Gå til innhold

Kun for damene: Damebeger er jo genialt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter sterke anbefalinger her på dol har jeg gått til innkjøp av et damebeger - det funker! Jeg var skeptisk, og regnet med at det ville bli noe søl, og eneste grunnen til at jeg turte å kjøpe var returretten.

Men det virker jo rensligere enn bind og tamponger. Jeg har kraftige menstruasjoner, som kan være vanskelige å kontrollere selv med tamponger i superplus-størrelse i tillegg til bind, og etter en litt for røff barnefødsel er ikke sjeden som den skal være, ikke noe problem. Jeg har brukt den om natten, ingen lekkasjer! Det eneste jeg ikke har prøvd ennå er å trene, men det tror jeg skal gå helt fint.

Takk for tipset!

(Nei, jeg har ikke noe å gjøre med de som selger produktet å gjøre.)

Skrevet

Jepp. Kjempelurt, har hatt det i snart to år. Savner ikke andre metoder i det hele tatt!

Skrevet

Jepp. Kjempelurt, har hatt det i snart to år. Savner ikke andre metoder i det hele tatt!

...har ikke damebeger da, men Diva cup i silikon...

Skrevet

Hm - ja.

Mulig jeg har for slappe muskler nedentil, for mitt sklir nesten ut! Og da kjenner jeg det jo, og får langt bortimot gnagsår en viss plass.

Skal prøve å klippe av _hele_ tuppen, og se om det blir bedre.

Hvordan trenes musklene der, forresten? Og hvor lang tid må man trene før man merker det?

Skrevet

Jeg har også kraftige menstruasjoner. Damebegeret blir fullt etter 4 timer, dermed er det uaktuelt å bruke om natten. I tillegg er det mye styr å tømme det, så jeg har ikke lyst til å gjøre det på offentlige toaletter, på jobb eller liknende. Derfor blir det heller sjelden at jeg bruker det.

Skrevet

Hm - ja.

Mulig jeg har for slappe muskler nedentil, for mitt sklir nesten ut! Og da kjenner jeg det jo, og får langt bortimot gnagsår en viss plass.

Skal prøve å klippe av _hele_ tuppen, og se om det blir bedre.

Hvordan trenes musklene der, forresten? Og hvor lang tid må man trene før man merker det?

Jeg klippet av hele tuppen. Da kjente jeg mye mindre til det.

Skrevet

Jeg klippet av hele tuppen. Da kjente jeg mye mindre til det.

Jeg har klippet min i dag, og merker ikke begeret i det hele tatt lenger!

Nå sklir det heller ikke ut lenger.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har også kraftige menstruasjoner. Damebegeret blir fullt etter 4 timer, dermed er det uaktuelt å bruke om natten. I tillegg er det mye styr å tømme det, så jeg har ikke lyst til å gjøre det på offentlige toaletter, på jobb eller liknende. Derfor blir det heller sjelden at jeg bruker det.

Men blør du like mye alle mens dagene? Jeg blør så mye de to første dagene at jeg da ikke orker å bruke damebegeret med mindre jeg er hjemme. Hos meg bli det fullt etter 1,5 - 2 timer.

Men resten av mensperioden ville jeg ikke vært det foruten. Da bare tømmer jeg morgen og kveld, og det oppleves som om jeg ikke har mens :-)

Skrevet

Men blør du like mye alle mens dagene? Jeg blør så mye de to første dagene at jeg da ikke orker å bruke damebegeret med mindre jeg er hjemme. Hos meg bli det fullt etter 1,5 - 2 timer.

Men resten av mensperioden ville jeg ikke vært det foruten. Da bare tømmer jeg morgen og kveld, og det oppleves som om jeg ikke har mens :-)

Jo da, jeg kunne sikkert brukt det resten av mensdagene. Men jeg synes allikevel det er mye styr å sette det inn, må ofte prøve flere ganger før jeg får det til å sitte slik at jeg ikke kjenner det. Kanskje jeg bare ikke har vært tålmodig nok.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jo da, jeg kunne sikkert brukt det resten av mensdagene. Men jeg synes allikevel det er mye styr å sette det inn, må ofte prøve flere ganger før jeg får det til å sitte slik at jeg ikke kjenner det. Kanskje jeg bare ikke har vært tålmodig nok.

Det er selvsagt opp til deg, men jeg syns du bør prøve begeret litt til før du gir opp. Jeg husker at jeg syns det ver overraskende vanskelig å sette det inn i starten, men det tok ikke lang tid før jeg syns det gikk veldig greit.

Passer du på å skylle det først, slik at det er vått når du skal sette det inn? Og klipp av tuppen, den er likeveld bare i veien.

Skrevet

Det er selvsagt opp til deg, men jeg syns du bør prøve begeret litt til før du gir opp. Jeg husker at jeg syns det ver overraskende vanskelig å sette det inn i starten, men det tok ikke lang tid før jeg syns det gikk veldig greit.

Passer du på å skylle det først, slik at det er vått når du skal sette det inn? Og klipp av tuppen, den er likeveld bare i veien.

Ja, jeg klippet av tuppen, og jeg skyller det før jeg setter det inn, allikevel synes jeg det er en del styr.

Men jeg skal prøve igjen, for det er jo smart og praktisk når man først har fått satt det på plass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...