Gå til innhold

Favorittgrønnsak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Løk,gulrøtter og agurk.

Klarer meg ikke uten noen av dem.

Gjest murmeldyr
Skrevet

Agurk er da ikke noen frukt :)

Jo, fordi den har frø (?)

Gjest murmeldyr
Skrevet

Mest anvendt er uten tvil løk. Så er jeg veldig glad i agurk, men den er vel strengt tatt en frukt. :-D

Du har rett, den er en grønnsaksfrukt.

:o)

Gjest murmeldyr
Skrevet

Da har begge rett da :)

Når jeg så nærmere etter, har du kanskje mest rett, i og med at grønnsaksfrukter står oppført under _grønnsaker_.

Skrevet

Når jeg så nærmere etter, har du kanskje mest rett, i og med at grønnsaksfrukter står oppført under _grønnsaker_.

Jeg er ikke så nøye på det, vi kan godt dele ;)

Skrevet

Løk. Men jeg er nok avhengig av mange andre grønnsaker også. Spiser myyyyye av de fargerike sakene:-)

Gjest murmeldyr
Skrevet

Løk. Men jeg er nok avhengig av mange andre grønnsaker også. Spiser myyyyye av de fargerike sakene:-)

Bra! Du er supersunn!

Jeg ble inspirert til å bruke mer grønt, av denne tråden.

Skrevet

Bra! Du er supersunn!

Jeg ble inspirert til å bruke mer grønt, av denne tråden.

Tja, vet ikke helt det med supersunn. Men jeg endret nok litt på kostholdet da jeg skulle ned noen få kilo for noen år siden.

Nå er jeg av den oppfratningen at grønnsaker faktisk smaker mye bedre enn poteter, pasta og ris, så det er ikke noe vanskelig å spise mer grønt.

Ofte har vi flere grønnsaker å velge mellom til middag.

I dag hadde vi gjester, og da var det vanlig grønn salat med avokado. Stekte gulrøtter, løk, sopp og squash med Teriakisaus og cayennepepper/salt + kokte grønnsaker (rosenkål, blomkål, brokkoli, kålrot og gulrot.)

Deilig da det er mange å lage til så jeg får litt av hvert.

De dagene vi bare er 3-4 personer stopper det oftest med 2 grønnsaksretter.

Gjest murmeldyr
Skrevet

Tja, vet ikke helt det med supersunn. Men jeg endret nok litt på kostholdet da jeg skulle ned noen få kilo for noen år siden.

Nå er jeg av den oppfratningen at grønnsaker faktisk smaker mye bedre enn poteter, pasta og ris, så det er ikke noe vanskelig å spise mer grønt.

Ofte har vi flere grønnsaker å velge mellom til middag.

I dag hadde vi gjester, og da var det vanlig grønn salat med avokado. Stekte gulrøtter, løk, sopp og squash med Teriakisaus og cayennepepper/salt + kokte grønnsaker (rosenkål, blomkål, brokkoli, kålrot og gulrot.)

Deilig da det er mange å lage til så jeg får litt av hvert.

De dagene vi bare er 3-4 personer stopper det oftest med 2 grønnsaksretter.

Det hørtes godt ut. Steker du gulrøttene i skiver, ukokt, sammen med løk og sopp?

Skrevet

Tomater, tror jeg. Og løk og hvitløk. Gulrøtter går det mye av, selv om det nok ikke er noen klar favoritt.

Er ikke veldig flink med grønnsaker på vinteren, men forsøker jo å ha noe til middag hver dag.

Elsker friske grønnsaker på sommeren.

Skrevet

Åh, det er mye.

Men de vanligste og dermed viktigste for meg, er nok løk, purre, gulrot og paprika.

Og sukkererter. Veldig glad i sukkererter.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Agurk er da ikke noen frukt :)

Phø, du tror vel ikke at banan er bær heller, du? ;-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du har rett, den er en grønnsaksfrukt.

Pr biologisk definisjon er det mer frukt enn grønnsak sida den har frø inni.

Skrevet

Pr biologisk definisjon er det mer frukt enn grønnsak sida den har frø inni.

Jeg visste at tomat strengt tatt er en frukt, men da er altså paprika også en frukt. Det har jeg ikke vært klar over før.

Skrevet

Det hørtes godt ut. Steker du gulrøttene i skiver, ukokt, sammen med løk og sopp?

Ja, gulrøttene er ikke kokt. Jeg skjærte alt i små terninger i går, så da var gulrøttene i terninger også.

Om du koker dem først blir det ikke godt. Det skal knase litt:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...