Gå til innhold

Sølvtøy - fint eller gammelt tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff. Det var den tida vi ikke visste alt om arbeidsmiljø. I dag brukes avtrekk og noen ganger maske. Egentlig veldig enkle forholdsregler.

De ante jo ikke noe om det. Han var forøvrig den nest siste som døde på avdelingen der han jobbet. Og det var et stort firma med mange mann.

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

11

• fuji1365380447

6

• keinstein

6

• Osiris

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

De ante jo ikke noe om det. Han var forøvrig den nest siste som døde på avdelingen der han jobbet. Og det var et stort firma med mange mann.

Sølvtøy blir jo støpt. Og så slipt og polert.

Jobbet han med produksjon eller oppussing av innlevert?

Skrevet

Sølvtøy blir jo støpt. Og så slipt og polert.

Jobbet han med produksjon eller oppussing av innlevert?

Han jobbet i produksjonen. Siste finpussen. Han jobba med det i over 50 år og så tok han ekstra jobb i butikken etterat han ble pensjonert for å holde vindusutstillingen blank.

Skrevet

Han jobbet i produksjonen. Siste finpussen. Han jobba med det i over 50 år og så tok han ekstra jobb i butikken etterat han ble pensjonert for å holde vindusutstillingen blank.

En gammel hederskar sikkert.

Skrevet

Du kan lage en tidskapsel og grave det ned, til ettertiden!

Hæ?

Skrevet

En gammel hederskar sikkert.

Jada, og som stemte arbeiderparti i alle år i takknemlighet til Einar Gerhardsen :o)

Jeg glemmer aldri du skrev det for det stemte så innmari på faren min.

Skrevet

Jada, og som stemte arbeiderparti i alle år i takknemlighet til Einar Gerhardsen :o)

Jeg glemmer aldri du skrev det for det stemte så innmari på faren min.

Gubben gjør også det.

Null peiling på politikk, men stemmer gjør han. Jeg har aldri stilt spørmål ved det. En gammel mann som skal få være i fred. Jeg jatter med.

Skrevet

Gubben gjør også det.

Null peiling på politikk, men stemmer gjør han. Jeg har aldri stilt spørmål ved det. En gammel mann som skal få være i fred. Jeg jatter med.

Faren min hadde peil da og var alltid aktiv i foreningen. Den er forøvring lagt ned for det er ingen medlemmer igjen.

Men det nyttet ikke å diskutere slike ting med ham, jeg også bare lot han snakke og det samme gjorde de store ungene.

Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av sølvtøy, jeg liker stilrene stålbestikk bedre - har ennå ikke sett noen sølvbestikk som jeg virkelig har likt. Foreldrene mine har masse (mest Tele, også noe flat og opphøyd rose), og jeg har gitt klar beskjed om at lillesøster kan få det så lenge jeg får alle bøkene. ;) (for ordens skyld så kan vi spøke med arveoppgjør i vår familie uten at det kommer vondt blod mellom noen)

Skrevet

Nei, ikke en dameting, heller en tradisjon, jeg bryr meg ikke om det.

Vi har sølvtøy som mannen min arvet fra sin mor, jeg har aldri brukt det, men datteren min finner det fram og pusser det, så hun skal få det når hun gifter seg.

Og om hun ikke gifter seg? ;)

Skrevet

Jeg har ikke så stor sans for sølvbestikk, skjønner ikke vitsen med det.

Gjest studentmamma
Skrevet

Jeg samler på sølvtøy, Opphøyet Rose. Jeg samler også litt til sønnene våre. Den ene samler på Drage, den andre samler på Odel. Jeg liker sølvtøy, er vant med sølvtøy til fine middager hjemmefra, og synes ikke at det er det samme å spise middag på julaften hos mine svigerforeldre som har hardangerbestikk.

Gjest mandolina
Skrevet

Og om hun ikke gifter seg? ;)

Da kan hun få det når hun blir litt eldre.

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg også hadde sølvtøy jeg kunne arve. :-)

Skrevet

Har ikke supersans for sølvtøy, men hadde jeg arvet det så hadde jeg tatt imot med takk.

Sjarm med sånn arvegreier man får litt og litt av synes jeg.

Skrevet

Jeg har sølvtøy. Ikke ting jeg har arvet, men ting jeg har fått nytt. Kjempeglad i det:-)

Snuppa har også fått en del, og ho blir kjempeglad for disse fine tingene. Lita jente som vet å sette pris på verdier!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...