Gå til innhold

Skatt

Gjest Vinteren

Anbefalte innlegg

Gjest Vinteren
Skrevet

Det jeg jobber for i desember, får jeg jo på lønna i januar. Jeg skatter jo så og så mye for forventet i inntekt i 2006. Men blir det jeg tjener i desember med i denne beregningen?

Noen som fatta? Jeg bare lurer på om jeg kan bare jobbe så mye jeg vil i desember, uten å tenke på at jeg overstiger det jeg har antatt at jeg kom til å tjene i 2006. Vil ikke ha baksmell på skatten.

Skrevet

Hvis du først får lønna i januar 2007, vil den komme med i inntekten for dette året, og ikke 2006.

mvh.

Gjest Vinteren
Skrevet

Hvis du først får lønna i januar 2007, vil den komme med i inntekten for dette året, og ikke 2006.

mvh.

for dette året, og ikke i 2006? Mener du for 2007 og ikke dette året?

Gjest grønnglitrende
Skrevet

Jeg ville tatt en tlf. til likningskontoret. Jeg mener det blir feil det tusseline sier.

Lønna liknes i det året det er inntjent. (Mener jeg å ha lest).

Gjest Persille
Skrevet

Jeg ville tatt en tlf. til likningskontoret. Jeg mener det blir feil det tusseline sier.

Nei, det året det er utbetalt.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har akkurat sjekket fordi mine ansatte får lønn den 5. hver måned.

Alle penger faktisk utbetalt i 2006 kommer på oppgaven for 2006, alle penger opptjent i 2006 men utbetalt i 2007 kommer på oppgaven for 2007.

Ergo - du trenger ikke tenke på at du overstiger noe som helst om du jobber mye i desember :)

Gjest mandolina
Skrevet

mvh.

Lønnsinntekt opptjent i desember 2006 og utbetalt i januar 2007 blir oppgitt på lønns-og trekkoppgaven for 2007 og altså skattlagt i 2007.

Jeg jobber med regnskap og det er slik vi gjør det.

Skrevet

Stol på meg, jeg vet hva jeg snakker om ;-)

Skrevet

for dette året, og ikke i 2006? Mener du for 2007 og ikke dette året?

Jeg mener det kommer med i 2007, ja :-)

Gjest grønnglitrende
Skrevet

Lønnsinntekt opptjent i desember 2006 og utbetalt i januar 2007 blir oppgitt på lønns-og trekkoppgaven for 2007 og altså skattlagt i 2007.

Jeg jobber med regnskap og det er slik vi gjør det.

Vil det ikke avhenge av om man får lønn på forskudd eller etterskudd? (feks at man får lønning den 10. januar for arbeid utført i desember ,eller at man får lønn 10. januar for arbeid utført i januar)

Skrevet

Vil det ikke avhenge av om man får lønn på forskudd eller etterskudd? (feks at man får lønning den 10. januar for arbeid utført i desember ,eller at man får lønn 10. januar for arbeid utført i januar)

Nei, du skatter det året du får det utbetalt uansett.

Gjest grønnglitrende
Skrevet

Nei, du skatter det året du får det utbetalt uansett.

Takk for oppklaringen.

:)

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, reglen er som jeg nevnte.

Skrevet

Skatten beregnes når pengene utbetales. Om de utbetales i Januar 2007 så bli de med i inntekten i 2007.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...