Gjest Flystripa Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Fortell om det. For meg var det Bacalao hjemme hos svigers, den gang jeg var ny i familien *urk* Jeg ante ikke at det kunne smake så ille! Svigermor er forøvrig en god kokk, men denne retten er jævlig. Og ja, jeg fortalte henne om det, da jeg var blitt varm i trøya *hehe* 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Fyllte squashblomster med sitronsaus servert på Kreta hos noen venner av exen min. 0 Siter
cathlin Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg ble forgiftet en gang av en gammel salat med div ingredienser som førte til at jeg lå og kravlet rundt på gulvet. Ble akutt syk. 0 Siter
Gjest murmeldyr Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Kan ikke huske noe jeg har spist med vemmelse. ) 0 Siter
hidi Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg fikk servert tysk gulasj, og det var direkter vondt. Men så skulle min brasilianske dagmamma lage en god middag til meg. Gjett hva hun lagde? Rett; Baccalalo eller hva det heter. Jeg trodde jeg skulle dø... Har aldri smakt verre mat hverken før eller siden, og jeg er glad i mat...! 0 Siter
birdie Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Bacalao er godt. Jeg tror blodpudding må komme på den lista, vi hadde det én gang hjemme da jeg var liten. Husker søstra mi rett og slett fikk skjelvninger, sånne vemmelsegrøss, etter første biten. Vi var så små at det ikke var fordi vi var forutinntatte - det var bare grusomt, punktum. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Levergryte hos en eks-svigermor. Ellers laget hun bare god mat, men den gryten hennes var ekkel. Jeg spiste, men ikke med glede. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Bacalao er godt. Jeg tror blodpudding må komme på den lista, vi hadde det én gang hjemme da jeg var liten. Husker søstra mi rett og slett fikk skjelvninger, sånne vemmelsegrøss, etter første biten. Vi var så små at det ikke var fordi vi var forutinntatte - det var bare grusomt, punktum. Ja, enig med deg i at bacalao er godt 0 Siter
Moraki Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Rømmegrøt servert hjemme hos bestemora til ei venninne. Jeg liker ikke grøt i utgangspunktet, men spiste for å være høflig. Ikke bare var grøten vond, den var også halvlunka og sleip, og minnet mest av alt om sperm med smør. 0 Siter
MsSophie Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg fikk servert tysk gulasj, og det var direkter vondt. Men så skulle min brasilianske dagmamma lage en god middag til meg. Gjett hva hun lagde? Rett; Baccalalo eller hva det heter. Jeg trodde jeg skulle dø... Har aldri smakt verre mat hverken før eller siden, og jeg er glad i mat...! Baccalao er jo himmelsk! 0 Siter
Gjest midia Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Blodpølse*urk* + ertersuppe med fenalårbiter I barndommens dager var det mye av dette. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg fikk servert tysk gulasj, og det var direkter vondt. Men så skulle min brasilianske dagmamma lage en god middag til meg. Gjett hva hun lagde? Rett; Baccalalo eller hva det heter. Jeg trodde jeg skulle dø... Har aldri smakt verre mat hverken før eller siden, og jeg er glad i mat...! Hva slags baccalao er det du er blitt servert mon tro.. Selv ungene her blir elleville når bestemor inviterer oss på det! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Sist jeg spiste kebab så jeg plutselig et langt pakistanerhår i maten. Jeg har generell hårfobi, og fikk noia, spratt opp, sølte kebaben utover dama på nabobordet mens jeg skrek og bannet på et språk jeg ikke kan, satte kursen mot døra, glemte å åpne faenskapet og flerret hue inn i dørkarmen, følte meg spinnvill og ute av egen kropp, en følelse som ble forsterket da jeg gikk i bakken og landa på nesa. Våkna senere opp på sykehuset med 15 sting i panna og brukket snyteskaft. Jeg har ikke spist kebab siden. 0 Siter
flisa Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Det var faktisk nå i sommer - i Vernon i Frankrike - gubben og jeg hadde gledet oss til å spise grille biff på fransk vis - men det smakte DRIIIIT! - grillet med noe urtegreier på UGH -og helt uten saus av noe slag. 0 Siter
hidi Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Baccalao er jo himmelsk! Ja, de sier så! *sukk* 0 Siter
hidi Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Hva slags baccalao er det du er blitt servert mon tro.. Selv ungene her blir elleville når bestemor inviterer oss på det! Det var en brasiliansk variant, men med tørrfisk som hovedrolle... Mine unger grøsset over første bit. Jeg over tredje bit! Det var bare så vondt! Liker ikke lutefisk heller, I tilfelle det er relevant informasjon? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg skulle overraske med fylt paprika, det både luktet og så skikkelig godt ut. Men da vi tok første bit i munnen var det skikkelig ille..! Det smakte ingenting og konsistensen var skikkelig kvalm. *urk* Lapskaus med makaroni er forresten skikkelig dårlig mat, også sånne supper med bygg-gryn oppi. 0 Siter
dolores83 Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Jeg var i Frankrike og fikk servert gratinert løksuppe. Det smakte rett og slett oppkast. Helt forferdelig:( 0 Siter
Gjest togli Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Baccalao er livretten min, bare så det er sagt!! ;-) Mitt verste måltid var min første middag i Kairo i Egypt. Du kan si det slik at den første dagen av ferien var ganske preget av kultursjokk.. Vi landa på flyplassen i kairo og ble møtt av et svært skilt der det stod at den som tok inn narko til landet ville få strupen avskåret. Like etter skulle jeg på do. Hjelpes!! Et hull i gulvet!! Vel installert på hotellet gikk vi til en elvebåt på Nilen for å innta vårt første varme måltid i landet. Valget falt på "hamburger" (trygt og godt;-)). Vi fikk kjøttboller med ris og brun saus. Risen var en blanding av hvit og brun ris. Maten var god den - helt til jeg så en ekstra stor bit brun ris. Titta litt ekstra nøye og oppdaga til min forskrekkelse at risbiten hadde ca seks bein..... *urk* Men altså.. Turen til Kairo var allikevel fantastisk!! 0 Siter
birdie Skrevet 11. november 2006 Skrevet 11. november 2006 Det var en brasiliansk variant, men med tørrfisk som hovedrolle... Mine unger grøsset over første bit. Jeg over tredje bit! Det var bare så vondt! Liker ikke lutefisk heller, I tilfelle det er relevant informasjon? Bacalao _er_ brasiliansk (portugisisk, egentlig), og all bacalao har tørrfisk (klippfisk) som en av ingrediensene. Det er tradisjon for bacalao også på nordmøre (Kr.sund), der det ble introdusert av spanske eller portugisiske fiskeoppkjøpere (Wikipedia påstår spanske/baskiske). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.