Gjest mellomblond Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Hvordan finner jeg ut hvilke bilverksted/bildekkspesialister de selger et bestemt merke med dekk? Det står jo ikke alltid det i annonser og sånt. Og hva må man regne med å betale for å skifte 4 vinterdekk til en Golf? Jeg leste et sted (forbrukerrådet??) om at de anbefalte Viking og et annet merke, pga et eller annet med naturgummi som skulle være best. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Er det Continental du mener? 0 Siter
Gjest toya-1 Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Vi har akkurat kjøpt nye vinterdekk uten pigg. Nokian Hakapuletti RSI (vet ikke helt hvordan det skrives). Disse dekkene er best i test. Vi har også hatt disse dekkene tidligere, og har vært fornøyd med de. Vi bor på Romerike, og da er det billigste å kjøpe dekkene hos Sharif's. Vi sparte 1400,- på å kjøpe dekkene der i forhold til et annet sted. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Vi har akkurat kjøpt nye vinterdekk uten pigg. Nokian Hakapuletti RSI (vet ikke helt hvordan det skrives). Disse dekkene er best i test. Vi har også hatt disse dekkene tidligere, og har vært fornøyd med de. Vi bor på Romerike, og da er det billigste å kjøpe dekkene hos Sharif's. Vi sparte 1400,- på å kjøpe dekkene der i forhold til et annet sted. Men om kvaliteten der er like god som hos andre er en annen sak.. Sharif`s importerer mye fra østen såvidt jeg vet, og gummien er ikke tilpasset norske veier. Men billigere er dem.. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Tror viking er kjøpt opp av Continental. Continental wiking 3 og nokian hakkapellitta RSI er på første plass i test sammen. Hvor i landet bor du? Tror Johs.Bjerke på Alnabru? er ganske rimelige. Rundt 3500 kr 0 Siter
Gemini Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Men om kvaliteten der er like god som hos andre er en annen sak.. Sharif`s importerer mye fra østen såvidt jeg vet, og gummien er ikke tilpasset norske veier. Men billigere er dem.. Hvis dekkene som selges hos Sharif innebærer en slik kvalitetsforskjell, så er det også snakk om en vesentlig sikkerhetsrisiko. Jeg vil tro at det hadde blitt slått opp i media hvis så var tilfelle. Tror heller påstandene om at dekkene som selges der er dårligere kommer av ondsinnede rykter satt ut av konkurrenter. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. november 2006 Skrevet 13. november 2006 Hvis dekkene som selges hos Sharif innebærer en slik kvalitetsforskjell, så er det også snakk om en vesentlig sikkerhetsrisiko. Jeg vil tro at det hadde blitt slått opp i media hvis så var tilfelle. Tror heller påstandene om at dekkene som selges der er dårligere kommer av ondsinnede rykter satt ut av konkurrenter. Det er bare det jeg har hørt/lest. Og kjenner flere som har kjøpt vinterdekk hos sharif som har vært misfornøyd med kvaliteten på samme dekk de har hatt tidligere. Måtte byttes ut etter en sesong osv. Men sommerdekk skal visst være greit å kjøpe der. Om det er noe i det vet jeg jo ikke helt sikkert,men lurt å sjekke opp før man kjøper. 0 Siter
Gjest toya-1 Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Men om kvaliteten der er like god som hos andre er en annen sak.. Sharif`s importerer mye fra østen såvidt jeg vet, og gummien er ikke tilpasset norske veier. Men billigere er dem.. Vi har kjøpt dekk der tidligere også, og har vært fornøyd. Vi kjøpte Nokian dekk, og jeg tror faktisk ikke at disse dekkene er noen andre enn de som selger Nokian i andre butikker. Sharif har utrolig mange kunder, og hadde alle dekkene derfra vært så dårlige som det du sier så tror jeg ikke at han hadde hatt kunder i det hele tatt. Dette er nok noen rykter folk setter ut fordi de er misunnelige, og ikke liker innvandrere. Vi er uansett veldig fornøyd, og jeg gidder ikke å kjøpe dekk et annet sted når jeg kan spare 1400,-. Det er mye penger, ihvertfall for meg. 0 Siter
Gjest toya-1 Skrevet 14. november 2006 Skrevet 14. november 2006 Tror viking er kjøpt opp av Continental. Continental wiking 3 og nokian hakkapellitta RSI er på første plass i test sammen. Hvor i landet bor du? Tror Johs.Bjerke på Alnabru? er ganske rimelige. Rundt 3500 kr Vi kjøpte Nokian hakkapellitta RSI hos Sharifs og betalte 2995,- for 4 nye dekk. Da var også montering av dekka inkl. i prisen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.