Gå til innhold

Motgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye motgang skal en få før en styrkes/bukker under?

Syns mitt eget liv har vært preget av så mye motgang i de siste årene...blir så sliten av all denne motgangen...

Når kan en kjenne at ved motgang så blir en styrket?

Skrevet

Ved neste motgang. Altså ikke i denne runden men neste gang.

Skrevet

Når du tenker at dette orker jeg ikke en eneste dag til, da har du fått styrken og får en ny dag etter dag på den måten. See?

Og ting vi aldri hadde trodd vi kunne taklet, det er også styrke....

Skrevet

Jeg tror vi er forskjellige når det gjelder hvor mye man tåler. Noen tåler alt og bukker aldri under og andre bukker under for "småting" og så har vi alle varianter da.

Skrevet

Når du tenker at dette orker jeg ikke en eneste dag til, da har du fått styrken og får en ny dag etter dag på den måten. See?

Og ting vi aldri hadde trodd vi kunne taklet, det er også styrke....

Det er jeg uenig i. Jeg mener at den dagen man kjenner at "dette orker jeg ikke en eneste dag til" så har man møtt så mye motgang at man ikke orker mer av akkurat det.

Styrken mener jeg kommer når man finner hjelp og glede i andre ting.

Skrevet

Har også hatt endel motgang, ikke bare de siste årene men siden jeg satte mine ben på denne jord.

Man merker ikke før etterpå at man har blitt stryket, fordi man ikke kan kjenne dette før etter man har gått gjennom påkjenningene.

Men når man møter motgang blir man styrket til å gjøre ting annerledes neste gang.

Gjest Bare litt info
Skrevet

Problemer som muligheter:

Den eneste delen av et problem som du selv har en viss grad av kontroll over, er din egen _reaksjon_ på problemene dine. Effektive mennesker reagerer positivt og konstruktivt på problemene. På den måten viser de at de har utviklet en høy grad av "reaksjonsevne". De har utviklet evnen til å reagere effektivt når uventede eller uønskede vanskeligheter oppstår. Problemer av alle slag bringer frem de beste egenskapene i oss. De gjør deg motstandsdyktig og ressurssterk. Jo mer presserende problemene dine er, jo mer følelse du invisterer i å løse disse problemene, jo mer kreativ blir du. Hver gang du løser et problem på en konstruktiv måte, blir du selv mer konstruktiv og effektiv. Resultateter at du forbereder deg selv på enda større og viktigere problemer som måtte dukke opp i fremtiden.

Nederlag:

Hver gang du prøver og feiler, skal du se på det som en erfaring å lære av, en erfaring som bare har ført deg et skritt nermere suksess. Nederlag er bare en anledning til å begynne forfra igjen på en mer intelligent måte.

Kilde:Tenk nytt av Brian Tracy.

Også kognitiv terapi, er bra for å lære å tenke positivt i perioder med motgang. Se løsningene på problemene!

Gjest Bare litt info
Skrevet

Du nevner at du er sliten av all motgangen. Du er kanskje deprimert, og trenger hjelp i form av kognitiv terapi, evt annet?

Evt noe i livet ditt du bør endre på for å få det bedre?

Gjest Bare litt info
Skrevet

Se også på det du har greid deg gjennom, som du før har tenkt at du ikke ville greie. Du greide det allikevel! Da kan du tenke at jammen var du sterk, sterkere enn du trodde!

Men jeg råder deg til å søke hjelp, hvis du har det så tungt som det kan se ut til.

Du kan lære å tenke annerledes, og løse problemer på en bedre måte, takle motgang bedre, gjennom kognitiv terapi.

Skrevet

Det er jeg uenig i. Jeg mener at den dagen man kjenner at "dette orker jeg ikke en eneste dag til" så har man møtt så mye motgang at man ikke orker mer av akkurat det.

Styrken mener jeg kommer når man finner hjelp og glede i andre ting.

"Styrken mener jeg kommer når man finner hjelp og glede i andre ting."

Enig i dette også ja. Det jeg mener er at selv om alt er så svart så lever man jo likevel neste dag.(selv om man tror en ikke skal klare det) Det kaller jeg styrke. Men selvfølgelig er det å be om hjelp et godt tegn på styrke ja. Evnen til å forstå at man må søke hjelp og glede i andre ting.. Joda jeg forstår hva du mener :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...