Gå til innhold

Ditt verste måltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at det er MYE mat keg ikke liker...

Trodde det bare var makaroni og sopp, men her bøtter det på seg!

Egentlig er det mye jeg ikke liker!

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

7

• DarkPink

3

• ylvali1365381015

3

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bacalao _er_ brasiliansk (portugisisk, egentlig), og all bacalao har tørrfisk (klippfisk) som en av ingrediensene. ;) Det er tradisjon for bacalao også på nordmøre (Kr.sund), der det ble introdusert av spanske eller portugisiske fiskeoppkjøpere (Wikipedia påstår spanske/baskiske).

Jeg vet! Men det smaker ikke bedre for det!

Har mange brasilianske venner, men få av dem liker denne retten.

Men så har de noen andre retter som jeg ville dødd av...

Skrevet

Mølje...i heimkunnskapen i niendeklassen. De som ikke spiste ble trukket en karakter. Vet ikke hva som var verst, lukta eller smaken..

Skrevet

Rømmegrøt servert hjemme hos bestemora til ei venninne. Jeg liker ikke grøt i utgangspunktet, men spiste for å være høflig. Ikke bare var grøten vond, den var også halvlunka og sleip, og minnet mest av alt om sperm med smør.

Sperm med smør? *LOL*

Skrevet

Var på Island og de ville ha meg til å smake hai!

Hørtes ikke så galt ut, helt itl jeg hørte det var råtnende hai...

Hvem kan glemme lukta? Jeg smakte ikke, og jeg kan fremdeles kjenne lukta...!

Skrevet

Jeg var i England en gang, og bodde på en sånn Bed & Breakfast hos en gammel dame som serverte blodpudding til frokost. Urk! Jeg presset ned en del av det, og sa at det smakte godt, men jeg klarte rett og slett ikke spise opp alt.

Gjest annlovinda
Skrevet

Var på Island og de ville ha meg til å smake hai!

Hørtes ikke så galt ut, helt itl jeg hørte det var råtnende hai...

Hvem kan glemme lukta? Jeg smakte ikke, og jeg kan fremdeles kjenne lukta...!

Jeg har også vært på island og fått servert råtten hai.

Jeg smakte.

Og det smakte like vondt som det luktet.

Skrevet

Klæppsup uten tvil. Kokt melk med melboller. urk!

Ellers så er blodpudding noe jeg brekker meg av, og dermed et av de verste måltidene jeg kan få servert. Likedan lutefisk. Men baccalao er kjempegodt.

Skrevet

Jeg har også vært på island og fått servert råtten hai.

Jeg smakte.

Og det smakte like vondt som det luktet.

I know! Tenk at de spiser det...? Og nyter det...? Men de drikker jo ganske heavy, så kanskje det overdøver det verste!?

For meg var det bare avskyelig!

Skrevet

Fiskeboller lagd av sei. Fikk det servert hos svigers helt i førsten av vårt forhold. Sprang rett ut på do og spytta det ut. Da jeg kom tilbake spurte jeg om det var laget av sei. Joda, det var det. Hun trodde ikke jeg hadde snakket helt sant når jeg hadde sagt at jeg ikke klarte sei.

Litt flaut der og da, men etter det fikk jeg aldri servert noe med sei der

Skrevet

Før så taklet jeg ikke kjøttkaker.

Jeg var 13 og var på besøk hos noen slektninger. Vi gikk ut for å spise og jeg fikk velge akkurat det jeg ville ha. Hurra.

Jeg og søskenbarnet mitt gikk og satte oss og slektningene våre bestilte og betalte.

Så kommer de og setter seg. Da slippes bomben. Det jeg ville ha hadde de ikke, så de hadde bestilt, ja nettopp, kjøttkaker!!

Jeg presset det i meg, for jeg er høffelig. Kjøttkakene var råe inni og smakte helt jævlig.

Jeg kommer aldri til å glemme dette! :S

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg elsker mat og liker det meste. Rent bortsett fra den ukentlige lever-middagen i barnehagen for over tjue år siden er det påvungede aspargessuppe-måltidet jeg hadde med min vennindes familie på ferie rent ut sagt JÆVLIG. Vi var på bilferie og hadde stoppetpå et sted i nederland. Der hadde de en meget variert meny,mange innslag fra ulike verdenshjørner. Og mens jeg er på do beslutter sikkert foreldrene at vi har spist nok junkfood, og bestiller aspargessuppe-the real norvegian soup... IKKE GOD!! Smakte utvannet youghurt med smør. Jeg tok noen skjeer og kjøpte derpå en baguett til niste på turen videre...

ÆÆÆSJ!

Skrevet

Jeg er veldig glad i mat og prøver gjerne noe nytt :)

Bodde i Spania noen år og før vi kunne spansk så bestilte vi ting som så tøft ut på matkartet, fikk spise mye spennende da.

Så jeg kan ikke huske noen spesielle vonde måltider.

Men en ting husker jeg, da stefaren min nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist opp maten min. Jeg var veldig liten og vi hadde smørgrøt.

Orket ikke alt og ble altså sittende ved bordet i timesvis å se og småspise på iskald smørgrøt som utvannet seg :(

Heldigvis lot moren min meg slippe etter noen timer.

Vet ikke om det har noen sammenheng men helt til bare for noen få år siden så fikk jeg "plutselig stopp" når jeg spiste. Da klarte jeg ikke en eneste bit til og måtte sette fra meg asjetten. Hadde jeg gaflet i meg en bit til så hadde jeg spydd som en gris tror jeg.

Jeg har aldri tvunget ungene mine til å spise opp maten sin for å si det sånn :)

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg er veldig glad i mat og prøver gjerne noe nytt :)

Bodde i Spania noen år og før vi kunne spansk så bestilte vi ting som så tøft ut på matkartet, fikk spise mye spennende da.

Så jeg kan ikke huske noen spesielle vonde måltider.

Men en ting husker jeg, da stefaren min nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist opp maten min. Jeg var veldig liten og vi hadde smørgrøt.

Orket ikke alt og ble altså sittende ved bordet i timesvis å se og småspise på iskald smørgrøt som utvannet seg :(

Heldigvis lot moren min meg slippe etter noen timer.

Vet ikke om det har noen sammenheng men helt til bare for noen få år siden så fikk jeg "plutselig stopp" når jeg spiste. Da klarte jeg ikke en eneste bit til og måtte sette fra meg asjetten. Hadde jeg gaflet i meg en bit til så hadde jeg spydd som en gris tror jeg.

Jeg har aldri tvunget ungene mine til å spise opp maten sin for å si det sånn :)

Huff, stakkars deg! :-(

Husker jeg hadde en tremenning som konsekvent ble utsatt for samme "kur"... Spiste hun ikke opp middagen, ble den til overmål servert kald dagen derpå. Til frokost!!!! :-((((

Det ble jo litt rart da min "liberale" familie kom på besøk- vi fikk jo gå ifra etter å ha smakt på maten... Og likte vi den ikke, kunne vi i det minste velge å bli skikkelig sultne før neste måltid.

Synes synd på barna jeg...

Skrevet

Bacalao _er_ brasiliansk (portugisisk, egentlig), og all bacalao har tørrfisk (klippfisk) som en av ingrediensene. ;) Det er tradisjon for bacalao også på nordmøre (Kr.sund), der det ble introdusert av spanske eller portugisiske fiskeoppkjøpere (Wikipedia påstår spanske/baskiske).

Første gang jeg var i Spania og bestilte Bacalao ble jeg litt skuffet når servitøren satte en tallerken med rå torsk foran meg. Pent skivet opp og dandert på tallerken. :(

Gjest murmeldyr
Skrevet

Første gang jeg var i Spania og bestilte Bacalao ble jeg litt skuffet når servitøren satte en tallerken med rå torsk foran meg. Pent skivet opp og dandert på tallerken. :(

Rå torsk? Du fikk vel ny mat?

Gjest Flystripa
Skrevet

Sist jeg spiste kebab så jeg plutselig et langt pakistanerhår i maten.

Jeg har generell hårfobi, og fikk noia, spratt opp, sølte kebaben utover dama på nabobordet mens jeg skrek og bannet på et språk jeg ikke kan, satte kursen mot døra, glemte å åpne faenskapet og flerret hue inn i dørkarmen, følte meg spinnvill og ute av egen kropp, en følelse som ble forsterket da jeg gikk i bakken og landa på nesa. Våkna senere opp på sykehuset med 15 sting i panna og brukket snyteskaft.

Jeg har ikke spist kebab siden.

Er det sant?!

Skrevet

Jeg kan ikke huske at det er noe jeg har spist med vemmelse. Det er selvfølgelig en del ting jeg ikke liker, men har ingen direkte vonde eller ubehagelige opplevelser med mat.

Skjønt spekeskinke har ikke vært det samme etter at jeg spydde etter å ha spist det en gang...

Skrevet

Det må ha vært femretters på Bølgen og Moi. Eller vent...det var kanskje et av de _beste_, det...

"......................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...