Gå til innhold

P-piller og vansker med å få barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at endel kvinner som har brukt p-piller i veldig mange år, kan ha større vansker med å få barn.

Er dette tilfelle?

Skrevet

Det er, så vidt jeg vet, ingen undersøkelser som bekrefter dette. Om man har brukt p-piller i veldig mange år, så er man jo mest sannsynlig utenfor den mest fruktbare alderen uansett.

Skrevet

Eg meiner at eg las noko i den retning i Evelyn Billings' "Billingsmetoden for naturlig familieplanlegging" men eg hugsar ikkje detaljane rundt det, for det er ei stund sidan, og boka var lånt, så eg kan ikkje sjekke det no.

Mange opplever jo det motsatte også, så det er vel ingen fast regel på verken det eine eller det andre.

Skrevet

De fleste leger jeg har hørt om sier hardnakket at p piller ikke har noe med barnløshet å gjøre. Kanskje?! Jeg hører jo stadig om noen da....Og personlig brukte jeg to år på å bli gravid.....Jeg mistet eggløsningen og fikk hormonforstyrrelser når jeg sluttet på pillen. Jeg var helt normal før jeg begynte på pillen og hadde hatt normal eggeløsning i 8 år før det. Gikk på pillen i 7- 8 år.

Nå er alt normalt igjen.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Det er, så vidt jeg vet, ingen undersøkelser som bekrefter dette. Om man har brukt p-piller i veldig mange år, så er man jo mest sannsynlig utenfor den mest fruktbare alderen uansett.

Det må da være avhengig av definisjonen på "veldig mange år". :-)

Jeg synes jeg har gått på pillen i veldig mange år, men i en alder av 24 så burde jeg da fremdeles kunne være fruktbar om jeg slutter nå!

Syntes derimot synd på hun som ville bli gravid og var 32 og gikk til legen for å sjekke om alt var ok, just in case. Der får hun beskjed om at hun allerede var kommet i overgangsalderen og at det ikke var noe å gjøre...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...