Gå til innhold

Forstoppelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det over 2 uker siden jeg har vært på toalettet, og dette har jeg begynnt å kjenne godt nå. Så derfor spiste jeg for 3 dager siden en hel eske med (stor) med svisker. Ingen ting skjedde så jeg tok 2 toilax (avførings) tabletter. Etter et døgn så skjedde fortsatt ikke noe, så jeg har tatt 2 toilax tabletter til. Det har fortsatt ikke skjedd noe!

Hva gjør jeg da? Jeg drikker nok vann såfall...

Skrevet

Tørkede aprikoser pleier å gjøre underverker. Spiser jeg en pose med dem kan jeg bare sette meg på toalettet resten av dagen/kvelden.

Men kanskje må det sterkere ting til for deg.

Laxaboraldråper som du får kjøpt på apoteket virker ofte eksplosivt. 10 dråper kan få det ut. Men vær forberedt på at det kan gjøre vondt, spesielt hvis det er harde klumper med avføring som sitter fast.

Hva med Lakserolje? Eller 30 mg Laktulose?

Gjest Mechilah
Skrevet

Frukt og fiber-

Tyggeterninger du får kjørt på helsekosten.

Skrevet

Prøv med toilax klyx.

Jeg har et liggende, men jeg er redd for at det gjør vondt. Tok et slikt før en gang, og da fikk tarmen bare kramper uten at noe kom ut. DET gjorde vondt... :/

Skrevet

Tørkede aprikoser pleier å gjøre underverker. Spiser jeg en pose med dem kan jeg bare sette meg på toalettet resten av dagen/kvelden.

Men kanskje må det sterkere ting til for deg.

Laxaboraldråper som du får kjøpt på apoteket virker ofte eksplosivt. 10 dråper kan få det ut. Men vær forberedt på at det kan gjøre vondt, spesielt hvis det er harde klumper med avføring som sitter fast.

Hva med Lakserolje? Eller 30 mg Laktulose?

Aprikoser og dråper er nortert :)

Lakserolje (levolac) fungerer ikke på meg. Såfall så må det brukes som langtidsbehandling.

Skrevet

Jeg har et liggende, men jeg er redd for at det gjør vondt. Tok et slikt før en gang, og da fikk tarmen bare kramper uten at noe kom ut. DET gjorde vondt... :/

Luft tror jeg ikke du kan unngå når du er forstoppet og spiser avføringspiller heller. Jeg hadde antagelig tatt to toilaxpiller til og så prøvd med klyx etter noen timer.

I felleskatalogen står det: Ved hårdnakket obstipasjon kan tabletter om kvelden kombinert med en klystertube om morgenen forsøkes.

Skrevet

Aprikoser og dråper er nortert :)

Lakserolje (levolac) fungerer ikke på meg. Såfall så må det brukes som langtidsbehandling.

Laxoboraldråper er bra. Tar jeg 13 dråper, virker det på meg etter ca 6 timer. Men det gjør som sagt vondt pga luft.

Skrevet

Det kan hende noe av avføringen har forsteinet seg helt nederst i tarmen. Innen helsevesenet må man noen ganger "plukke" ved å bruke fingrene for å fjerne dette.

Høres ekkelt et, men det kan hende det er en løsning for deg.

Skrevet

Luft tror jeg ikke du kan unngå når du er forstoppet og spiser avføringspiller heller. Jeg hadde antagelig tatt to toilaxpiller til og så prøvd med klyx etter noen timer.

I felleskatalogen står det: Ved hårdnakket obstipasjon kan tabletter om kvelden kombinert med en klystertube om morgenen forsøkes.

Da har jeg prøvd klyxet og det var uten effekt. Tror blokkeringen må sitte en del lengre oppe i tarmen. Jeg kjenner hvor det er for det er vondt og ømt der. Har ikke flere toilaxtabletter fordi jeg hadde bare en kombinasjonspakke med 4 tbl og 1 klyx.

Jeg får kjøpe de dråpene i morgen og håpe det hjelper...

Skrevet

Da har jeg prøvd klyxet og det var uten effekt. Tror blokkeringen må sitte en del lengre oppe i tarmen. Jeg kjenner hvor det er for det er vondt og ømt der. Har ikke flere toilaxtabletter fordi jeg hadde bare en kombinasjonspakke med 4 tbl og 1 klyx.

Jeg får kjøpe de dråpene i morgen og håpe det hjelper...

Det kan ta timer før klyxet virker også.

Jeg har endel småråd også da. Et lite såpestykke inn i endetarmen. Morakis råd er et godt råd. Drikk fenikkelte mot luft, det er også drivende. Bruk dusjstrålen. Spis masse bønner.

Skrevet

Det kan ta timer før klyxet virker også.

Jeg har endel småråd også da. Et lite såpestykke inn i endetarmen. Morakis råd er et godt råd. Drikk fenikkelte mot luft, det er også drivende. Bruk dusjstrålen. Spis masse bønner.

et lite såpestykke inn i endetarmen? Au :) Hørtes litt småekkelt ut..

Skrevet

Det er enda eklere å ha forstoppelse, jeg har engang gått i fire uker og da tok det mange dager med laxoboraldråper for å få det i gang igjen.

Skrevet

på apoteket får man kjøpt stort klux med sonde. Da fester du sonden til kluxen, dytter sonden helt inn og setter inn kluxet. Det er litt klønete å få det helt inn. Så lar du den virke så lenge du klarer, prøve 15 minutter.

Da skal den ta det som ligger høyt opp også.

Skrevet

Det er enda eklere å ha forstoppelse, jeg har engang gått i fire uker og da tok det mange dager med laxoboraldråper for å få det i gang igjen.

Ble du ikke fryktelig syk av å gå i fire uker? Høres forferdelig ut. det med såpestykket fungerer på mange har jeg hørt.

Skrevet

Det er ikke et helt såpestykke, men en liten del av det. Du former den lille såpebiten slik at du klarer å stikke den oppi rompa og den på en måte forsvinner.

Det er mulig å få en bitteliten infeksjon av å gå med et lite såpestykke i rompa, men heller det enn ikke å få gått på do.

Skrevet

Ble du ikke fryktelig syk av å gå i fire uker? Høres forferdelig ut. det med såpestykket fungerer på mange har jeg hørt.

Nei, jeg ble bare sprengt i magen og mistet all matlyst. Fastlegen sa jeg skulle bare ta det med ro for det kom nok ut tilslutt, men han er en tulling da.

Skrevet

Det er ikke et helt såpestykke, men en liten del av det. Du former den lille såpebiten slik at du klarer å stikke den oppi rompa og den på en måte forsvinner.

Det er mulig å få en bitteliten infeksjon av å gå med et lite såpestykke i rompa, men heller det enn ikke å få gått på do.

Jeg skjønte at det ikke var hele såpestykket, men må likevel være ubehagelig å gå med såpe i rumpa :)

Men skikkelig forstoppelse er jo ikke særlig deilig det heller så...

Skrevet

på apoteket får man kjøpt stort klux med sonde. Da fester du sonden til kluxen, dytter sonden helt inn og setter inn kluxet. Det er litt klønete å få det helt inn. Så lar du den virke så lenge du klarer, prøve 15 minutter.

Da skal den ta det som ligger høyt opp også.

Tenker du på oljeklyster? Det skal man helst ikke ta alene. Ikke spør meg hvorfor for det vet jeg ikke.

Skrevet

Frukt og fiber-

Tyggeterninger du får kjørt på helsekosten.

Jess, de hjelper godt iallefall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...