thinkerbell Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Nå ja, nå svarte jeg trådstarter og du kommenterte svaret mitt. Jeg forundret meg over at du (og hidi) kunne si at hun, innskriver, umulig kunne fått influensa -fordi den kommer altså ikke med båten før 1 desember :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Jeg forundret meg over at du (og hidi) kunne si at hun, innskriver, umulig kunne fått influensa -fordi den kommer altså ikke med båten før 1 desember :-) Tror ikke du har skjønt det enda, du får søke og lese litt mer om det:o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Tror ikke du har skjønt det enda, du får søke og lese litt mer om det:o) hehe, er slike råd jeg gir det :-) Nei, ok jeg skal gi meg Lurven.. men jeg lover at dette faktisk stemmer. Man kan utmerket godt få influensa i august,mars og andre måneder (Epidemiene er som sagt begrenset til des/jan, akkurat slik du skriver). Akkurat hva innskriver feiler/har feilt vet jeg ikke, at hun kan ha hatt influensa eller forkjølelse kan godt være (immunforsvaret hennes er brutt fullstendig ned og dermed er man lett mottakelig for virus) men det kan jeg ikke uttale meg om. Selv hadde jeg som nevnt influensa for en tid tilbake siden og det ble konstantert av legevakt, primærlege. Mitt virus kom kanskje med flyet istedefor båt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 hehe, er slike råd jeg gir det :-) Nei, ok jeg skal gi meg Lurven.. men jeg lover at dette faktisk stemmer. Man kan utmerket godt få influensa i august,mars og andre måneder (Epidemiene er som sagt begrenset til des/jan, akkurat slik du skriver). Akkurat hva innskriver feiler/har feilt vet jeg ikke, at hun kan ha hatt influensa eller forkjølelse kan godt være (immunforsvaret hennes er brutt fullstendig ned og dermed er man lett mottakelig for virus) men det kan jeg ikke uttale meg om. Selv hadde jeg som nevnt influensa for en tid tilbake siden og det ble konstantert av legevakt, primærlege. Mitt virus kom kanskje med flyet istedefor båt :-) At influensa kommer med båt var det du selv som nevnte... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 At influensa kommer med båt var det du selv som nevnte... ja.. jeg forsøkte liksom å være morsom.. uten hell... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Det er nok ikke influensa, nei, for den er ikke kommet hit enda, som Lurveline påpeker... Når den først kommer til Norge kan du lese om det i samtlige aviser! Så hva du og heggee har hatt, er det _ikke_ influensa... Influensa kan man selvsagt ha uavhengig av årstid og geografi! Riktignok finnes det epidemier som du påpeker, men influensa eksisterer da også "utenfor" mote-epidemiene. Det er derfor uriktig å hevde at det ikke er mulig å ha influensa fordi årets "mote" ikke har nådd den norske "catwalken"! Vi andre har også klær på oss! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 E n ting er i allefall sikkert, influensa har du ikke hatt, den epidemien er ikke kommet til landet vårt enda. He he må le.....influensaen har ikke kommet enda, helt rett. Jobber med dette og ingen tilfeller er meldt Folkehelsa. Så det så. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 tuller du eller? jeg hadde det selv for 6 uker siden.. Du hadde nok garantert IKKE influensa. ALLE tilfeller skal meldes til Folkehelsa, alle leger og legekontorer og sykehus er pliktig til det. Det er en egen prøve som blir tatt for å sjekke dette. Så det så. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Influensa kan man selvsagt ha uavhengig av årstid og geografi! Riktignok finnes det epidemier som du påpeker, men influensa eksisterer da også "utenfor" mote-epidemiene. Det er derfor uriktig å hevde at det ikke er mulig å ha influensa fordi årets "mote" ikke har nådd den norske "catwalken"! Vi andre har også klær på oss! Nei, du tar feil...... influensa er et eget virus og det har ikke kommet, og det opptrer ikke alene. Da er det nok noe annet dere har hatt. Så det så 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Kan man virkelig kalle det enkelttilfeller om man har influensa 6! ganger på én høst? Å ha influensa 6 ganger på en høst????? Det er i tilfelle historisk og legevitenskapen ville være svært intressert i deg om så var tilfelle. SORRY, men influensa er det ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Influensa kan man selvsagt ha uavhengig av årstid og geografi! Riktignok finnes det epidemier som du påpeker, men influensa eksisterer da også "utenfor" mote-epidemiene. Det er derfor uriktig å hevde at det ikke er mulig å ha influensa fordi årets "mote" ikke har nådd den norske "catwalken"! Vi andre har også klær på oss! Influensa herjer ikke rundt, som du tydeligvis tror, det er besongbetont... Hva du tror er likegyldig, mennesker som får influensa får det ikke i oktober... Hva du enn velger å tro er meg revnende likegyldig, men influensa er likevel utelukket! Din sudrik! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 jeg tror jeg klarer å kjenne igjen en influensa. jeg trodde faktisk jeg hadde lungebetennelse, det var derfor jeg var på legevakten, men det var kun virus.. influensavirus. Ja så feil kan man ta....du trodde du hadde lungebetennelse? å så var det virus...uffameg... øvre luftveisinfeksjon kanskje??? Men INGEN tilfeller er meldt Folkehelsa og ingen influensa er kommet . Men at den kommer det er nok riktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Å ha influensa 6 ganger på en høst????? Det er i tilfelle historisk og legevitenskapen ville være svært intressert i deg om så var tilfelle. SORRY, men influensa er det ikke. Kremt, det var trådstarter som hevdet å ha hatt 3 influenser i høst, ikke 6 som jeg feilaktig skrev. Altså, jeg har heller ikke påstått å ha influensa, det er jeg som skriver at man ikke kan ha hatt influensa enda. Bare en liten oppklaring;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hei33 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Influensa herjer ikke rundt, som du tydeligvis tror, det er besongbetont... Hva du tror er likegyldig, mennesker som får influensa får det ikke i oktober... Hva du enn velger å tro er meg revnende likegyldig, men influensa er likevel utelukket! Din sudrik! Dårlig dag i dag, eller? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 jeg tror jeg klarer å kjenne igjen en influensa. jeg trodde faktisk jeg hadde lungebetennelse, det var derfor jeg var på legevakten, men det var kun virus.. influensavirus. Man kan forøvrig få lungebetennelse både med virus og bakterier. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Du hadde nok garantert IKKE influensa. ALLE tilfeller skal meldes til Folkehelsa, alle leger og legekontorer og sykehus er pliktig til det. Det er en egen prøve som blir tatt for å sjekke dette. Så det så. Men om man ikke går til legen, får man jo ikke registrert det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Influensa herjer ikke rundt, som du tydeligvis tror, det er besongbetont... Hva du tror er likegyldig, mennesker som får influensa får det ikke i oktober... Hva du enn velger å tro er meg revnende likegyldig, men influensa er likevel utelukket! Din sudrik! bevares 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thinkerbell Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 Ja så feil kan man ta....du trodde du hadde lungebetennelse? å så var det virus...uffameg... øvre luftveisinfeksjon kanskje??? Men INGEN tilfeller er meldt Folkehelsa og ingen influensa er kommet . Men at den kommer det er nok riktig. ikke alle renner ned legekontoret for å få stadfestet sin diagnose. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estima Skrevet 10. november 2006 Del Skrevet 10. november 2006 ikke alle renner ned legekontoret for å få stadfestet sin diagnose. Neivel....men influensa er det garantert ikke. Jeg vet også at ikke alle flyr ned legekontorene, men influensaen er ikke noe som kommer alene og spredt rundt hele året. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bibben Skrevet 13. november 2006 Del Skrevet 13. november 2006 Influensa herjer ikke rundt, som du tydeligvis tror, det er besongbetont... Hva du tror er likegyldig, mennesker som får influensa får det ikke i oktober... Hva du enn velger å tro er meg revnende likegyldig, men influensa er likevel utelukket! Din sudrik! Hei, jeg ser at du kaller meg en "sudrik"??? Jeg er i alle fall villig til å lære om sykdom og medmennesklighet, både der det dreier seg om faglig uenighet eller misforståelser. Jeg håper i alle fall du blir møtt med godhet og velvilje fra dine omgivelser, uansett hva du velger å si og gjøre i dag. Det synes jeg må være et mål for oss alle. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.