Gå til innhold

Ditt verste måltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var med eksen min til bestemoren hans, serverte hun oss hjemmelagede rundtstykker. På den tiden var jeg veldig tynn, og du kan tro jeg fikk gjennomgå for det.

Hele huset stinket gammelt og hun vaska seg ikke på hendene og flassa og det som verre er. (Jeg er utrolig hysterisk på hygiene ang. mat)

Men siden jeg var så sykelig tynn i hennes øyne kunne jeg jo for all del ikke takke nei til mat. Så jeg tok et sånt rundstykke med litt sylte på, og det er det tørreste, hardeste og kvalmeste jeg har spist i hele mitt liv.

Jeg tygde, og tygde, og tygde. Hver bit vokste i munnen min, og jeg brakk meg sånn at jeg var livredd de skulle se det. Hele kroppen min kastet seg liksom fremover. Tror jeg brukte en halvtime på den eneste bollen, og det er definitivt mitt verste måltid.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi

7

• DarkPink

3

• ylvali1365381015

3

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er veldig glad i mat og prøver gjerne noe nytt :)

Bodde i Spania noen år og før vi kunne spansk så bestilte vi ting som så tøft ut på matkartet, fikk spise mye spennende da.

Så jeg kan ikke huske noen spesielle vonde måltider.

Men en ting husker jeg, da stefaren min nektet meg å gå fra bordet før jeg hadde spist opp maten min. Jeg var veldig liten og vi hadde smørgrøt.

Orket ikke alt og ble altså sittende ved bordet i timesvis å se og småspise på iskald smørgrøt som utvannet seg :(

Heldigvis lot moren min meg slippe etter noen timer.

Vet ikke om det har noen sammenheng men helt til bare for noen få år siden så fikk jeg "plutselig stopp" når jeg spiste. Da klarte jeg ikke en eneste bit til og måtte sette fra meg asjetten. Hadde jeg gaflet i meg en bit til så hadde jeg spydd som en gris tror jeg.

Jeg har aldri tvunget ungene mine til å spise opp maten sin for å si det sånn :)

Jeg får også sånn plutselig stopp noen ganger!

Jeg kan spise og kose meg med maten, og selv om jeg egentlig fortsatt er sulten, så får jeg plutselig sånn: tar jeg en bit til nå så brekker jeg meg.

Så rart, aldri hørt om noen andre som også har det sånn =)

Skrevet

Jeg får også sånn plutselig stopp noen ganger!

Jeg kan spise og kose meg med maten, og selv om jeg egentlig fortsatt er sulten, så får jeg plutselig sånn: tar jeg en bit til nå så brekker jeg meg.

Så rart, aldri hørt om noen andre som også har det sånn =)

Det har vært en stor plage enkelte ganger.

Var mye ute på foretningsmiddager før og da var det ikke mye pent å legge igjen så godt som hele maten.

Eller den gang da jeg fikk servert t.bone steak, men altså T.BONE, fylte tre tallerkner, og spiste som en mus på den ene enden. *sukk*

Nå derimot kan jeg endelig spise forbi metthetsstadiet, deilig å kose seg skikkelig når det er noe godt.

Men innimellom har jeg fremdeles denne "stop-tingen", men heldigvis svært sjeldnere enn før som sakt.

Hvis ikke noen har noen "logisk" forklaring på dette så tror jeg min stop-vrienhet kan ha med barndomsminnet mitt å gjøre.

Finner ikke psykologer alltid ut at det er noe sånt da ;)

Skrevet

Det må ha vært en gang hos en klassevenninne,vi var vel ca 10 år. Mora hadde lagd omelett til kveldsmat og hadde tilsatt resten av middagen som var fiskegrateng.. MED bein... URK!

Skrevet

Det har vært en stor plage enkelte ganger.

Var mye ute på foretningsmiddager før og da var det ikke mye pent å legge igjen så godt som hele maten.

Eller den gang da jeg fikk servert t.bone steak, men altså T.BONE, fylte tre tallerkner, og spiste som en mus på den ene enden. *sukk*

Nå derimot kan jeg endelig spise forbi metthetsstadiet, deilig å kose seg skikkelig når det er noe godt.

Men innimellom har jeg fremdeles denne "stop-tingen", men heldigvis svært sjeldnere enn før som sakt.

Hvis ikke noen har noen "logisk" forklaring på dette så tror jeg min stop-vrienhet kan ha med barndomsminnet mitt å gjøre.

Finner ikke psykologer alltid ut at det er noe sånt da ;)

Hehe, jo.. jeg ble selv tvinget til å spise opp og prøve ting jeg ikke likte, osv, så det kan faktisk godt være noe i det =)

Skrevet

Rå torsk? Du fikk vel ny mat?

Torsk = bacalao på spansk. Det var en slags sushi. Ba ikke om ny mat, byttet med broren min.

Gjest murmeldyr
Skrevet

Torsk = bacalao på spansk. Det var en slags sushi. Ba ikke om ny mat, byttet med broren min.

Ok. Visste ikke at navnet bacalao ble brukt om annet enn den kjente varmretten.

Skrevet

Jeg kan ikke huske at det er noe jeg har spist med vemmelse. Det er selvfølgelig en del ting jeg ikke liker, men har ingen direkte vonde eller ubehagelige opplevelser med mat.

Skjønt spekeskinke har ikke vært det samme etter at jeg spydde etter å ha spist det en gang...

Kjenner følelsen!

Jeg spiste ikke spaghetti på flere år etter at jeg spydde rett etter et slikt måltid. Spaghettien kom t.o.m. ut av nesa.... *urk*

Heldigvis er minst 25 år siden nå, så jeg har glemt følelsen forlengst! :-)

Skrevet

Det var i starten av forholdet vårt og vi besøkte svigermor.

Maten vokste i munnen på meg, men jeg skjulte det så godt jeg kunne.

Hun ville ikke si hva vi spiste heller, før vi var ferdige.

Hestekjøtt var det.

Nå er ikke jeg spesielt glad i kjøtt, hvor man tygge, tygge og tygge.

Biff f.eks er ikke godt.

Skrevet

Mine to verste måltid var begge hos svigers.

1 - forrett med lodderogn. Å fy faen i helvete.

2 - torsk med innvollsorm. Å fy faen i helvete.

Svigerfar er en flott kokk, men etter å ha smakt på lodderogn var det knapt så jeg klarte å holde på det lille jeg svelget. Mått unnskylde meg og gå fra bordet.

De ormene oppdaget jeg etter å ha spist en liten stund - små, sammenkrøllede, svarte ormer i torskekjøttet... Måtte unnskylde meg og gå fra bordet.

Begge deler hendte i løpet av det første året vi kjente hverandre. Nå får jeg alltid en egen forrett uten loddderogn, og torsk tror jeg faktisk ikke de har servert siden.. :-)

Skrevet

Rømmegrøt servert hjemme hos bestemora til ei venninne. Jeg liker ikke grøt i utgangspunktet, men spiste for å være høflig. Ikke bare var grøten vond, den var også halvlunka og sleip, og minnet mest av alt om sperm med smør.

*Ler så jeg ramler av stolen* :-D

Gjest Flystripa
Skrevet

Mine to verste måltid var begge hos svigers.

1 - forrett med lodderogn. Å fy faen i helvete.

2 - torsk med innvollsorm. Å fy faen i helvete.

Svigerfar er en flott kokk, men etter å ha smakt på lodderogn var det knapt så jeg klarte å holde på det lille jeg svelget. Mått unnskylde meg og gå fra bordet.

De ormene oppdaget jeg etter å ha spist en liten stund - små, sammenkrøllede, svarte ormer i torskekjøttet... Måtte unnskylde meg og gå fra bordet.

Begge deler hendte i løpet av det første året vi kjente hverandre. Nå får jeg alltid en egen forrett uten loddderogn, og torsk tror jeg faktisk ikke de har servert siden.. :-)

*urk*

Skrevet

*urk*

De viste hvertfall forståelse, det kunne gått mye verre ;-)

ylvali1365381015
Skrevet

Mølje...i heimkunnskapen i niendeklassen. De som ikke spiste ble trukket en karakter. Vet ikke hva som var verst, lukta eller smaken..

Hva er mølje? Og hvilken lærer trekker elevene i karakter for personlig smak??

Skrevet

Kjenner følelsen!

Jeg spiste ikke spaghetti på flere år etter at jeg spydde rett etter et slikt måltid. Spaghettien kom t.o.m. ut av nesa.... *urk*

Heldigvis er minst 25 år siden nå, så jeg har glemt følelsen forlengst! :-)

Ææhhhh! Så jævlig ekkelt! :(((

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...