken Pekka eller Fru Pekka kan være et alternativ? Eller at du fortsetter som pekka, selvsagt.

Mener du at du synes Lurulf - et navn som slutter på et mannsnavn, nemlig Ulf, er kjønnsnøytralt?!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Mener du at du synes Lurulf - et navn som slutter på et mannsnavn, nemlig Ulf, er kjønnsnøytralt?!

Lurulf er en lur ulv. Og jeg tenkte at ulv må jo være kjønnsnøytralt.

Mannsnavnet Ulf kjente jeg ikke til. Men nå har etter hvert utallige dolere gjort meg oppmerksom på det :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

At jeg kunne ha tatt feil så lenge. Er ikke du en gutt fra Odalen, da? Det har jeg alltid trodd. ;)

Begge deler. Jeg er litt som Esther Pirelli. Litt her og litt der.

Skrevet

Sikkert fordi jeg av og til hiver meg ut i en del politiske diskusjoner med gutta her inne. :)

Men Osiris var jo en mannlig gud, var han ikke? Så kanskje ikke så rart om folk kan være i tvil! :-)

Skrevet

Det er i høyeste grad situasjonsbestemt.

Av og til føler jeg meg som ei (tøysete) jente.

Innimellom føler jeg meg absolutt som Kvinne.

Og innimellom er jeg ei gretten kjerring.

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...