Gå til innhold

Laste ned musikk?

Anbefalte innlegg

Gjest mp3-babe
Skrevet

Jeg har aldri lastet ned musikk fra nettet før, men har lyst å gjøre det. Er det noen som har tips til gode nettsteder man kan gjøre dette gratis?

Men er det sant at dette er ulovlig? Jeg hører det er maaange som gjør dette, men min far er så opptatt av at dette er forferdelig ulovlig og at jeg kommer til å bli straffet hvis jeg gjør det...?

Skrevet

Når det er gratis, er det som regel ulovlig. Dessuten er det umoralsk, fordi du fratar utøverne inntekten sin.

Men sjansen for at du blir tatt og straffet er vel ikke særlig stor.

Skrevet

Gratis nedlasting av musikk er pr. i dag ulovlig.

Tidligere var det lovlig å laste ned musikk til eget bruk; men regelverket ble endret for et års tid siden elns.

Billig musikk kan du dog kjøpe lovlig på www.allofmp3.com; hvor du betaler cirka 1 krone pr. låt.

Kulturdepartementet klarerte dette stedet som lovlig nettsjappe tidligere denne uka.

Skrevet

Straffet? Herregud, har lastet ned i maaaange år jeg. Last ned og spill!

Skrevet

Jeg har brukt cdon.com til å kjøpe musikk. Ser at de er litt dyrere enn de andre som er lagt inn her så jeg tror jeg skal se på de andre neste gang.

Skrevet

Altså for å si det sånn - sjansen for å bli tatt et vel tilnærmet lik null. Så og si alle ungdommer idag laster ned gratis på limewire, DC++, osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...