Gå til innhold

mikro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan mikroøkonomi her? Og som vet hva jeg mener med vertikal integrasjon der man har en "upstream" bedrift og en "downstream" bedrift? Jeg tviler egentlig på det men det skader ikke å spørre:)

Skrevet

Upstream - selskap som jobber nærmere kilden / råvaren.

Downstream - selskap som jobber nærmere sluttkundene.

Et par fine eksempler her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vertical_expansion

Takk for link, men jeg vet godt hva up- og downstream er. Problemet er at jeg har en relativt vanskelig oppgave om akkurat dette og lurte derfor på om noen her inne kan noe om dette. Ikke noe vits i å legge ut oppg her hvis ingen har peil på mikroøkonomi :)

Gjest Trym Trude
Skrevet

Takk for link, men jeg vet godt hva up- og downstream er. Problemet er at jeg har en relativt vanskelig oppgave om akkurat dette og lurte derfor på om noen her inne kan noe om dette. Ikke noe vits i å legge ut oppg her hvis ingen har peil på mikroøkonomi :)

Mikroøkonomi er for pingler. Ekte økonomer jobber på makroplan.

Skrevet

Mikroøkonomi er for pingler. Ekte økonomer jobber på makroplan.

Hehe tror du ikke jeg har tonnevis av makro også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...