Gå til innhold

Noen som kan noe om Historie???

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg vet ikke om det er riktig å sende inn et såndt spørsmål inn her, men jeg prøver da. Har spørt folk jeg kjenner, men ingen som har studert historie før meg!!! Er igang med en historie oppgave om arbeiderbevegelsen fra året 1918-1935. Noen som vet hva som skjedde i den bevegelsen da? Har en hel haug med informasjon, men jeg blir mer usikker for mer jeg leser. Hva jeg skal skrive i oppgaven. Hjelp, har bare en uke på meg!!! Bare svar hvis du kan noe.

Skrevet

Det er det ikke lett å svare kort på. har du ikke bøker???

Arbeiderbevegelsen ble bl.a.splittet i to i 1923, det som siden ble Norges Kommunistiske Parti (NKP) brøt ut fra det som i dag er Det Norske Arbeiderparti på grunn av uenighet om tilhørigheten til arbeidernes internasjonale forbund. Nei, faen, dette må du finne ut av sjøl. det hendte veldig mye i arbeiderbevegelsen i de årene.

Studerer du historie? Og vet ikke hvor du skal finne dette?

Søk på eller slå opp i bøker bl.a. på Kyrre Grepp. Og Moskvatesene. Og Mot Dag. Og Menstadslaget. Og så videre.

Gjest catiki21
Skrevet

Det er det ikke lett å svare kort på. har du ikke bøker???

Arbeiderbevegelsen ble bl.a.splittet i to i 1923, det som siden ble Norges Kommunistiske Parti (NKP) brøt ut fra det som i dag er Det Norske Arbeiderparti på grunn av uenighet om tilhørigheten til arbeidernes internasjonale forbund. Nei, faen, dette må du finne ut av sjøl. det hendte veldig mye i arbeiderbevegelsen i de årene.

Studerer du historie? Og vet ikke hvor du skal finne dette?

Søk på eller slå opp i bøker bl.a. på Kyrre Grepp. Og Moskvatesene. Og Mot Dag. Og Menstadslaget. Og så videre.

Takk for svaret. Jo jeg har bøker og diverse andre ting. Men trengte å høre det kort hva det var. Er veldig usikker hva jeg skal skrive i min oppgave, men da går det greit det jeg har tenkt til å skrive. en blir usikker om det faktisk er riktig det en leser, om en har forstått tingene riktig. Hvertfall så gjør jeg det.

Skrevet

Det eneste fornuftige på så kort tid er å bruke arbeiderbevegelsens arkiv. arbark.no Det er også gitt ut et historieverk om arbeiderbevegelsens historie i Norge. Den finner du på biblioteket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...