Gå til innhold

Får alle visdomstenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare tre, den siste er ikke der, det er påvist ved røntgenbilde for en del år siden. Så nei - det er nok ikke alle som får visdomstenner. Noen får alle, noen får noen og noen får sikkert ingen. Det blir visst stadig vanligere at man ikke får alle.

Og noen får en ekstra. Jeg fikk alle fire, pluss en liten en bak den ene!

:-)

Skrevet

Ikkje alle får dei i det heile tatt, og enkelte får nokre, men ikkje alle. Det kan vere at det ikkje er plass til frambrudd, eller så er det rett og slett ikkje anlegg for dei (evolusjonen som har ein finger med i spelet, tenker eg?). Like greit å ikkje ha dei, ein har jo ikkje bruk for dei siste traurige jekslane der, blir jo så ofte berre til besvær uansett.

Skrevet

Ikkje alle får dei i det heile tatt, og enkelte får nokre, men ikkje alle. Det kan vere at det ikkje er plass til frambrudd, eller så er det rett og slett ikkje anlegg for dei (evolusjonen som har ein finger med i spelet, tenker eg?). Like greit å ikkje ha dei, ein har jo ikkje bruk for dei siste traurige jekslane der, blir jo så ofte berre til besvær uansett.

Jeg har jo anlegg for dem, for de synes på røntgenbilder. De tar det litt med ro, bare, har ikke orket å komme seg til overflaten ennå. Jeg satser på at de ikke kommer heller! :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Og noen får en ekstra. Jeg fikk alle fire, pluss en liten en bak den ene!

:-)

Da er du nok ekstra vis! Eller har du trukket ut visdommen din?

Skrevet

Da er du nok ekstra vis! Eller har du trukket ut visdommen din?

All visdom er fjernet... ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

All visdom er fjernet... ;-)

Så synd... Men trøsten er at du fortsatt er så klok at jeg ikke har merket forskjellen ;-)

Skrevet

Så synd... Men trøsten er at du fortsatt er så klok at jeg ikke har merket forskjellen ;-)

Du kjente meg nok ikke før visdommen ble fjernet. Tenk bare på hvor enestående jeg hadde vært om jeg hadde hatt alt i behold! ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kjente meg nok ikke før visdommen ble fjernet. Tenk bare på hvor enestående jeg hadde vært om jeg hadde hatt alt i behold! ;-)

Jeg har helt klart gått glipp av møtet med det orakelet du var.

Skrevet

Jeg har alle fire og de kom helt opp da jeg var rundt 20. Nå er jeg 40 og har aldri hatt problemer med dem.

Skrevet

Mammaen min har ikke fått sine ennå, og regner ikke med de kommer. Jeg er like gammel som deg og to har kommet helt opp, to halvveis. Det går tregt.

Skrevet

Jeg fikk min første visdomstann i 30-årsalderen, så fikk jeg to stk da jeg var 40. De var små og dårlige (fikk straks betennelse i den første), så alle ble trukket.

Regner ikke med at jeg blir så vis at jeg får den 4 visdomstanna...

Skrevet

Mine fire visdomstenner begynte å komme fram for ca 15 år siden (jeg er 36 år gammel nå). De har ligget delvis under huden i alle disse årene. De siste par årene begynte de to nederste å trenge igjennom huden. Den ene måtte fjernes igår (jfr. mitt innlegg på meldinger) fordi det ble for trangt inni munnen min. Tanna lå også altfor langt mot kinnet, så tannkjøttet ble sårt.

Det kan altså ta laaaang tid før tennene kommer helt opp, om de i det hele tatt gjør det..

Skrevet

Den første begynte å komme i 24-årsalderen. Den andre har vært i ferd med å komme de siste par årene, og jeg er nå 40.

De to siste har jeg ikke sett snurten til! :-)

PS: Begge de to jeg har/holder på å få er fortsatt i behold.

Skrevet

Den første begynte å komme i 24-årsalderen. Den andre har vært i ferd med å komme de siste par årene, og jeg er nå 40.

De to siste har jeg ikke sett snurten til! :-)

PS: Begge de to jeg har/holder på å få er fortsatt i behold.

Da har jeg enda et år igjen før den første kommer, om jeg ligner på deg ;)

Men altså, det første glimtet kom i 15-16årsalder, tror jeg, og rundt kvarte overflaten er synlig nå. Så det går ikke akkurat fort i svingene! Men jeg tror den vokser litt i rykk og napp, for det hender at det er litt sårt i noen dager, og så er det borte igjen. Men den har ikke vokst så mye at man kan snakke om "rykk og napp" egentlig ;)

Skrevet

Mine fire visdomstenner begynte å komme fram for ca 15 år siden (jeg er 36 år gammel nå). De har ligget delvis under huden i alle disse årene. De siste par årene begynte de to nederste å trenge igjennom huden. Den ene måtte fjernes igår (jfr. mitt innlegg på meldinger) fordi det ble for trangt inni munnen min. Tanna lå også altfor langt mot kinnet, så tannkjøttet ble sårt.

Det kan altså ta laaaang tid før tennene kommer helt opp, om de i det hele tatt gjør det..

Har du tenner _under huden_?

*lol*

Skrevet

Har du tenner _under huden_?

*lol*

Under tannkjøttet da, for å være pirkete ;-)

Skrevet

Under tannkjøttet da, for å være pirkete ;-)

Det var ikke for å pirke, men lo godt da jeg leste det...

Unnskyld hvis du oppfattet det negativt, det var ikke meningen.

Skrevet

Jada, har fått alle mine og trukket dem alle. Hadde heldigvis ingen problemer med dem, men for liten plass i munnen...

Og da hadde jeg allrede trukket fire tenner før det! Altså har jeg fått åtte tenner jeg ikke har plass til...

Må jo være liten i kjeften jeg!

Skrevet

Det var ikke for å pirke, men lo godt da jeg leste det...

Unnskyld hvis du oppfattet det negativt, det var ikke meningen.

Jeg skjønte egentlig ikke at det ble feil å kalle det "hud" før jeg tenkte mer på saken. Det er tross alt "tann_kjøtt_" vi snakker om her ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...