Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det flere som så innslaget om hvordan vi ødelegger kloden vår?

De stakkars folka på sydhavsøyene.. Som antageligvis snart må flytte.

Hvorfor er det så utrolig mange som bare overser dette? Hvorfor er det så få som blir redd.

De fleste setter det på kontoen "naturlige svingninger". Hva sier dere når dere ikke får tak i fisken dere vil ha lengre? Fordi det blir for varmt for den her....

Hva gjør dere når det smelter ennå mer is... Hva gjør dere når isbjørnen dør ut?

Hvorfor i all verden vil ikke folk bry seg?

Dagens hjertesukk fra,

Skrevet

Hva skal vi gjøre da, mener du?

Jeg vet dessverre ikke...:(

Man er jo så maktesløse mot alle stormaktene...

Men noen småting kan man tenke på:

Kjøpe miljøvennlig biler (EL, hybrid) (For de som har rpd til det)

Kjøre mindre

Kjøpe økologisk

Støtte Fremtiden i våre hender og WWF

Prøve å redusere strømbruk.

Alle monner drar, men det er selvfølgelig stormaktene som ødelegger mest:((

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke...:(

Man er jo så maktesløse mot alle stormaktene...

Men noen småting kan man tenke på:

Kjøpe miljøvennlig biler (EL, hybrid) (For de som har rpd til det)

Kjøre mindre

Kjøpe økologisk

Støtte Fremtiden i våre hender og WWF

Prøve å redusere strømbruk.

Alle monner drar, men det er selvfølgelig stormaktene som ødelegger mest:((

Det er vel ikke enighet om dette virkelig er menneskeskapt, eller om det faktisk _er_ p.g.a. en naturlig utvikling?

Skrevet

Tja, jeg prøver å være så miljøvennlig som mulig, men først og fremst er det myndighetene som må gjøre noe. Både FN og Storbritannia med Tony Blair i spissen har klaget og klaget den siste tiden, men gjør de noe?

Gjest hjelpeløs men bekymret
Skrevet

Det er vel ikke enighet om dette virkelig er menneskeskapt, eller om det faktisk _er_ p.g.a. en naturlig utvikling?

Nei, de som sitter med makten og pengene betaler svært mye for "forskning" som kan bekrefte at det skyldes tilfeldigheter.

Blant de mer nøytrale forskerne er det vel nokså stor enighet. Men disse slipper ikke like mye til orde...

Skrevet

Jo, det er enighet om det nå blandt de som har greie på dette. Det er kun industrien som mener noe annet nå.

Skrevet

Nei, det er det ikke. Forskerne er ikke en gang enige i om isen på Grønnland vokser eller krymper.

Det snakkes mye om at høsten i år i Norden er så varm, men det snakkes mindre om at våren var usedvanlig kald.

Media skal også ha noe å snakke om. Når folk ikke gadd høre mer om fulgeinfluensa, måtte de finne på noe nytt.

Skrevet

Jeg bryr meg. Men kan ikke tenke for mye på det, blir rett og slett deprimert. Kildesorterer og prøver å gjøre det jeg kan, men det hjelper jo så lite.

Vanvittig å tenke på all den norske fisken som sendes til foredling i Kina, for deretter å skippes tilbake til butikker og frysedisker her hjemme!! Pengene man sparer på å foredle fisken ute forsvarer vel miljøutslippene det medfører å frakte den.

Problemet er at penger og økonomi settes først, men hva skal man med penegr dersom kloden ikke lenger er levbar om 50-100 år?

Og vi setter barn til verden i slike omstendigheter... :-(

Skrevet

Jeg tror nok det ER menneskeskapt... Iallefall slik jeg har fårstått det.

Skrevet

Nei, de som sitter med makten og pengene betaler svært mye for "forskning" som kan bekrefte at det skyldes tilfeldigheter.

Blant de mer nøytrale forskerne er det vel nokså stor enighet. Men disse slipper ikke like mye til orde...

Jeg synes da det er sjelden man hører om forskere som mener det er naturlige forandreinger. Men vi hører da (altfor) mye fra folk som mener jorda snart går under...

Skrevet

Tja, jeg prøver å være så miljøvennlig som mulig, men først og fremst er det myndighetene som må gjøre noe. Både FN og Storbritannia med Tony Blair i spissen har klaget og klaget den siste tiden, men gjør de noe?

Ja, det er tragisk...

Og USA som ikke undertegner Kyoto-avtalen:(

Og de fleste dekker seg som sagt under "dette går da bra, dette gjelder ikke oss. Dette er naturlig"

Skrevet

Det er sant... Industrien og stormaktene har en sinnsyk makt...

:(

Skrevet

Jeg bryr meg. Men kan ikke tenke for mye på det, blir rett og slett deprimert. Kildesorterer og prøver å gjøre det jeg kan, men det hjelper jo så lite.

Vanvittig å tenke på all den norske fisken som sendes til foredling i Kina, for deretter å skippes tilbake til butikker og frysedisker her hjemme!! Pengene man sparer på å foredle fisken ute forsvarer vel miljøutslippene det medfører å frakte den.

Problemet er at penger og økonomi settes først, men hva skal man med penegr dersom kloden ikke lenger er levbar om 50-100 år?

Og vi setter barn til verden i slike omstendigheter... :-(

Ja, det er utrolig.

Jeg har boikottet Findus fisken etter det jeg hørte. Nå er det kun fersk fisk his jeg har tilgang til det...

Skrevet

Ja, det er tragisk...

Og de fleste dekker seg som sagt under "dette går da bra, dette gjelder ikke oss. Dette er naturlig"

Mange dekker seg under det ja, men samtidig mener bl.a. FN og Storbritannia at noe må gjøres. Men gjør de noe? Ikke så vidt jeg vet...

Ellers orker jeg ikke bekymre meg. Jeg stoler på at det blir gjort noe før det skjer en katastrofe av de som kan gjøre noe. JEG har ingen mulighet til å forandre verden.

Skrevet

Ja, det er tragisk...

Angående USA, så kan vi jo håpe på at en ny ledelse kanskje mener noe annet.

Skrevet

Angående USA, så kan vi jo håpe på at en ny ledelse kanskje mener noe annet.

Ja...:)

Skrevet

Det er vel ikke så mange andre enn Bush som mener at dette er en normal utvikling?

Skrevet

Hva skal vi gjøre da, mener du?

Kjøp mindre og forbruk mindre. Så enkelt er det. I disse førjulstider er det velidg enkelt å ta grep om eget overforbruk :-))

Skrevet

Kjøp mindre og forbruk mindre. Så enkelt er det. I disse førjulstider er det velidg enkelt å ta grep om eget overforbruk :-))

Ja, enig!

Så finnes det mange alternative julegaver:) Feks Kirkens nødhjelp har ett opplegg der du kan kjøpe en gjeit eller kylling til en familie som trenger det(i ett fattig land).

Lørdag 25 nov er det kjøpefri dag:) Godt tiltak, og lurt å stoppe opp å tenke.

http://www.framtiden.no/index.php?show=176&expand=176

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...