Gå til innhold

Dialekttest for trondhjemmere

Anbefalte innlegg

Skrevet

64.

*Breitrøndersk*

Mange av ordene var ikke breie nok (f. eks. vørri i stedet for vært - det var ikke noe som het det, nei)

Konklusjonen var at testen ikke favnet vidt nok for *breiale* meg.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg fikk 35 poeng. Akkurat innenfor "fintrøndersk", men i grenseland til "moderat fintrøndersk". Og jeg er født og oppvokst på Østlandet og har bodd i Trondheim i drøyt 4 år. Det går nedover med meg, gitt ;)

Skrevet

Har tatt den før jeg og snakker visstnok dannet bymål. :o)

Skrevet

Hi hi! Jeg svarte "for" svigermora mi. 30 poeng, desidert fintrøndersk. Men det visste jeg jo fra før. Når hun er på besøk, snakker jeg sånn med det samme. Jeg hermer uten å ville det.

Særlig trøndersk og stavangersk.

:(

Skrevet

"MODERAT BREITRØNDERSK" / "FOLKELIG BYMÅL"

"Ditt talemål er for en stor del 'breitrøndersk', men du har også innslag av 'penere' dialektformer."

55 poeng

ylvali1365381015
Skrevet

Fikk 42 poeng :

Moderat fintrønder/ dannet trondhjemsmål.

Så er jeg altså dannet!! Hahaha... ;-)

Skrevet

MODERAT BREITRØNDERSK" / "FOLKELIG BYMÅL"

"Ditt talemål er for en stor del 'breitrøndersk', men du har også innslag av 'penere' dialektformer."

hmf, jeg har da ikke innslag av penere dialektformer. *ler* fikk samme resultat som sist jeg tok testen

Skrevet

Fikk 32 poeng og er fra sørlandet og har aldri bodd andre steder...

Skrevet

44 poeng, Moderat fintrønder/ dannet trondhjemsmål. Jeg har vokst opp i Bodø og snakker bodøværing, selv jeg er født på ec dahls stiftelse og tilbragte mine første 2 år på Byåsen.

Skrevet

Jeg er østlending og satt her og testet ut alternativene høyt for meg selv - havnet på 55 poeng ;-)

Skrevet

62 poeng og var i grensen mellom "moderat breitrøndersk/folkelig bymål" og "moderat breitrøndersk". Jeg snakker ikke trøndersk men har ihvertfall bodd i Trheim noen år. Jeg har tydeligvis menget meg mest med den rurale delen av befolkningen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...