Gå til innhold

Rehabilitering/attføring

Anbefalte innlegg

Gjest rehabkvinnen
Skrevet

Jeg har gått på rehabilitering ca 1 år nå, og er på vei over på attføringsprogrammet.

Får man det samme beløpet som man gjør på rehabilitering?

Noen som veit om man kan få attføring om man studerer gjennom internett på universitetsnivå?

Skrevet

Beløpet for rehabilitering og attføring er det samme. Du får ikke godkjent internettbaserte studier. Det fikk iallefall jeg beskjed om.

Gjest Så det så!
Skrevet

Beløpet har jeg ikke så stor kunnskap om da jeg ikke har vært på Rehabiliteringspenger, bare attføring!

Jeg hadde ingen problemer med å få godkjent internettbaserte studier på høyskolenivå iallefall, og skal begynne med det til høsten!

Skrevet

Beløpet til å leve for skal vere det same, så har du i tillegg rett til dekning av utgifter til kursavgifter/skolebøker/reise osv (innafor visse rammer). Det vil vere avhengig både av kva type nettbasert studium det er snakk om og om det er vurdert som hensiktsmessig for deg jfr din personlege tiltaksplan, om du får det godkjend eller ei. Det som er vurdert som naudsynt og hensiktsmessig for ein person blir det ikkje for ein anna.

Lykke til, uansett!

Gjest rehabkvinnen
Skrevet

Er det noen som veit hva slags utdanning man kan få støtte til?

Jeg kunne tenke meg å ta psykologi årsenhet gjennom nki...

Gjest ChiengMai
Skrevet

"Får man det samme beløpet som man gjør på rehabilitering?"

Ja, beløpet er akkurat det samme.

"Noen som veit om man kan få attføring om man studerer gjennom internett på universitetsnivå?"

Jeg studerer via internett, høgskolenivå. Det var ikke noe problem å få det godkjent.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Beløpet for rehabilitering og attføring er det samme. Du får ikke godkjent internettbaserte studier. Det fikk iallefall jeg beskjed om.

Joda, man får godkjent nettbaserte studier. Da jeg søkte var ikke det at fagene jeg ville ta kan studeres over internett noe problem overhodet.

Gjest rehabkvinnen
Skrevet

"Får man det samme beløpet som man gjør på rehabilitering?"

Ja, beløpet er akkurat det samme.

"Noen som veit om man kan få attføring om man studerer gjennom internett på universitetsnivå?"

Jeg studerer via internett, høgskolenivå. Det var ikke noe problem å få det godkjent.

Vet du noe om hvilke fag man ikke får ta opp ved attføring?

Eller er det sånn at man kan ta hvilke fag som helst..?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vet du noe om hvilke fag man ikke får ta opp ved attføring?

Eller er det sånn at man kan ta hvilke fag som helst..?

Det vet jeg ikke. Jeg er i utgangspunktet utdannet adjunkt med vekt på data og engelsk, og tar nå diverse IT-fag ved høgskolen i Sør-Trøndelag. For meg var det egentlig bare dette som var aktuelt, så det ble ikke snakket om andre muligheter eller fagvalg i det hele tatt. Jeg hadde god støtte fra både lege og saksbehandler hos Aetat om at dette var det rette for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...