Gå til innhold

Forslag til servering for 60 stk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart ha en stor vennefest med servering. Vi har leid lokale med kjøkken og det kommer ca. 50-60 stk. Sist hadde vi hjemmelaget koldtbord men det tok veldig lang tid å forberede. Jeg har foreslått risgrøt for det kan vegetarianere også spise. Andre har foreslått gryterett. Forslag til hva vi kan lage som er billig, godt og enkelt å lage?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• smurf78

14

• keinstein

12

• Osiris

7

• Dorthe

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei! :)

Jeg skal snart i et vennelag jeg også, ditt eller? hehe

De skal servere reker med tilbehør. Helt greit med så mye folk. Det går jo an å ha litt spekemat også evt.

Vennefester er knallgøy!

Skrevet

Jeg er jo trønder så det naturlige valget for meg ville ha vært sodd. Går an å lage en annen vegetarsuppe som alternativ

Skrevet

Hva med spekemat, eggerøre og potetsalat?

Eller så er gryterett bra syns jeg.

Risengrøt ville jeg ikke servert på vennefest, med mindre det skulle være en spesiell julegreie.

Skrevet

Jeg er jo trønder så det naturlige valget for meg ville ha vært sodd. Går an å lage en annen vegetarsuppe som alternativ

Hehe satt og tenkte på det, men tror folk hadde blitt veldig skuffa da. Syns sodd er helt ok selv, men vet om mange som ikke liker det.

Skrevet

Vi var på den type fest for noen uker siden, og fikk servert biffgryte med brød og salat til. Enkelt og godt!

Risgrøt er skuff med mindre det legges opp til julefest.

:o)

Skrevet

ikke risgrøt...hadde blitt skuffa da...

Husk at maten ikke er det viktigste her. Det er en stor fest med quiz etc. Så er det kostymefest. Vi kommer nok ikke å sitte så lenge til bords og det er absolutt ikke formelt. Folk kommer til å sitte litt rundt omkring og det blir trangt. I tillegg tar vi bare 100 kr per person som skal dekke mat, velkomstdrink, premier, snacks etc. Syns grøt er koselig jeg. Så kunne vi hatt mandel i grøten med marsipangris. Alle liker jo grøt og det er jo i slutten av måneden vi skal ha festen. Men skjønner på folk at grøt ikke er det helt store.

Skrevet

Hva med spekemat, eggerøre og potetsalat?

Eller så er gryterett bra syns jeg.

Risengrøt ville jeg ikke servert på vennefest, med mindre det skulle være en spesiell julegreie.

Tror kanskje spekemat blir litt for dyrt i forhold til budsjettet vårt. Selvom vi fikk til koldtbord sist med karbonader, roastbiff, laks osv. så er det flere ting de 100 kr skal dekke i år enn sist.

Skrevet

Husk at maten ikke er det viktigste her. Det er en stor fest med quiz etc. Så er det kostymefest. Vi kommer nok ikke å sitte så lenge til bords og det er absolutt ikke formelt. Folk kommer til å sitte litt rundt omkring og det blir trangt. I tillegg tar vi bare 100 kr per person som skal dekke mat, velkomstdrink, premier, snacks etc. Syns grøt er koselig jeg. Så kunne vi hatt mandel i grøten med marsipangris. Alle liker jo grøt og det er jo i slutten av måneden vi skal ha festen. Men skjønner på folk at grøt ikke er det helt store.

Hvis du gjør en greie av det med mandel i grøten etc, så kan grøt være flott!

Men jeg hadde blitt skuffa over risgrøt på vennefest i august, f.eks :o)

Skrevet

Hvis du gjør en greie av det med mandel i grøten etc, så kan grøt være flott!

Men jeg hadde blitt skuffa over risgrøt på vennefest i august, f.eks :o)

ok men dette er jo slutten av november da. Og er ikke maten som står i fokus.

Skrevet

Taco?

Blir nok for mye styr med taco. Taco er knallgodt, men å servere taco til 60 stk på et lite kjøkken blir prosjekt. Og alle skjellene som må varmes osv. Og ikke minst alt griset. Tror ikke folk blir så glade for å søle på nyinnkjøpte kostymer. Nei, foretrekker noe langt enklere.

Skrevet

Lag taco!

Du kan f.eks legge en hel pose med Nachoser (sånne svære poser fra First Price med ost) - i en lang form - gjerne fler og så steker du kjøttdeig med Tacopulver og har oppå - så strør du med ost - dette steker du - og så har du masse salat, salsa og sånn til.

Jeg lagde en svær gryte til et sånt lag med kjøttdeig/tacopulver -og spedde med flere bokser knuste tomater - og alt sånt vanlig tilbehør . . . nachos, rømme, mais - masse ulike grønnsaker. - de spiste hele kvelden!

OG de som ikke vil ha kjøtt kan la vær :)

Skrevet

Hehe satt og tenkte på det, men tror folk hadde blitt veldig skuffa da. Syns sodd er helt ok selv, men vet om mange som ikke liker det.

Da kan jeg anbefale denne suppa som jeg har lagt inn oppskrift på tidligere, den er knallgod og mettende. http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2451690

Prøv en porsjon av den og test den på forhånd.

Skrevet

Blir nok for mye styr med taco. Taco er knallgodt, men å servere taco til 60 stk på et lite kjøkken blir prosjekt. Og alle skjellene som må varmes osv. Og ikke minst alt griset. Tror ikke folk blir så glade for å søle på nyinnkjøpte kostymer. Nei, foretrekker noe langt enklere.

Joda det går fint - nachos-chips i stedet for varme sjell.og en kjempegryte på ovnen med kjøttet. se innlegget mitt over :;)

Skrevet

Du kan ikke servere risgrøt.

En gryterett er jo alltids godt. Ellers støtter jeg forslaget til amber med spekemat og eggerøre.

Skrevet

Se min oppskrift på Tacosuppe. Enkel å servere og kan lages ferdig i god tid i forveien

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...