Gå til innhold

Vaskemaskin eller tørketrommel på kjøkken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I påvente av at nytt bad bygges, må vi ha enten vaskemaskin eller tørketrommel plassert på kjøkkenet, siden det minste badet ikke har plass til begge deler.

Vaksemaskin bråker noe innmari, mens tørketrommel gjør lufta fryktelig varm. Kjøkkenet er åpent ut mot stua, sånn sett er det neagtivt med bråk, mens varmen kan luftes ut via balkongdør.

Hva ville dere valgt?

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lurveline

12

• Speak

7

• Atene

3

• Ulrikke

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tørketrommel, med tanke på risiko for vannskade av vaskemaskinen.

Skrevet

Da hadde jeg heller valgt å sette bort tørketrommelen og brukt tørkestativ istedet.

Skrevet

Tørketrommel, med tanke på risiko for vannskade av vaskemaskinen.

Man har jo oppvaskmaskin på kjøkkenet også, så det skulle vel ikke ha noe å si?

Skrevet

Da hadde jeg heller valgt å sette bort tørketrommelen og brukt tørkestativ istedet.

Dessverre lite aktuelt med 2 barn...

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg ville tørket klærne på et tørkestativ for en stund.

Annonse

Skrevet

Jeg ville tørket klærne på et tørkestativ for en stund.

Blir mye å henge opp, og har ikke plass til to tørkestativ, som vi da må bruke. Har to barn.

Skrevet

Det går bra det for en stund, selv med tre barn vet jeg :o)

Gjest stativet
Skrevet

..... før vi fikk tørketrommel i hus tørket vi da klærne på tørkestativ, selv med 3 barn ..... så det bør da absolutt kunne gå an

Gjest Elextra
Skrevet

Har også to barn, og ikke tørketrommel. Men har god tørkeplass.

Skrevet

Vi er to voksne og 4 barn halve tiden, og to voksne og ett barn resten av tiden.

Har aldri eid tørketrommel i mitt liv, og det går da jammen ganske bra ;)

Skrevet

Ville ha valgt tørketrommel på kjøkkenet.

Se på det som en bonus at det er varme som utstråler fra den. Du vil kanskje spare strøm i stua denne tiden?

Skrevet

Jeg hadde valgt vaskemaskin. Synes lufta fra tørketrommelen er "tung".

Du kan jo sett i gang vaskemaskinen hovedsaklig da dere ikke skal sitte rolig i stua etterpå. F.eks. når dere reiser av gårde på jobb e.l.

Annonse

Skrevet

Jeg hadde valgt vaskemaskin. Synes lufta fra tørketrommelen er "tung".

Du kan jo sett i gang vaskemaskinen hovedsaklig da dere ikke skal sitte rolig i stua etterpå. F.eks. når dere reiser av gårde på jobb e.l.

Man skal aldri forlate ei vaskemaskin, og heller ikke annet elektrisk, som er i gang.

Skrevet

Man skal aldri forlate ei vaskemaskin, og heller ikke annet elektrisk, som er i gang.

Mye man ikke skal gjøre...

Dette er en av de tingene jeg gjør alikevel.

Bedre å reise fra huset enn å legge seg å sove i hvertfall. (Dersom det f.eks. skulle begynne å brenne)

Skrevet

Man har jo oppvaskmaskin på kjøkkenet også, så det skulle vel ikke ha noe å si?

Oppvaskmaskinen har som regel utstyr for å hindre lekkasje. Vaskemaskiner er derimot beregnet på å stå i rom med sluk.

Hva om lofilteret går tett, for eksempel?

Og oppvaskmaskinen representerer allerede en risiko. Det at den står der, er ingen grunn til å øke risikoen med å sette inn en maskin til som kan skape vannskade.

Skrevet

Oppvaskmaskinen har som regel utstyr for å hindre lekkasje. Vaskemaskiner er derimot beregnet på å stå i rom med sluk.

Hva om lofilteret går tett, for eksempel?

Og oppvaskmaskinen representerer allerede en risiko. Det at den står der, er ingen grunn til å øke risikoen med å sette inn en maskin til som kan skape vannskade.

Kanskje heller ikke så lurt å sette en tørketrommel på kjøkkenet med fare for å få fuktskader? ;o)

Skrevet

Kanskje heller ikke så lurt å sette en tørketrommel på kjøkkenet med fare for å få fuktskader? ;o)

Det kommer vel an på typen?

En kondenstrommel samler vannet i en beholder, og jeg kan ikke se for meg at den skulle være noe problem.

En som blåser ut fuktig luft i rommet derimot, er neppe noen idé, men hvis de hadde hatt en sånn, tror jeg ikke hun hadde vurdert muligheten en gang.

Skrevet

En kondenstrommel samler vannet i en beholder, og jeg kan ikke se for meg at den skulle være noe problem.

En som blåser ut fuktig luft i rommet derimot, er neppe noen idé, men hvis de hadde hatt en sånn, tror jeg ikke hun hadde vurdert muligheten en gang.

Luften som kommer ut er tørr ja, og vannet samles i en beholder.

Jeg tror vi satser på å ha tørketrommelen på kjøkkenet, jeg er ikke så engstelig for å la den gå om natta. Vaskemaskin lar jeg kun gå når vi er hjemme. Dessuten risikerer vi ikke vannskade, slik du sier.

Skrevet

Kondenstrommelen avgir også fukt ut i rommet, men selvsagt mindre enn en utluftingstrommel. Jeg ville ikke ha anbefalt tørketrommel på ett ikke-våtrom uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...